Leo The Emperor schreef:Ik vraag me af of je de auto voor je eigen huis op de stoep hebt geparkeerd of ergens anders? Meestal worden dit soort zaken aangestuurd door een klagende buurbewoner die zijn uitzicht/ bereikbaarheid verstoord ziet.
Dat maakt weinig (lees niet) uit in deze. De BOA ziet de overtreding en handeld daarna. Als er dagenlang een auto bij mij OP DE STOEP voor het huis staat, zou ik ook zeker bellen om de overlast te bepreken.
We moeten ons wel realiseren dat dit bijna anderhalve maand heeft geduurd. Waarom de auto niet eerder verplaatst, laten wegslepen of laten repareren ?
Bij mijn smalle deel in straat staan ze ook al jarenlang als hondjes.....
Ik heb zelf alle ruimte maar daar komen de BOA's eerst waarschuw briefjes uitdelen, is alles enkele weken leeg en begint het weer
alsof er nooit iets is geschreven.....
Nu is er een aanvraag extra parkeervakken omdat bij als Hondjes pootje omhoog op stoep parkeren schade aan groen door wekelijks langsrijdende
vuilnisauto die anders door het groen moet te voorkomen en nu worden er extra plekken gemaakt.
voor invalide zal de stoep smaller worden zodat die op dezelfde plek gelegaliseerd kan staan.
Normaal is het 1x boete en probleem opgelost bij briefje tussen wisser of sneller posten maar ik verwacht bij rechtbank wegens traag afhandelen vrijspraak 43X.
Ook de gemeente vragen om oplossing want niet Uw parkeren maar de ruimte tekort veroorzaakt dit probleem meestal.
stofzuigertje schreef:Bij mijn smalle deel in straat staan ze ook al jarenlang als hondjes.....
Ik heb zelf alle ruimte maar daar komen de BOA's eerst waarschuw briefjes uitdelen, is alles enkele weken leeg en begint het weer
alsof er nooit iets is geschreven.....
Nu is er een aanvraag extra parkeervakken omdat bij als Hondjes pootje omhoog op stoep parkeren schade aan groen door wekelijks langsrijdende
vuilnisauto die anders door het groen moet te voorkomen en nu worden er extra plekken gemaakt.
voor invalide zal de stoep smaller worden zodat die op dezelfde plek gelegaliseerd kan staan.
Normaal is het 1x boete en probleem opgelost bij briefje tussen wisser of sneller posten maar ik verwacht bij rechtbank wegens traag afhandelen vrijspraak 43X.
Ook de gemeente vragen om oplossing want niet Uw parkeren maar de ruimte tekort veroorzaakt dit probleem meestal.
Dacht net, zou de stofzuiger dit al meegemaakt hebben
Maar wat helpt je bijdrage de TS in deze, hoe bij jou de stoepen en invalide plekken er bij liggen ? TS heeft het overigens niet over zijn hondje, maar over zijn auto.
En nee, ik verwacht geen vrijspraak voor een overtreding welke TS 44 dagen laat aanduren, want ook zonder boete of waarschuwing weet je dat een stoep geen parkeerplaats is voor een auto.
Leo The Emperor schreef:Ik vraag me af of je de auto voor je eigen huis op de stoep hebt geparkeerd of ergens anders? Meestal worden dit soort zaken aangestuurd door een klagende buurbewoner die zijn uitzicht/ bereikbaarheid verstoord ziet.
Dat maakt weinig (lees niet) uit in deze. De BOA ziet de overtreding en handeld daarna. Als er dagenlang een auto bij mij OP DE STOEP voor het huis staat, zou ik ook zeker bellen om de overlast te bepreken.
We moeten ons wel realiseren dat dit bijna anderhalve maand heeft geduurd. Waarom de auto niet eerder verplaatst, laten wegslepen of laten repareren ?
Dat weet ik natuurlijk wel, maar toch vind ik mijn vraag van belang
Als je je auto bij iemand anders voor de deur op de stoep parkeert is dat echt asociaal en vind ik het terecht dat je 44 boetes krijgt. Ik heb een voorgevoel dat dit hier wel aan de hand is..
Moneyman schreef:
In veel gemeenten wordt er geen fysieke bon meer onder de wissers geplaatst.
Is dat zo? Ik weet dat in bijvoorbeeld Amsterdam je geen bon meer krijgt onder de ruitenwisser als je niet betaalt voor het parkeren. Maar dat is dus een naheffing voor gemeentebelasting. Het gaat hier om het overtreden van de wet/verkeersregels. Je kan best gelijk hebben, maar ik heb er nog niet van gehoord dat daarvoor ook de bonnen zijn afgeschaft, of dat dat per gemeente bepaald werd.
Dat geldt zo te zien voor agenten, maar ook voor BOA's?
k2p schreef:
Moneyman schreef:
In veel gemeenten wordt er geen fysieke bon meer onder de wissers geplaatst.
Is dat zo? Ik weet dat in bijvoorbeeld Amsterdam je geen bon meer krijgt onder de ruitenwisser als je niet betaalt voor het parkeren. Maar dat is dus een naheffing voor gemeentebelasting. Het gaat hier om het overtreden van de wet/verkeersregels. Je kan best gelijk hebben, maar ik heb er nog niet van gehoord dat daarvoor ook de bonnen zijn afgeschaft, of dat dat per gemeente bepaald werd.
Ik weet uit ervaring dat in ieder geval in Utrecht geen kennisgevingen worden achtergelaten. Ik weet niet of dat nog per soort overtreding verschilt.
Hoe dan ook: in de hierboven al genoemde link staat ook (en dat is ook mijn ervaring) dat de afhandeling veel sneller gaat en je binnen een week de bekeuring al thuis zou moeten hebben. Dan zou je dus max een keer of 7 beboet kunnen worden voordat je er iets aan kunt doen. De gap met 44 keer is wel heel erg groot... daar zou mogelijk een bezwaargrond in kunnen zitten.
stofzuigertje schreef:Ook de gemeente vragen om oplossing want niet Uw parkeren maar de ruimte tekort veroorzaakt dit probleem meestal.
nee het is het feit dat heel veel mensen te lui zijn om een klein stukje te lopen wat er voor zorgt dat ze op de stoep parkeren
Denk zelf, dat een BOA alleen opdracht heeft om een geval, waar het hier over gaat, in het systeem in te voeren; systeembeheerder heeft opdracht het (lekker) op te laten lopen; geverbaliseerde kan toch naar de rechter??
Gemeentes hebben immers meer ambities dan geld.
chrisd1 schreef:systeembeheerder heeft opdracht het (lekker) op te laten lopen; geverbaliseerde kan toch naar de rechter?? Gemeentes hebben immers ambities dan geld.
Interresant feit: Kun je die stellingname wat betreft de systeembeheerder eens onderbouwen (en vooral) bewijzen.
BL2 schreef:Omgekeerd lijkt mij ook vreemd, je auto 44 dagen op de stoep parkeren, en dan maar één boete krijgen.
Verder is het natuurlijk vreemd dat één of meerdere agenten de boete telkens uitschrijven terwijl ze ook moeten weten dat dit niet kan, dat lijkt mij onlogisch.
Dat zou wel mooi zijn als dat zou kunnen. Dat zou een mooie oplossing zijn voor als je langdurig betaald moet parkeren. 1 boete is dan vaak goedkoper.
k2p schreef:...Nee hoor. Het parkeertarief komt er niet bij als je op een verboden manier geparkeerd staat.
De rechter hóéft natuurlijk niet te matigen tot 1 boete.
Ik weet niet zeker of de rechter moet matigen. Ik denk wel dat het erg raar is dat een ambtenaar 44x een overtreding heeft opgespaard voordat hij er wat mee deed. Logischer zou zijn dat de auto was weggesleept als werd geconstateerd dat de overtreding al zo lang liep. En bovendien had er gewoon steeds een kennisgeving moeten worden achtergelaten, geloof ik.
Maar wel zeker weet ik dat het parkeertarief hier niks mee te maken moet hebben, als er al sprake zou zijn van betaald parkeren.
k2p schreef:Ik denk wel dat het erg raar is dat een ambtenaar 44x een overtreding heeft opgespaard voordat hij er wat mee deed.
Dat gebeurt dan ook niet; zoals ik al eerder schreef, zal hij(m/v) de overtreding meteen per mobiel doorgeven aan het systeem, waarna het aan anderen is om er iets mee te doen; b.v. 'opsparen'.
Wanneer ik Boa/politie was geweest had ik (misschien) de eerste dag ook bekeurd. Wanneer ik nu de volgende dag weer langs was gekomen en de auto stond nog precies zo, had ik in de buurt navraag gedaan en zo bij de eigenaar terecht gekomen, we hadden dan overleg kunnen plegen. Ik zou niet zo fanatiek mijn werk hebben gedaan als deze Boa/politieagent...........daarom ben ik ook geen Boa/politieagent. Ik bedoel maar: het was allemaal niet nodig geweest.
Sorry hoor, maar alle goede raad ten spijt hier.
Wie laat er nu een defecte auto meer dan een maand stil staan op een plek waarvan je weet dat je verkeerd staat ?
Niet zelf op het idee gekomen deze met behulp van een goede kennis of buurman te verplaatsten naar een andere plek ?
Dat er domweg iedere dag weer een proces verbaal wordt geschreven is natuurlijk ook van de zotte en getuigd niet van vakmanschap,
als je al van vakmanschap kan spreken bij het controleren op parkeerovertredingen.
Ik weet dat je niet deels op een stoep mag parkeren maar het wordt overal volop gedoogd (zelfs als er genoeg vrije parkeerplaatsen in de omgeving zijn). Waarom juist u dan 44x een bekeuring hiervoor krijgt is mij een raadsel.