LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alimentatie overmaken zonder rekeningnummer?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Alimentatie overmaken zonder rekeningnummer?

Ongelezen bericht door MarkII »

In september 2008 werd ik veroordeeld zolang alimentatie te betalen voor mijn kinderen. Een logisch gevolg van een scheiding. Dit was slechts een voorlopige voorziening, dus de uiteindelijke alimentatie moest nog worden berekend.

Hoewel ik iedere week vroeg, aan de advocaat wederpartij, om het rekeningnummer van de begunstigde, kreeg ik deze niet. Er was geen contact meer tussen mij en mijn ex partner mogelijk dus daar waagde ik mij niet aan.

Na twee maanden vond ik het welletjes en maakte de alimentatie netjes over op een oude gezamenlijke rekening. De passen waren dan wel geblokkeerd, maar ik wilde in ieder geval aantonen dat ik wel betaalde maar geen rekeningnummer had. Dat er op die rekening een debet stand was wist ik niet.

Ook continueerde ik mijn vraag aan beide advocaten wat het rekeningnummer moest worden en dat dit wel enige haast had. Er kwam geen bericht dus besloot ik het geld maandelijks over te blijven maken op het oude nummer. Na 5 maanden kreeg ik twee berichten.

Het eerste was het rekeningnummer waarop ik de alimentatie moest overmaken van augustus tot en met december. En of ik dat nu eindelijk eens wilde doen. Het tweede bericht was van een deurwaarders kantoor die mijn ex partner had ingeschakeld. De verschuldigde alimentatie werd verhoogd met ongeveer 700 euro kosten en moest ik direct betalen. Dit zou worden ingehouden op mijn salaris.

Ik toonde aan dat ik de alimentatie op de oude rekening stortte door middel van afschriften. Het deurwaarders kantoor was onverbiddelijk. Mijn ex kon niet beschikken over het geld dus was ik in gebreke. Daarnaast liet ik ook zien dat er geen rekeningnummer bekend was en dat ik dit wel degelijk had gevraagd.

Het haalde allemaal niks uit.

Nu is mijn vraag,

Kan ik de deurwaarderskosten alsnog verhalen op mijn ex? Tenslotte was ik ten goede trouw en kon dit aantonen. Tot op heden heb ik 5 advocaten gehad die er allemaal een potje van maakte. Wel rekende ze bij elkaar opgeteld meer dan 25.000 euro aan kosten, maar een antwoord op deze vraag gaven ze nooit.

De scheiding is nog steeds in volle gang. Tenminste, de boedel moet worden verdeeld, en ondanks dat ik alle rekeningafschriften inleverde en precies uitlegde wel geld waarvoor werd gebruikt blijkt het moeilijk te zijn de schulden te verdelen.
Vanwege het feit dat mijn ex partner er een potje van maakt wil ik de deurwaarderskosten bij haar verhalen.

Wie o wie weet het antwoord?

(ik ben niet en was nooit vermogend. Maar verdiende net boven de grens van 26000,= euro. En dan mag je alles zelf betalen. Opgeteld de schulden uit het huwelijk en de advocaatkosten ontstond er een schuld van meer dan 90.000,= euro. En die kan niet worden betaald voordat we helemaal zijn gescheiden).

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Alimentatie overmaken zonder rekeningnummer?

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

helaas verhalen op je ex zal niet gaan. Ook mijn man werd door zijn ex steeds bestookt met van alles en steeds konden wij ons gelijk aantonen maar waar wel duizenden euro,s kosten kwijt aan advocaat. geprobeerd op haar te verhalen maar zonder succes

Rica
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2011 21:32

Re: Alimentatie overmaken zonder rekeningnummer?

Ongelezen bericht door Rica »

Mark,
Ik heb je topic gevonden en dit met verbazing gelezen.
Hoe is dit toch allemaal mogelijk.. :shock:
Komt ook weer die onrechtvaardigheid bij kijken.
En..dat je steeds meer het gevoel krijgt dat alles wat de tegenpartij doet geoorloofd wordt.
Is er dan echt geen gerechtigheid meer in dit land :?:

Ooit krijgen de mensen die het leven van een ander zuur maken een koekje van eigen deeg, krijgen ze gewetenswroeging en driedubbel terug wat ze een ander aandoen. Tja, tis een kwestie van geduld.
Sterkte met dit al.

FHV
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2008 18:37

Re: Alimentatie overmaken zonder rekeningnummer?

Ongelezen bericht door FHV »

Beetje dom om op dit op een gezamelijke rekening zonder passen te storten. Je geeft aan dat je niet wist dat er een roodstand was, maar toch kon je wel dmv bankafschriften aantonen dat je gestort had, dan had je toch ook de roodstand kunnen zien.

Jammer dat de deurwaarder je niet tegemoet komt.

MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Re: Alimentatie overmaken zonder rekeningnummer?

Ongelezen bericht door MarkII »

Beetje jammer dat je dat niet begrijpt.

Het waren mijn rekeningafschriften (de tegenrekening). En daar staat niet op wat er op de andere rekening gebeurt hoor. Hahahhahahaha. :lol:

Wat ik wel begrijp is dat zij over het geld had moeten kunnen beschikken, en dat was wel dom. Ik vind het alleen onrechtvaardig dat je de extra kosten moet betalen. En dat door haar toedoen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Alimentatie overmaken zonder rekeningnummer?

Ongelezen bericht door tiptoo »

als zij over dat geld wilt beschikken moet ze ook een rekeningnummer geven , anders is het zo lastig over te maken, ik hoop dat er iets is waardoor je er toch uit komt, sterkte , het is niet niks.

vraag me vaak af waarom mensen elkaar het leven zo zuur maken, maar goed dat is een ander onderwerp.

MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Re: Alimentatie overmaken zonder rekeningnummer?

Ongelezen bericht door MarkII »

Hahahahaha, dat vroeg ik mij ook al af. Want we waren toch eens heel erg verliefd.

Maar het gras aan de andere zijde was groener, hoewel hij minder gras op zijn hoofd had dan ik.

Ondertussen kan ik er wel om lachen, maar zoek natuurlijk naar andere verhalen. Ben werkelijk van plan iets te gaan ondernemen voor andere slachtoffers van echtscheidingen door middel van grootscheepse acties. Maar dan moet je wel genoeg verzamelen.

Natuurlijk is het probleem met scheidingen dat je altijd maar één verhaal hoort. Maar de fouten in de wet geven mij te veel ruimte om rottigheid uit te halen voor en tegen welke partner dan ook.

Die gaten moeten dicht. Want een ander financieel en geestelijk kapot maken door gebruik te maken van de wet is storend. U snapt dat storend een wel heel mooi woord is voor dergelijke vergrijpen.

Mooi dat we in Nederland mogen scheiden wanneer één van beide partners vind dat een huwelijk is ontwricht. Een privilege dat in sommige landen anders is. Maar dat geeft niemand het recht meer te halen dan hetgeen waar ze voor kwamen.

UIT ELKAAR GAAN.

FHV
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2008 18:37

Re: Alimentatie overmaken zonder rekeningnummer?

Ongelezen bericht door FHV »

MarkII schreef:Beetje jammer dat je dat niet begrijpt.

Het waren mijn rekeningafschriften (de tegenrekening). En daar staat niet op wat er op de andere rekening gebeurt hoor. Hahahhahahaha. :lol:

Wat ik wel begrijp is dat zij over het geld had moeten kunnen beschikken, en dat was wel dom. Ik vind het alleen onrechtvaardig dat je de extra kosten moet betalen. En dat door haar toedoen.
Ik begrijp je wel. Maar het blijft idd een beetje dom om dan maar klakkeloos over te maken naar een rekening. Beter was dat je het geld steeds apart had gehouden. Dan had je het over kunnen maken op het moment dat ze je wel een reknr gaf. En al jouw correspondentie over het vragen van een reknr had je dan als verweer kunnen gebruiken.

MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Re: Alimentatie overmaken zonder rekeningnummer?

Ongelezen bericht door MarkII »

Je wil niet worden aangeschreven door een deurwaarder. Want dat had ik wel verwacht. Dus maakte ik het maar over op een bij mij bekend rekeningnummer.

En nog weten ze je te vangen met een deurwaarder. En die was niet vriendelijk, want wat ik ook aantoonde, het maakte niet uit. Misschien had ik aangetekend moeten opsturen? Zou dat mogen? :lol: De kosten die je dan maakt voor het aantekenen gewoon verrekenen met het te betalen bedrag?

Dan hou je je in ieder geval aan je plicht als vader en is het aan haar om zo snel mogelijk een rekeningnummer te sturen.

Hahahahahhaha

Rica
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2011 21:32

Re: Alimentatie overmaken zonder rekeningnummer?

Ongelezen bericht door Rica »

Mark,
Leuke onderwerpen hé.
Verrekenen met de te betalen bedragen van alimentatie mag dus juist niet!
Ik hoop voor jou trouwens dat je een maand vooruit betaald in de alimentatie,
anders heeft ze daar ook alweer recht op....dat heb ik ook al meegemaakt.
tja, zoals je al schreef, het wordt nodig tijd hierna gekeken wordt en er iets mee wordt gedaan.

Gesloten