LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB Wegenwacht

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Emmy75

Re: ANWB Wegenwacht

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Isabel1 schreef:
Als een bestuurder zelf geen band kan verwisselen, moet deze niet in een auto gaan rijden
Ik kon vroeger prima een band verwisselen (ja echt) maar door een reumatische aandoening aan mijn handen heb ik niet meer de kracht om de bouten los te krijgen. Mag ik nou nooit meer autorijden nevermind?
Lost wel het fileprobleem aardig op als iedereen die geen band kan wisselen niet meer mag rijden.

f.de.man

Re: ANWB Wegenwacht

Ongelezen bericht door f.de.man »

Ik heb zojuist ook mijn lidmaatschap opgezegt..

4 weken geleden reed ik over de amsterdamse grachten in een 6 jaar oude Audi A4.
Kennelijk pakte ik een drempel te hard, en kwam met mijn carterpan op de drempel terecht... een scheur in de carter.

Heel stom, ik kwam er op tijd achter en heb de auto geparkeert op de prinsengracht, een doos onder de auto gezet en de wegenwacht gebeld.

Ik heb heel netjes verteld wat er is gebeurt en kreeg de mededeling van de wegenwacht: Meneer dit valt onder het rijden van schade door eigen toedoen, hier bent u niet voor verzekerd.

Ik vond dit vrij logisch en heb op eigen kosten mijn auto naar de dealer laten slepen.

Echter thuisgekomen heb ik de algemene voorwaarden doorgelezen.... de mevrouw aan de telefoon heeft ongelijk....

De algemen voorwaarden:

Wat zijn situaties waarin wij u niet helpen?
Wij helpen u niet als u:
• de pech had kunnen voorzien voordat u vertrok
• onze hulp inroept terwijl u de wet overtreedt
• deelneemt aan wedstrijden of georganiseerde (prestatie)tochten
• op een circuit rijdt
• in een auto met een handelaarskenteken rijdt
• uw auto gebruikt als taxi of lesauto
• uw busje of bestelbusje commercieel gebruikt
• in het buitenland in een huurauto rijdt.

Of als de pech ontstaan is:
• door opzettelijk handelen of nalaten
• doordat u zich niet aan de wet of regels hield
• bij de import of export van auto’s.

Wij helpen u niet en kunnen daarnaast uw Wegenwacht Service opzeggen als u:
• zich onredelijk of agressief gedraagt tegen onze medewerkers of door ons
ingeschakelde hulpverleners, of als zij de situatie als dreigend ervaren
• ons opzettelijk onvolledige of onjuiste informatie geeft
• volgens ons oneigenlijk gebruik wilt maken van onze service
• na ons verzoek uw verplichtingen niet nakomt, bijvoorbeeld als u ons niet
betaalt, informatie niet geeft of documenten niet toestuurt.

Ik zie helemaal nergens dat ik geen recht heb op ANWB Wegenwacht service in mijn situatie. Ik heb niet voor mijn lol de carterpan kapot gereden (opzettelijk handelen), en ik heb ook niet de maximale snelheid overschreden. (niet houden aan de wet)

Stel nou eens dat je perongelijk de stoep raakt en je wiellager kapot rijd... dan helpt de wegenwacht je niet.... of nog mooier, je per ongeluk je lichten aan laat staan waardoor de accu leeg is... dan helpt de anwb je toch ook? Ik heb het meest dure pakket (100+ euro) en vind het schandalig dat de ANWB mij midden in amsterdam liet staan.

Al mijn verzekeringen lopen bij centraal beheer achmea, ik ben bij hun altijd goed geholpen en zal Pechhulp thuis via hun afsluiten, ik weet niet of dit duurder is.... dat kan mij eigenlijk niet veel schelen...

In parralel kan ik dit nog aanvullen, een week geleden stond mijn schoonmoeder met pech (ook lid van ANWB) de auto wilde niet starten toen het arme vrouwtje bij de supermarkt wilde wegrijden.
ANWB gebeld, die kwam vrij vlot even kijken. De beste meneer krikt de auto omhoog, en laat hem iets te snel zakken waardoor de krik door de carterpan heen schoot.... *Krak* karter kapot.

De meneer van de wegenwacht heeft netjes een sleepwagen laten komen en heeft de auto naar een garage in zaandam gesleept.... Wij kennen deze garage niet... sterker nog we kregen niet eens een adres mee.

Hier begon de elende... kennelijk heeft de wegenwacht zich niet aan de juiste AWNB procedures gehouden. Ik heb meerdere malen contact gehad met de ANWB waarbij het ene persoon nog onbeschofter was dan de andere.

Ik eisde dat zei de auto incl niet startende storing weer terug brachten naar de supermarkt... Op het moment dat ik iets van een ander kapotmaak, dan repareer ik dat toch ook? De garagekeuze was van de ANWB, wij vonden deze garage nogal hoog aan de prijs... wij moesten de reparaties betalen (600 euro ex de kosten van de elektrische storing) en maar terug zien te krijgen van de ANWB... Dit is een omgekeerde wereld....
Tot op heden is dat geld nog niet terug.

ANWB bedankt voor deze kopzorgen! ik heb spijt dat ik de afgelopen jaren zo trouw (100 euro+) heb betaald.

Gesloten