| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanbetaling terugvorderen
Aanbetaling terugvorderen
Ik ben bezig met het realiseren van mijn eigen merk. Daarbij hoort ook een webshop. Via Freelance.nl heb ik een programmeur gevonden. Echter zijn we nu anderhalve maand verder en de website is nog steeds niet perfect live. Hij heeft wel wat in elkaar geklust, maar het is gewoon nog lang niet zoals het zou moeten zijn. Ik heb wel al 50% van zijn factuur aanbetaald.
Is het mogelijk dit bedrag terug te laten vorderen? Ik heb de programmeur een ultimatum gesteld; hij moet morgenochtend de site helemaal online hebben, en dan precies zoals ik het wil. Anders wil ik terugvorderen.
Kan dat?
Met dank en groet,
Is het mogelijk dit bedrag terug te laten vorderen? Ik heb de programmeur een ultimatum gesteld; hij moet morgenochtend de site helemaal online hebben, en dan precies zoals ik het wil. Anders wil ik terugvorderen.
Kan dat?
Met dank en groet,
Re: Aanbetaling terugvorderen
Wat heb je afgesproken? Ik neem aan dat je een contract met hem hebt, waarin het een en ander staat. Als de programmeur alleen een inspanningsverplichting heeft, dan sta je niet sterk. En als je opdrachtomschrijving nog niet helemaal helder was (bv. hoe het er precies uit moet zien), dan heb je ook weinig kans.
Overigens heeft dit weinig met consumentenrecht te maken.
Overigens heeft dit weinig met consumentenrecht te maken.
Re: Aanbetaling terugvorderen
Ontbreekt er afgesproken functionaliteit of zitten dr bugs in? Om welk bedrag gaat het? Er is veel standaard webshop software aanwezig voldeed deze niet aan de eisen?
Als ik zie dat je een ultimatum hebt gesteld van 1 dag om alles af te maken terwijl het meeste ontbreekt volgens jouw krijg ik het idee dat je een onmogelijke eis stelt aan de programmeur. Dit zal de kwaliteit zeker niet ten goede komen (ik ben programmeur dus weet waar ik het over heb). Stel een redelijke termijn af van bijvoorbeeld 2 weken en zet op papier wat je na die 2 weken verwacht. Ga desnoods langs bij de programmeur en neem de tijd om al jouw wensen/eisen toe te lichten. Software ontwikkeling is meer dan alleen een opdracht het is een samenspel van de klant en de programmeur. Alleen dan krijg je het product wat je graag wil hebben.
Als ik zie dat je een ultimatum hebt gesteld van 1 dag om alles af te maken terwijl het meeste ontbreekt volgens jouw krijg ik het idee dat je een onmogelijke eis stelt aan de programmeur. Dit zal de kwaliteit zeker niet ten goede komen (ik ben programmeur dus weet waar ik het over heb). Stel een redelijke termijn af van bijvoorbeeld 2 weken en zet op papier wat je na die 2 weken verwacht. Ga desnoods langs bij de programmeur en neem de tijd om al jouw wensen/eisen toe te lichten. Software ontwikkeling is meer dan alleen een opdracht het is een samenspel van de klant en de programmeur. Alleen dan krijg je het product wat je graag wil hebben.