LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alimentatie

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Tomnick2

alimentatie

Ongelezen bericht door Tomnick2 »

Ik heb via een mediator alles laten vastleggen na ontbinding samenlevingscontract. We hebben beide ondertekend. Zij heeft de 2 kinderen, 5 en 10 jaar, 70% van de tijd, ik de andere 30%. We kunnen elk zelf in ons onderhoud voorzien, tenzij er 15% meer of minder wordt verdiend, dan kanalles opnieuw worden overlegd. Mijn ex heeft alle extraatjes, kinderbijslag, 1 oudertoeslag en voor grote dingen voor de kinderen doen we elke maand een bedrag in een speciaal potje. Mijn vraag is is zo,n document van de mediator rechtsgeldig? Nu, een jaar later krijg ik nl. een brief van een advocaat waarin staat dat mijn ex toch kinderalimentatie wil en ik mijn hele financiele administratie moet opsturen naar die advocaat. Kan/mag dat zomaar.

olaf79

Re: alimentatie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ja. Uw kinderen hebben recht op alimentatie. Dus niet uw ex partner. Uw ex is alleen de beheerder van het geld van de alimentatie, maar dat moet ten goede komen aan het huishouding en de kinderen. De alimentie wordt gebaseerd op uw inkomen en dat van uw ex. Als zij toeslagen krijgt wordt dat als inkomen gezien en gaat de alimentatie omlaag.

Het ontbinden van het samenlevingscontract heeft verder geen invloed op de kinderalimentatie. Wel is het zo dat uw ex geen recht heeft op partner alimentatie, tenzij dit in het contract is vastgelegd. Het document van de mediator is niet rechtsgeldig. Dergelijke afspraken dienen via de notaris te worden vastgelegd.

Gesloten