| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Algemene voorwaarden: tenaamstelling onjuist, wel geldig?
-
Janneke1900
Algemene voorwaarden: tenaamstelling onjuist, wel geldig?
Jan sluit online een overeenkomst met een dienstverlener, genaamd QQQ BV, die online diensten aanbiedt.
Deze dienstverlener geeft de mogelijkheid om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden via een vinkboxje. Deze algemene voorwaarden kunnen overigens via een linkje worden geopend en opgeslagen (PDF).
Vervolgens staat in deze voorwaarden dat de gebruiker dienstverlener ABC BV is en dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn op de overeenkomst (die dus online tot stand komt).
Bedrijf QQQ hanteert dus voorwaarden waarin staat dat ze ABC BV heten.
Nu de vraag:
Als Jan akkoord gaat met de voorwaarden en hij komt er later achter dat de tenaamstelling onjuist is, zijn deze voorwaarden dan toch van toepassing op de overeenkomst?
Ik denk het wel, maar kan het niet onderbouwen, behalve dan dat waarschijnlijk meeweegt dat Jan de intentie had om online zaken te doen met QQQ en dit ook daadwerkelijk heeft gedaan.
Zo ja, op grond waarvan dan? Ik kom er niet echt uit...
Help?
Deze dienstverlener geeft de mogelijkheid om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden via een vinkboxje. Deze algemene voorwaarden kunnen overigens via een linkje worden geopend en opgeslagen (PDF).
Vervolgens staat in deze voorwaarden dat de gebruiker dienstverlener ABC BV is en dat de algemene voorwaarden van toepassing zijn op de overeenkomst (die dus online tot stand komt).
Nu de vraag:
Als Jan akkoord gaat met de voorwaarden en hij komt er later achter dat de tenaamstelling onjuist is, zijn deze voorwaarden dan toch van toepassing op de overeenkomst?
Ik denk het wel, maar kan het niet onderbouwen, behalve dan dat waarschijnlijk meeweegt dat Jan de intentie had om online zaken te doen met QQQ en dit ook daadwerkelijk heeft gedaan.
Zo ja, op grond waarvan dan? Ik kom er niet echt uit...
Re: Algemene voorwaarden: tenaamstelling onjuist, wel geldig?
QQQ kan heel goed een handelsnaam van ABC B.V. of een dochteronderneming daarvan zijn. In dat geval ben je gewoon gebonden aan de algemene voorwaarden.
Is het echt bedrijf QQQ of is dat een brand van ABC BV? Bijvoorbeeld: koffiewarenhuis.nl is een merknaam van Cookbox BV. Cookbox BV wordt genoemd in de AV.
jaJanneke1900 schreef:Als Jan akkoord gaat met de voorwaarden en hij komt er later achter dat de tenaamstelling onjuist is, zijn deze voorwaarden dan toch van toepassing op de overeenkomst?
Waarvoor is dit, een consumenten probleem of een aan-het-werk-zetter voor je studie?Janneke1900 schreef:Jan sluit online een overeenkomst met een dienstverlener, genaamd QQQ BV, die online diensten aanbiedt.
Nu de vraag:
Zo ja, op grond waarvan dan? Ik kom er niet echt uit...Help?
-
witte angora
Ik heb zo het gevoel dat dit inderdaad een huiswerkopdracht is, en dat mogen anderen dan gaan zitten maken. Kennelijk niet opgelet tijdens de les?