LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afhandeling TNT klanten/klachten service

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Alinam202

Afhandeling TNT klanten/klachten service

Ongelezen bericht door Alinam202 »

Wil via deze weg eigenlijk iedereen oproepen om TNT zo onderhand te boycotten. Heb wederom de zoveelste slechte ervaring met TNT. Nadat ze afgelopen maanden ineens de pakket formaten die men mag aannemen op het post agentschap hebben veranderd en zodoende een belachelijke situatie hebben gecreëerd voor mensen die grotere pakketten willen versturen dan hun 1.00 x 0.50 x 0.50. De situatie is nu zo dat ik een pakket van het formaat 1.00 x 0.70 x 0.05 alleen maar mag versturen via een post kantoor als ik daar voor € 12,20 betaal!! Terwijl dat ik via de online verzendservice dan gewoon € 8,95 betaal en het bij mij wordt opgehaald, alleen moet ik wel van 9:00 tot 21:30 aanwezig zijn om het aan de postbode te kunnen geven, dus als ik het zelf breng en geen gebruik maak van hun chauffeur ben ik 4 euro meer kwijt???!!!! Afgelopen weken is voor mij de druppel geweest, een pakket verstuurd naar een adres, gewoon een groot bestaand pand met zelfs een garage bedrijf op dat adres. Kreeg het pakket een week later retour omdat het adres niet bestond! Google maps verteld anders, dat adres was niet ineens verdwenen! Vervolgens staat er op de website doodleuk dat het pakket afgeleverd is op het adres, ja dank je de koekoek, dat is mijn adres want die heb ik gewoon retour gegeven. Telefoontjes richting TNT levert niks op en emails worden afgehandeld met het bericht dat de doos afgeleverd is, klaar! Via de klachtenlijn uiteindelijk een aanbod gekregen de doos als nog te versturen en een bosje bloemen voor het ongemak, maar denken ze nu echt dat ik hun nog vertrouw na een aantal vermiste pakketten en slecht behandeld te zijn door hun klanten service? Vandaag de klantenservice weer gesproken omdat ik gewoon mijn € 8,95 retour wil hebben omdat ze een wan prestatie geleverd hebben. Kreeg als antwoord dat ik daar geen recht op had omdat het geen verzekerd pakket is. Hoe zo verzekerd? ben het pakket niet kwijt, hun hebben een wanprestatie geleverd en ik wil gewoon mijn geld vergoed voor iets wat ze niet hebben gedaan. De irritatie zit heel hoog met TNT en dit is echt niet het eerste voorval. Heb in Februari een pakket verstuurd via online verzendservice. Pakket zou zaterdag's opgehaald worden, we zijn de hele dag op kantoor gebleven van 9:00 t/m 21:30 maar geen postbode. Die maandag daarna hadden we pech met de auto en waren we iets later op kantoor dan normaal en toen bleek dat de postbode voor 9:00 al geweest was. Berichtje in de bus dat het de eerste zending betrof en dat ze de doos de volgende dag weer zouden komen halen. Het probleem zat hem er in dat onze klant het pakket uiterlijk dinsdag moest hebben en niet later. TNT gebeld en een gevraagd voor een oplossing, depot zit 5 minuten van ons vandaan dus wouden we het daar zelf brengen, mocht niet! Verteld dat de chauffeur niet langs is geweest die afgelopen zaterdag, volgens hun was hij rond 13:00 bij ons geweest maar was er niemand, ik vervolgens verteld dat dit niet kan omdat wij aanwezig waren en ik camera's heb hangen en er echt niemand was geweest maar wij wel voor niks de hele dag hebben zitten wachten. Ze wouden niet mee werken, uit eindelijk het hoofdkantoor gebeld na een flinke ruzie met de klantenservice en oog nog verteld dat er op de brief van maandag 1e poging, en dat ze gewoon niet zijn geweest op die zaterdag. Na veel moeite kon het dus wel dat de chauffeur op maandag middag de doos kwam halen, zoveel irritatie en zo weinig begrip van het personeel om een oplossing te zoeken, ook geen managers te spreken krijgen. Andere pakketten die mis waren gegaan heb ik met moeite me geld terug kunnen krijgen, klachten en declaraties moet je voor eigen kosten(postzegels) declareren, echt gewoon belachelijk.

Laat TNT merken dat men verkeert bezig is en dat de klant weer eens centraal moet komen te staan.

s.hellingman

Re: Afhandeling TNT klanten/klachten service

Ongelezen bericht door s.hellingman »

s.hellingman

Re: Klacht over T N T Post pakket servise - 15 mei 2011 11:02
Het kan nog erger met TNT. Die pleegt valsheid in geschriften. Onlangs is door 123inkt.nl een verzekerd en aangetekend pakket via TNT aan ons verzonden. In de namiddag bleek in track en trace dat het pakket bij ons was bezorgd. Online werd een handtekening getoond. We hebben het pakket zelf niet aangenomen. Bleek later, een dure zending bij een pastorie achtergelaten te zijn. Totaal onbeheerd. Het is dat iemand toevallig er langskwam en het pakket daar aantrof. Meneer was wel zo eerlijk om op zondagmiddag het pakket bij ons af te geven. Als er een oneerlijk iemand was dan had hij het pakket gewoon mee kunnen nemen. Niemand zou toch achterkomen.

Dit is zeer kwalijk , ondertekenen voor ontvangst zonder toestemming is volgens het wetboek van strafrecht plegen van Valsheid in geschriften. Bij TNT kom je een stap verder. We gaan ze in ieder geval aanklagen en voor de rechter slepen.
Dat soort praktijken maakt dat derden pakketten gestolen worden zonder dat u hier een vergoeding voor krijgt omdat u zogenaamd ondeterkend heeft voor ontvangst.
Ik heb dit verhaal samen met andere ellende die TNT heeft nu naar het Telegraaf, Arjen ten Cate doorgespeeld. In de spelonken van internet het ik ik een email adres gevonden van ene woordvoerder van TNT [email protected] die heb ik een waslijst gestuurd met klachten, ook van klanten. Zelfs de aankondiging van juridische stappen maakt geen indruk.

Dit is geen incident meer, maar de vele klachten die ik in dit forum lees zijn zeer herkenbaar. Mail aub uw slechte ervaringen, inclusief het fraude plegen door TNT aan [email protected] . Hoe meer reacties van gedupeerden hoe completer het verhaal zal zijn.

We raken ook veel post kwijt die niet bezorgd wordt, maar ook niet terugkomt. Dat is ook diefstal door TNT. Ook duurt het soms 4 -5 dagen voordat de post bij de ontvanger terecht komt.

We hebben honderden klachten bij TNT en vaak krijgen wij geen reactie en de enventuele reacties die wij krijgen zijn nietszeggend. Ook brief aan de directie van TNT worden niet beantwoord.

Ik vraag mij af waarom Tros radar niet nog eens aandacht hieraan besteedt. Dat is toch te zot voor woorden? DHL, GLS, DPD, UPS doen hun werk naar behoren, maar waarom TNT niet?

Concluderend:
Mijn klachten naar TNT zijn:

TNT pleegt diefstal - (veel post verdwijnt)
TNT pleegt valsheid in geschriften
TNT is een stropperige organisatie waar klantgerichtheid ver te zoeken is

We missen de oorspronkelijke postbodes met hart voor hun werk. Nu is het een zootje ongeregeld, dat eerst kinderen naar school moeten brengen, naar de kapper, etc. en o ja, als er tijd overblijft dan de postrond brengen. Maar als er iets anders te doen is, blijft de post gewoon bij de bezorger en komt veel later dan de bedoeling is bij de ontvanger.

En het kan nog erger: een tijd geleden kregen we een envelop die modderig was. Een nette heerschap heeft deze gedaan in een ander envelop en aan ons doorgestuurd. Meneer had in een bosje een stappel brieven gevonden en had te doen met de ontvangers. Telefoontje naar TNT richte niets uit, moest maar een klacht indienen bij de website. Alleen de afzender kon een klacht indienen.

Naast juridische stappen, telegraaf, ga ik ook een brief schrijven aan de tweede kamer.

Silvia Hellingman

Leonardo2000

Ongelezen bericht door Leonardo2000 »

Wij zijn een hard groeiende onderneming, een postorder bedrijf dat ooit zaken gedaan heeft met TNT Post. Zoals jullie weten zijn jullie al eens bij Tros Radar op televisie geweest in verband met het zoekraken van poststukken waarvoor TNT Post zelf voor ontvangst tekent. Dat is valsheid in geschrifte en diefstal.
Die uitzending staat nog steeds op internet:
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... t/speel/1/

Helaas heeft ook onze onderneming flinke schade van TNT Post ondervonden met soortgelijke verdwijningen van onze dure orders.
Zo zijn we al 9 maanden bezig met een pakket dat met een valse handtekening is verdwenen bij TNT Post.
Deze aanvraag hebben we inmiddels al 8x opgestuurd. Je hoort er dan niets meer van, en als je belt dan melden ze dat het afgesloten is omdat de zending afgeleverd is (met hun eigen valse handtekening).
We hebben vele aanvragen ingediend voor "Onderzoek voor zoekgeraakte stukken" (met alle vele bijlagen en bewijsmateriaal erbij), maar deze blijken stelselmatig in hun “waterdichte” systeem kwijt te raken (5x) of klakkeloos zonder enige onderzoekseffort afgesloten te worden (3x).
Ze blijven daar net zo lang mee door gaan tot je als klant opgeeft achter schadevergoeding aan te gaan.
Dat TNT personeel verdient natuurlijk al geen ****, en het lijkt erop dat onze zendingen worden gezien als aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden.
En TNT Post klachten vind dat kennelijk geen probleem...

Zoals u weet bestaan er op internet vele forums met “Klachten of TNT Post”.
Wij posten daar net als vele andere ondernemers hun bevindingen over de postpakketten die zoekraken.

TNT Post wist ons te melden dat ze (nu nog) 125.000 pakketten per dag vervoeren en daar maar “slecht 1 % van kwijtraken”, aldus een medewerker van TNT Post.
Dat zijn dus 1250 pakketten die ze per dag kwijtraken!
Hun echte slogan: “Sure, we can’t!”. :roll:

Tegenwoordig worden onze pakketten uitsluitend via UPS verzonden, met reeks van voordelen:
• Goedkoper,
• Sneller,
• Geen stakingen,
• Geen diefstal,
• Geen valsheid in geschrifte,
• Trackingnummers worden automatisch naar de klant verzonden,
in plaats dat je ze van thermisch uitgeprinte bonnetjes moet overtikken,
• Nette online BTW facturen en overzichten
Dus geen bonnetjes meer inscannen en uploaden voor de administratie.

TNT Post moet nu constant opnieuw reorganiseren omdat ze in hoog tempo marktaandeel aan het verliezen is.
Dezelfde onderzoekers van TNT Post die ons steeds hebben afgescheept mogen zich straks bij het UWV inschrijven en staan solliciteren naar een nieuwe baan, zodra ze straks op straat komen te staan.
Want TNT Post heeft straks GEEN werk meer voor hen.
En wij willen ze ook niet, kom je bij TNT Post vandaan dan hebben we geen werk voor ze!

Een tevreden UPS klant. :lol:

Leonardo2000

Ongelezen bericht door Leonardo2000 »

Ach ja, het zit zo:
"Om klachten over service te voorkomen geeft TNT Post geen service meer!" :lol:

grotesmurf1980

Ongelezen bericht door grotesmurf1980 »

Wat een f*ck bedrijf, die TNT Post.

Ik heb op zaterdagavond een bestelling gedaan op de site van Nitrotek.nl
Nitrotek heeft een contract met TNT dat ze haar pakketten binnen 48 afgeleverd wil zien bij de klanten. De meeste producten komen uit Engeland, maar zelfs dan zal het 48 uur zijn.

Maandagavond had ik een 3S nummer gekregen. Ik heb dat meteen geraadpleegd en zag dat de zending voorgemeld was.

Dinsdagochtend kon ik het pakketje niet meer traceren via Track en Trace. Het was er gewoon weg niet meer. Dinsdagmiddag kon ik in één keer wel het pakketje weer opvragen, maar alleen als ik zou aanvinken dat het buiten nederland geleverd wordt. Nou, ik woon toch nog echt in Nederland.

Gebeld met TNT, die wisten mij NATUURLIJK NIETS te vertellen. Ik moest me wenden tot de leverancier. Ik heb dit gedaan en deze snapte het ook niet en zou informeren voor me. Nu blijkt dat er 5 pakketten vertraagd zijn in Engeland bij TNT, waaronder de mijne.

Ik ga vrijdag op vakantie en had graag mijn bestelling meegenomen, maar het zal er wel naar uit zien dat dat niet mogelijk is. Ben helaas 4 weken op vakantie, dus het zal wel teruggestuurd worden naar de leverancier. Dus dan geen pakketje, maar wel betaald.

Er is weer NIEMAND die mij kan vertellen waarom dat dat is. Nee hoor meneer, hoor je van TNT, daar hebben wij geen zicht op.................

What the f*ck???? Jullie zijn toch 1 bedrijf!!!!!

Ik weet wel, ik bestel nooit meer iets online, mits ze niet leveren via TNT. Dus DHL, Selektvracht, etc is allemaal geen probleem. Maar 1 van de grootste postbezorgers van Nederland, krijgen haar zaakjes niet voor elkaar.

Wat een prutsbedrijf zeg die TNT. Mijn dochtertje van 8 weken kan nog beter een pakketje verzenden :-)

Het zijn gewoon een stelletje hufters!!!

davert

Ongelezen bericht door davert »

T GAAT SLECHT BIJ TNT DE WERKDRUK NEEMT TOE,LEES T VOLGENDE DIT STUURDE IK ONLANGS NAAR MIJN VAKBOND,beste mensen even de stand van zaken op sort centrum dordrecht, t is weer raak,met de druk,stond ik gisteren nacht weer als aanvoerhulp alleen,bij 4 oplegbanden,1 lader en losser,was gewoon een zooitje!er was ook heel veel post blijven staan,vind je t gek denk ik dan?als aanvoer moet je dus,de containers bij alle 4 banden zetten,de lege weghalen,oplegplankjes achter bij de sortering halen,de lader/losser helpen,ik werk me helemaal stuk!,ik zal uitleggen,als je dus bij 4 oplegbanden staat moet je 2 aanvoerhulpen hebben,en 1 lalo,zodat die 2e aanvoer en mij,en de lader/losser kan helpen,zo hoort t,kan je fijn werken zonder stress en komt de post nog op tijd weg,en je voelt je goed,werkt 200%(nu word dat 50%)doordat je sjagareinig bent onder druk staat,niet meer met plezier werkt,en toch werk ik er al 13jaar,maar zo erg was t nog nooit,willen ze de pakketjes niet op tijd en allemaal weg hebben naar de klanten denk ik dan?met vriendelijke groet

Darkie

Ongelezen bericht door Darkie »

Wij hebben (ook) een webshop en versturen enkele pakketten per week (+/- 10) met TNT.

Wat een doffe ellende altijd, we zijn gelukkig nog geen pakketten kwijt geraakt maar we hebben wel onze buik vol van TNT, als was het alleen al hun trage inboek systeem.

Dit weekend ook weer een prachtig voorbeeld:

Vrijdag pakket ingeleverd bij TNT Buisness Point, wordt gelijk gescand en op het karretje gezet.

's Avonds nog niets te zien in Track en Trace, de volgende dag natuurlijk nog niets. De klant welke zijn pakket verwacht krijgt natuurlijk ook gelijk argwaan en gaat mailen. Uiteraard kan een verzending meer dan 24 uur duren, kan natuurlijk ook 48 uur zijn, echter Track en trace moet toch altijd zichtbaar zijn?

Maandags even bellen met de klantenservice, zij kunnen het nummer gelukkig WEL terug vinden? Op de vraag waarom ik deze dan niet terug kan vinden: Onze excuses , het systeem heeft een update. Als ik hierna vraag waarom 2 op de 10 nooit terug te vinden zijn in het Track en Trace systeem: Onze excuses, ze zijn met het systeem bezig (al heel lang denk ik).

Gevraag waarom het pakket niet is aangekomen: Onze excuses, maar het is verkeerd gedistribueerd.

3x Excuses, daar schieten we dus niets mee op ... track en trace systeem bij TNT is een lachertje. Tevens lijkt TNT alleen te willen azen op grote bedrijven en voel je je bij hun als een onderdeurtje.

Wij gaan driftig op zoek naar een vervanger in ieder geval.

ivanbobo

Ongelezen bericht door ivanbobo »

zelfde probleem

aangetekende zending staat op track en trace dat deze op 25/01/20112 is afgeleverd

niks getekend of geen briefje in de bus ,dit is reeds de 3 de keer op een rij

ik raad iedereen aan gebruik te maken van dhl of ander alternatieven

de helft van het personeel is vreemdeling en kan met moeite een woord nederlands

dit bedrijf heeft geen waarden meer ,niemand weet van iets niemand kan iets doen ,hoe kan je een aangetekende zending verantwoorden als afgegeven als er niet voor getekend is ,simpel weg door fraude
of valsheid in geschriften te plegen

en de overheid doet hier niks aan ,enkel als je een bekeuring hebt open staan van paar euros als burger weten ze je te vinden ,maar de duizende burgers dat worden opgelicht door tnt post dat kan allemaal
maar ja we wonen in nederland en wat is er nog over van ons burgerrecht

ik ga hier stapje verder mee ik heb het gehad ,ik kan begrijpen dat bij tnt mensen werken en dat deze ook fouten kunnen maken niemand is perfect maar dit gaat hier niet meer om fouten maar diefstal en schending van
zij zijn verplicht de service en vertrouwen te geven waarvoor de klant tenslote ook betaalt kunnen ze dat niet dan moeten ze ermee ophouden of eens deftig hun personeel gaan selecteren

dinzey

Ongelezen bericht door dinzey »

Ik heb ook een klacht over TNT

ik heb 2 dagen geleden een pakket verstuurd naar duitsland
echter blijkt het nu dat hij ergens in arnhem is blijven hangen en hadden het pakket aan het verkeerde adress geleverd.
ik heb ze 3 keer gebeld en iedere keer het zelfde verhaaltje dat dat het pakket waarschijnlijk verkeerd is verzonden.

het pakket was echter gelabeld met een in een engels uitgeprinte label van een fabrikant die ik er op moest plakken.
adress enzo stond er dus zeer duidenlijk op. (waarschijnlijk kunnen ze geen engels)
ik ben blij dat het pakket is verzekerd verzonden

het pakket gaat nu de 3de dag in en is nogsteeds niet op bestemming

ik weet nu beter ik ga NOOIT meer TNT als pakket bedrijf gebruiken
tnt is niks anders dan een stelletje ongeregeld
ze schieten zich zelf in de voeten met de zeer slechte service die ze leveren

Dutchess22

Ongelezen bericht door Dutchess22 »

TPG post flikt het hier keer op keer om pakketjes gewoon voor de deur in de buiten lucht achter te laten.

Regen, wind , sneeuw maakt ze niks uit.
Verder schijnen ze er ook niet bij na te denken dat je wel eens een paar dagen weg zou kunnen zijn.

Al meerdere keren klacht ingediend die uit eindelijk met een excuses en belofte dat het niet meer voor zal komen afgedaan........

maar een volgende keer is het weer precies zo.......

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Tsja, kan me er volledig bij aansluiten dat het een stelletje prutsers zijn.
Na een weekendje weg kwam ik thuis, keek in de brievenbus, en zag er een hele dikke a4-envelop inzitten. Spannend, een pakketje! Tot ik nog eens beter keek, en de volgende 3 dingen opmerkte:
1. De envelop was niet aan mij geadresseerd. (namen lijken totaal niet op elkaar)
2. De envelop was aan één kant helemaal opengescheurd, en zo te zien (hoorde ik later ook) zat hij vol met ingevulde examens van een hogeschool!
3. De envelop was aangetekend verstuurd....maar ik woon alleen, dus niemand anders kan 'm aangenomen hebben....

Na wat speurwerk kwam ik erachter dat de geadresseerde op 1B woont, en ik op 16, aangezien het handgeschreven was kan een 'b' nog op een 6 lijken, maar dat a. de envelop opengescheurd is en b. er duidelijk niet getekend is voor ontvangst lijkt me dat dat sowieso niet kan kloppen. Bewijst maar weer eens dat betalen om aangetekend te versturen gewoon weggegooid geld is! Ik ben dan weer zo'n sul dat ik me schuldig zou voelen het zomaar in de papierbak te mikken, en heb dus even opgezocht voor wie 't bestemd was en 't alsnog afgegeven, maar voor hetzelfde geld gooit iemand ze weg en zijn die leerlingen hun toetsen kwijt....érg vreemd.

Andere pakketjes die wél voor mij zijn worden gewoon voor de poort (midden op een openbare stoep) achtergelaten, terwijl er behoorlijk wat voordeuren binnen 5 meter zijn, waar de pakketbezorger makkelijk even aan had kunnen bellen. Gelukkig heb ik eerlijke buren, 1x heeft het pakketje gewoon 3 dagen op de stoep gestaan, 2x heeft de buurman het eventjes zelf binnengehaald omdat het ging regenen/sneeuwen. Volgens mij zijn de meeste pakketbezorgers òf te lui om terug te komen en een briefje in de bus te doen, òf moeten ze teveel pakketten in 1 dag bezorgen waardoor die extra tijd er niet is.

Gesloten