LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 24dealstore verplicht betalen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
vdberg2
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2017 09:14

24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door vdberg2 »

beste helpers, ik zocht op google naar een artikel en het resultaat was een plaatje van 24dealstore als goedkoopste,
daar naar toe gegaan en vond het wel nog steeds wat aan de dure kant maar er stond totaal prijs xxx
dus ik dacht inclusief verzenden toen toch maar op betalen geklikt maar toen was het bedrag 3,95 hoger,
werd mij te duur dus heb ik de site weggeklikt,
nu heb ik al 2 dagen een betaal verzoek gehad maar ik wil het artikel niet (te duur)
ik heb zoiets nog nooit meegemaakt,
als je op een andere site naar betalen gaat en je bedenkt je (en betaald dus niet) hoor je niets meer
iemand een idee wat ik hier mee moet?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door Brahms »

vdberg2 schreef:beste helpers, ik zocht op google naar een artikel en het resultaat was een plaatje van 24dealstore als goedkoopste,
daar naar toe gegaan en vond het wel nog steeds wat aan de dure kant maar er stond totaal prijs xxx
dus ik dacht inclusief verzenden toen toch maar op betalen geklikt maar toen was het bedrag 3,95 hoger,
werd mij te duur dus heb ik de site weggeklikt,
nu heb ik al 2 dagen een betaal verzoek gehad maar ik wil het artikel niet (te duur)
ik heb zoiets nog nooit meegemaakt,
als je op een andere site naar betalen gaat en je bedenkt je (en betaald dus niet) hoor je niets meer
iemand een idee wat ik hier mee moet?
[Offtopic passage verwijderd door moderatie]
Zo gauw je het product in het winkelmandje plaatst en niet weer zelf verwijderd heb je het product gekocht. Neem aan dat je ook al al je gegevens verstrekt had en niet verwijderd nadat je je bedacht ?
Bij simpel wegklkken blijven de producten gewoon in het mandje staan.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 okt 2017 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door vlietjvan »

Natuurlijk heb je het product niet gekocht door het in een winkelwagentje te plaatsen.

Wanneer je je gegevens achterlaat op een website, dan kan de webshop eigenaar je alsnog benaderen.
Soms doen ze dat heel vriendelijk, vragen ze of je nog meer informatie wilt, of er iets niet goed was enz.
Sommige doen dat wat agressiever, zoals deze.

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Dit gebeurt ook bij wish als je daar iets in je mandje hebt staan komt er telkens een betaal verzoek in
je mailbox. Als je de items uit je mandje haalt is het probleem opgelost.
Ga even terug naar de site en haal de items uit je mandje
en dan uitloggen en dat zou het einde moeten zijn van de betaal verzoeken.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door marnix »

Brahms schreef:
vdberg2 schreef:beste helpers, ik zocht op google naar een artikel en het resultaat was een plaatje van 24dealstore als goedkoopste,
daar naar toe gegaan en vond het wel nog steeds wat aan de dure kant maar er stond totaal prijs xxx
dus ik dacht inclusief verzenden toen toch maar op betalen geklikt maar toen was het bedrag 3,95 hoger,
werd mij te duur dus heb ik de site weggeklikt,
nu heb ik al 2 dagen een betaal verzoek gehad maar ik wil het artikel niet (te duur)
ik heb zoiets nog nooit meegemaakt,
als je op een andere site naar betalen gaat en je bedenkt je (en betaald dus niet) hoor je niets meer
iemand een idee wat ik hier mee moet?
Wat een lange zin, zonder Hoofdletters en punten.
Zo gauw je het product in het winkelmandje plaatst en niet weer zelf verwijderd heb je het product gekocht. Neem aan dat je ook al al je gegevens verstrekt had en niet verwijderd nadat je je bedacht ?
Bij simpel wegklkken blijven de producten gewoon in het mandje staan.
Brahms, houd eens op met gemekker over andermans schrijfstijl, leer eerst eens zelf hoe u correct de werkwoordsvormen schrijft.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Brahms schreef:
vdberg2 schreef:beste helpers, ik zocht op google naar een artikel en het resultaat was een plaatje van 24dealstore als goedkoopste,
daar naar toe gegaan en vond het wel nog steeds wat aan de dure kant maar er stond totaal prijs xxx
dus ik dacht inclusief verzenden toen toch maar op betalen geklikt maar toen was het bedrag 3,95 hoger,
werd mij te duur dus heb ik de site weggeklikt,
nu heb ik al 2 dagen een betaal verzoek gehad maar ik wil het artikel niet (te duur)
ik heb zoiets nog nooit meegemaakt,
als je op een andere site naar betalen gaat en je bedenkt je (en betaald dus niet) hoor je niets meer
iemand een idee wat ik hier mee moet?
Wat een lange zin, zonder Hoofdletters en punten.
Zo gauw je het product in het winkelmandje plaatst en niet weer zelf verwijderd heb je het product gekocht. Neem aan dat je ook al al je gegevens verstrekt had en niet verwijderd nadat je je bedacht ?
Bij simpel wegklkken blijven de producten gewoon in het mandje staan.

Onzin natuurlijk. Wat je waarschijnlijk hebt ontvangen is een 'verlaten winkelmandje reminder.' Dat hebben veel webshops als een soort plugin voor klanten die hun winkelwagen vullen, en het bestelproces doorlopen (adresgegevens en email invullen) maar bij het afrekenen afhaken. Op deze manier probeert men de klant alsnog over te halen om de bestelling af te ronden.

Zolang er niet op de knop definitief bestellen is gedrukt is heeft er geen koop plaatsgevonden.

Logisch natuurlijk, anders zou ik het winkelwagentje voor duizenden euro's vol kunnen gooien en de gegevens van de buurman in kunnen vullen waar ik nog een appeltje mee te schillen heb.

Niets aan de hand dus.

Ook al was er wel op deze knop gedrukt dan is er in de meeste gevallen nog niets aan de hand. Geen enkele shop verstuurd goederen zolang de betaling niet afgerond is, met uitzondering als de klant voor achteraf betalen gekozen heeft.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Brahms schreef:
vdberg2 schreef:beste helpers, ik zocht op google naar een artikel en het resultaat was een plaatje van 24dealstore als goedkoopste,
daar naar toe gegaan en vond het wel nog steeds wat aan de dure kant maar er stond totaal prijs xxx
dus ik dacht inclusief verzenden toen toch maar op betalen geklikt maar toen was het bedrag 3,95 hoger,
werd mij te duur dus heb ik de site weggeklikt,
nu heb ik al 2 dagen een betaal verzoek gehad maar ik wil het artikel niet (te duur)
ik heb zoiets nog nooit meegemaakt,
als je op een andere site naar betalen gaat en je bedenkt je (en betaald dus niet) hoor je niets meer
iemand een idee wat ik hier mee moet?
Wat een lange zin, zonder Hoofdletters en punten.
Zo gauw je het product in het winkelmandje plaatst en niet weer zelf verwijderd heb je het product gekocht. Neem aan dat je ook al al je gegevens verstrekt had en niet verwijderd nadat je je bedacht ?
Bij simpel wegklkken blijven de producten gewoon in het mandje staan.

Nonsens en prietpraat. Voorgangers hebben reeds uitgelegd waarom.

Dit was precies waarmee Internetbikes bij radar in de uitzending was gekomen. Je besteld iets via de site, maar je bedenkt je, en krijg je een in incasso cowboy op je dak.

vdberg2
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2017 09:14

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door vdberg2 »

beste Dieke83, als ik naar de site ga is alles leeg (heb de pc geschoond met CCleaner)
hoe kom ik nu op die site met het gevulde winkelmandje? (om te legen)
in hun mail staat een bestelling nummer en:
Wenst u de betaling toch nog af te ronden? Klik dan op onderstaande link.
(daar ga ik eigenlijk liever niet naartoe)
ben weer op die site geweest en zie nu pas dat er onder de knop BESTELLEN
deze tekst staat BESTELLING MET BETAALPLICHT
heb ik de eerste keer niet gezien omdat het ONDER de knop staat
zover heb ik niet doorgescrold, kan dat zomaar?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door Brahms »

vdberg2 schreef:er onder de knop BESTELLEN
deze tekst staat BESTELLING MET BETAALPLICHT
Langzaam begin ik gelijk te krijgen.......
Als je besteld is er gewoon een koopovereenkomst gesloten.
Maar gelukkig kan je bij koop op afstand de koop weer ongedaan maken. Let op de termijn hiervoor.

vdberg2
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2017 09:14

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door vdberg2 »

hoe ongedaan maken (zonder dat er is afgerekend)

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Mail ze anders op [email protected].
met uw bestelnummer en dat u van de bestelling afziet.

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Brahms schreef:Zo gauw je het product in het winkelmandje plaatst en niet weer zelf verwijderd heb je het product gekocht.
Brahms schreef:Langzaam begin ik gelijk te krijgen.......
Nee hoor, of TS nu wel een overeenkomst of geen overeenkomst heeft, een overeenkomst krijg je niet door een product in je winkelmandje te plaatsen. Je verward nu het mogelijkerwijze toevallig gelijk hebben in de uitkomst met het gelijk hebben in het argument. Je argument blijft onjuist ook al heb je per stom toeval uiteindelijk gelijk in de uitkomst.
Brahms schreef:Maar gelukkig kan je bij koop op afstand de koop weer ongedaan maken. Let op de termijn hiervoor.
Die termijn begint pas de lopen op het moment dat je het product hebt ontvangen. 24dealstore verstuurd het product in met de brievenpost, dus het lijkt mij vrij lastig voor de winkel om aan te tonen dat TS het product ook daadwerkelijk heeft ontvangen.

De webwinkel van 24dealstore is maar raar. Met het formulier plaats je direct een bestelling en alle velden worden gevalideerd, behalve het veld waarmee je aangeeft hoe je wilt betalen (iDeal, PayPal of Klarna). Mogelijk heeft TS geen betalingswijze opgegeven en wacht 24dealstore nu met verzenden.

vdberg2
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2017 09:14

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door vdberg2 »

beste alfatrion, heb denk ik zo goed als zeker voor iDeal gekozen
en de bestelling past niet door de brievenbus
denk nog na of ik wel kontakt ga opnemen met 24dealstore.....
zijn er nog meer mogelijkheden om de mailing naar mij te stoppen?

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je een e-mail gestuurd? Ik ben met Brams eens dat het voor de begrijpwaarheid helpt om leestekens te gebruiken. Hier heb ik daar niet zoveel last van omdat je steeds enter gebruikt, maar anders zou ik het niet kunnen volgen. Het kan ook een probleem worden als teksten langer worden.

vdberg2
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2017 09:14

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door vdberg2 »

Nee, ik heb nog geen email verstuurd.
Zoals ik zei denk ik hier nog over na.

vdberg2
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2017 09:14

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door vdberg2 »

Vind alfatrion ook dat ik dat moet doen?

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, natuurlijk. Direct laten weten dat je geen overeenkomst wilt.

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb op datum x een product bij u in mijn winkelmandje te plaatsen willen zetten. Nu krijg ik van uw mails met betalingsherinneringen. Ik vind dat raar want ik heb nog helemaal niets ontvangen. Voor zover er een overeenkomst tot stand is gekomen maak ik hierbij gebruik van mijn herroepingsrecht.

Met vriendelijke groet,
Van de Berg


Als ze het al hebben opgestuurd en je het dan wel wilt afnemen, dan zou je nog iets kunnen toevoegen. (Al kun je het pakketje natuurlijk altijd weigeren en dan gaat het weer terug.)

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

vdberg2 schreef: Wenst u de betaling toch nog af te ronden? Klik dan op onderstaande link.
vergeet alle reacties hierboven. Dit is gewoon een mail om te vragen of je wellicht je bestelling nog wilt afronden. Nergens staat dat je een verplichting hebt. Het is puur een verzoek. Zoals eerder gemeld is dit een hele bekende marketing methode om te proberen een klant alsnog over te halen te bestellen. Volledig normaal en legaal.

https://www.wphandleiding.nl/verlaten-w ... s-plugins/

vdberg2
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 okt 2017 09:14

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door vdberg2 »

voordat ik de mail van alfatrion verstuur zou ik van de webshopeigenaar14
nog willen weten wat ik moet doen?

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: 24dealstore verplicht betalen?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Niets. De shop mag je toch een mailtje sturen met de vraag of je je bestelling wilt afronden. Ik krijg dagelijks tientallen mails in mijn mailbox of ik een p....vergroting wil. Nog groter zou niet eerlijk tegenover andere mannen zijn dus doe ik niets met die mails. Het is immers een mail om te vragen of ik iets zou willen. Het zijn geen mails om mij te vertellen dat ik een verplichting heb.

Zonder gekheid. Zover als ik kan beoordelen interpreteer je de mail volledig verkeerd. In mijn shop heb ik dagelijks tientallen verlate winkelwagentjes. Precies op de manier zoals jij beschrijft. Nu is het heel makkelijk voor mij (ik doe dit overigens niet) om al deze klanten een herinnering te sturen dat er nog producten in het winkelmandje zitten, en of men alsnog wilt bestellen. Wellicht met een extra korting om de klant over te halen. Iedere klant die dan toch besteld is mooi meegenomen. Persoonlijk vind ik het niet fijn om dit soort mails te ontvangen, en daarom doe ik het ook niet bij mijn eigen klanten.

Het is dus puur marketing. Jij denkt ten onrechte dat men je er op wijst dat je een betaalverplichting hebt.
Kijk eens naar een grasmaaier op coolblue. De rest van de dag zie je op je scherm overal grasmaaiers voorbij komen. Dat is ook marketing. Net als het reclame foldertje van de hema.
Laatst gewijzigd door webshopeigenaar14 op 04 okt 2017 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten