LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnementswijziging/Beëindiging

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
JKforyou

Abonnementswijziging/Beëindiging

Ongelezen bericht door JKforyou »

Ik heb een vraag m.b.t. een wijziging van mijn abonnement op een leesmap. Bij mijn leesmap zat 18 april een papiertje met de mededeling dat vanaf volgende week de leesmap niet meer op vrijdag maar op maandag zou worden bezorgd. Dit houdt in dat ik vanaf dan dus een leesmap krijgt die bijna een week oud is (nieuwe tijdschriften komen op woensdag uit). Deze bezorgwijziging zie ik als een eenzijdige wijziging die ook nog eens slechts één week voor de wijziging plaatsvind aan mij kenbaar wordt gemaakt.

Het enige dat in het contract terug te vinden is is "wijzigingen in bezorgdag/bezorgtijden worden voorbehouden". Toch heb ik het idee dat ik wettelijk in mijn recht sta als ik het abonnement wil beëindigen. Iemand die mij hier meer info over kan geven?

langste adem

Re: Abonnementswijziging/Beëindiging

Ongelezen bericht door langste adem »

Het is misschien wat vervelend voor u omdat u misschien liefst in het weekend de nieuwste bladen leest, maar toch is het niet helemaal onredelijk als de bezorgdag gewijzigd wordt naar de maandag , wat eigenlijk neerkomt op 1 werkdag later.

Ik vraag me ook af of elk blad uit de leesmap altijd op een woensdag uitkomt.
Kijk bijv. maar eens op http://klantenservice.sanoma.nl/is-bin/ ... EtX.wFI_em.

Ook is het zo dat abonnees van een tijdschrift deze soms al eerder in huis bezorgd krijgen dan de datum waarop het blad in de winkel verschijnt. Ik weet het niet zeker hoor, maar het kan dan zo zijn dat een blad wat op zaterdag bezorgd wordt bij de leesmap, dan al op maandag bezorgd wordt bij u (waar u anders tot vrijdag had moeten wachten).

JKforyou

Ongelezen bericht door JKforyou »

Het gaat me niet zozeer om de bezorgdag danwel de eenzijdige en zeer late melding van de wijziging. Mag een bedrijf zomaar een andere dag uitkiezen waarop hij zijn diensten komt brengen/aanbieden zonder hierbij overleg te plegen met de betreffende abonnee(s).

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik denk dat u er niets aan kan veranderen, want het bedrijf heeft zich ingedekt met de bepaling in de overeenkomst die u beschreef :
"wijzigingen in bezorgdag/bezorgtijden worden voorbehouden".

Het werkt dus niet zo als bij verzekeringen , waar een verandering in de polisvoorwaarden u de mogelijkheid biedt om per direct te polis te beeindigen.

Het staat u uiteraard vrij om het abonnement op de leesmap op te zeggen, maar dan heeft u wel te maken met een opzegtermijn.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de bezorgdag in de afspraken stond, dan is het een wijziging van het contact. Maar waarschijnlijk is er alleen iets afgesproken in de richting van dat je tijdschriften krijgt van minder dan een week oud. Dan heb je tot nu toe geluk gehad dat de bezorging voor het weekend was. Maar dat geeft je nog niet het recht om die bezorgdag te 'eisen'.

Gesloten