| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 2 producten in doos wanneer 1 bestelt
Re: 2 producten in doos wanneer 1 bestelt
Waarschijnlijk gaat hij het zometeen ook nog over respect hebben.puma73 schreef:Gaan we nu zielig doen, jij moet je gedrag corrigeren i.p.v. hier de gedragsregels te quoten
En dan het incassobureau achterna, dan zien wij studentje weer hier.Jantje7 schreef:Naar ik hoop krijg je dan een factuur waar er 4 op vermeld staan. Het is trouwens een wonder dat ze aangekomen zijn ne ze verstuurd zijn via post.nl
Ik denk niet, dat hier iemand een advies geeft over dit, want dat is crimineel gedrag.
Ik denk, dat de Mod hier moet ingrijpen.
Al gedaan.eleven schreef:En dan het incassobureau achterna, dan zien wij studentje weer hier.Jantje7 schreef:Naar ik hoop krijg je dan een factuur waar er 4 op vermeld staan. Het is trouwens een wonder dat ze aangekomen zijn ne ze verstuurd zijn via post.nl
Ik denk niet, dat hier iemand een advies geeft over dit, want dat is crimineel gedrag.
Geen pakbon en factuur zegt 1, laten hun maar aantonen dat er 2 inzaten.eleven schreef:En dan het incassobureau achterna, dan zien wij studentje weer hier.Jantje7 schreef:Naar ik hoop krijg je dan een factuur waar er 4 op vermeld staan. Het is trouwens een wonder dat ze aangekomen zijn ne ze verstuurd zijn via post.nl
over jouw???kuklos schreef:Jij opent de deur naar jouw studentschap en dus zijn daardoor de opmerkingen over jouw voor een student schandalig slechte Nederlands wel degelijk on topic.marcovit schreef:1. "wouden" had ik al aangepast voordat ik de andere reactie hierover las.
2. Ja ik, zoals je hebt gemerkt is Nederlands niet mijn beste taal.
Dit is gigantisch off-topic en heeft niks te maken met mijn originele vraag.
Jij opent hier een topic wat volledig gaat over eerlijkheid en daarna mag niemand er iets over zeggen?marcovit schreef:Iedereen mag zijn mening over eerlijkheid voor zich houden.
kom op kuklos, dat moet je beter kunnen
Op het Kassa forum kwamen ze er na 11 maanden achter, en de verjaringstermijn is 2 jaar.
Succes. !
Succes. !
Misschien struikelt de desbetreffende webshop nog ooit eens over dit artikel.Geen pakbon en factuur zegt 1, laten hun maar aantonen dat er 2 inzaten.
marcovit Berichten: 11Geregistreerd: 05 maart 2010 14:27
Prima, maar wat is dan jou probleem?marcovit schreef:Geen pakbon en factuur zegt 1, laten hun maar aantonen dat er 2 inzaten.eleven schreef:En dan het incassobureau achterna, dan zien wij studentje weer hier.Jantje7 schreef:Naar ik hoop krijg je dan een factuur waar er 4 op vermeld staan. Het is trouwens een wonder dat ze aangekomen zijn ne ze verstuurd zijn via post.nl
Dan hoef je toch nergens druk over te maken, als zij het niet weten.
Morgen is inventarisatie, meestal op het eind van het jaar, kijken wie het laatste product gekregen heeft.
Tja, waarom denk je dat ik geen product namen noem?bprosman schreef:Op het Kassa forum kwamen ze er na 11 maanden achter, en de verjaringstermijn is 2 jaar.
Succes. !
Ik zal een Mod vragen om dit te sluiten aangezien ik geen antwoord krijg op mijn vraag en jullie vervelend doen over deze kwestie.
Ik heb geen probleem maar ik had een vraag over de kwestie.eleven schreef: Prima, maar wat is dan jou probleem?
Dan hoef je toch nergens druk over te maken, als zij het niet weten.
Morgen is inventarisatie, meestal op het eind van het jaar, kijken wie het laatste product gekregen heeft.
Om toch maar even on-topic te blijven :
Ik heb je 2 antwoorden gegeven inclusief bronvermelding maar die wil je blijkbaar niet aannemen.
Dat je nu off-topic gaat over "bewijslast" is voor jouw rekening.
Tja diefstal ligt nu eenmaal een beetje gevoelig.
Nee, maar dan ben je wel verplicht het 2e artikel te betalen.Ben ik verplicht het 2e product terug te sturen?
Ik heb je 2 antwoorden gegeven inclusief bronvermelding maar die wil je blijkbaar niet aannemen.
Dat je nu off-topic gaat over "bewijslast" is voor jouw rekening.
.en jullie vervelend doen over deze kwestie
Tja diefstal ligt nu eenmaal een beetje gevoelig.
Laatst gewijzigd door bprosman op 30 dec 2013 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach gut. Jij krijgt per ongeluk 2 artikelen en begint vervolgens te miepen als niet iedereen zegt dat dit top is?marcovit schreef:Ik zal een Mod vragen om dit te sluiten aangezien ik geen antwoord krijg op mijn vraag en jullie vervelend doen over deze kwestie.
En het antwoord heb je al gehad: Bel de webshop!!!!!!! En vertel ze wat er gebeurd is!!!!!marcovit schreef:Ik heb geen probleem maar ik had een vraag over de kwestie.
Aanvullend daarop, als ze willen dat jij dat onbestelde artikel terugstuurt, laat de verzendkosten voor hun rekening komen.
Zie je nu hoe je het woord hun dient te gebruiken.
Ik denk, dat je geen mod hoef te vragen, maar dat deze wel weet, dat dit een illegale, criminele vraag is, dus beslist hij/zij zelf.marcovit schreef:
Ik zal een Mod vragen om dit te sluiten aangezien ik geen antwoord krijg op mijn vraag en jullie vervelend doen over deze kwestie.
In andere fora´s zijn zelf illegale vragen in het de gedragsregels opgenomen.
dan moet je de zin wel heel erg krom lezen, maar je kletst je er aardig uitkuklos schreef:Niet hun, maar zij!!!! Leer nou eens fatsoenlijk Nederlands als je echt student bent.marcovit schreef:Geen pakbon en factuur zegt 1, laten hun maar aantonen dat er 2 inzaten.
Niet over jouw, maar over jouw (voor een student schandalig slechte) Nederlands.angel1978 schreef:over jouw???
kom op kuklos, dat moet je beter kunnen
Het is dus jouw Nederlands, met daartussen wat woorden.
Nee hoor, ze klopt perfect. Juist als ik had geschreven jou dan had de zin niet meer geklopt. Ik heb de uitleg gegeven zoals ik deze geschreven heb.angel1978 schreef:dan moet je de zin wel heel erg krom lezen, maar je kletst je er aardig uit
Ik zou het wetboek hier niet als raadgever gebruiken maar je geweten en/of gezond verstand.marcovit schreef:Ik heb enkele dagen een elektronica product online bestelt.
Enkele dagen later kwam deze aan van PostNL.
Toen ik de doos open maakte bleken er dus 2 producten in te zitten.
Echter heb ik er maar 1 bestelt en betaalt.
Ben ik verplicht het 2e product terug te sturen?
Ik heb wat onderzoek verricht maar ik vind het niet echt duidelijk wat er in het wetboek word uitgelegd.
Kan iemand wat duidelijkheid hierover geven?Artikel 7
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, terugzending of bewaring, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.
3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1–2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender.
4. Lid 2 is van overeenkomstige toepassing op het verrichten ten behoeve van een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf van een niet door deze opgedragen dienst.
Bron: Burgerlijk wetboek
(het product is niet goedkoop dus ik hou het liever als je begrijpt wat ik bedoel)
Je hoeft echter niet te verwachten dat jij alle moeite en risico moet nemen voor retour zenden.
Meldt het netjes en vraag wat de bedoeling is.
Artikel 7:7 BW is bedoelt voor situaties waarin je een product krijgt toegezonden om je tot een koop te bewegen. Dit staat in algemene woorden bespreken in lid 1 en voor een specifieke situatie is dit in lid 2 beschreven. Je hebt wel een retentierecht d.w.z. dat je het product onder je mag houden tot het moment waarop je gemaakte en te maken kosten vergoed zijn. Altenatief mag men het product natuurlijk ook bij je komen ophalen.marcovit schreef:Ben ik verplicht het 2e product terug te sturen?
Dat is verduistering, zusje van diefstal.marcovit schreef:Kan iemand wat duidelijkheid hierover geven?
(het product is niet goedkoop dus ik hou het liever als je begrijpt wat ik bedoel)
Post.nl houd het gewicht bij van de pakketjes die verzonden worden. Met deze instelling heb je zo een strafblad te pakken.marcovit schreef:Geen pakbon en factuur zegt 1, laten hun maar aantonen dat er 2 inzaten.
Bijna iedereen heeft je antwoord op jou vraag gegeven alleen niet het antwoordmarcovit schreef: Ik zal een Mod vragen om dit te sluiten aangezien ik geen antwoord krijg op mijn vraag en jullie vervelend doen over deze kwestie.
wat jij zou willen lezen schijnbaar want al deze antwoorden die er geschreven zijn die
staan je niet aan.
DIt produkt is niet voor/van jou en hoor jij netjes terug te zenden.
Eerlijkheid duurt het langste !
Op verzoek van de TS wordt dit topic gesloten.
Vriendelijke groet,
TROS Radar Forummoderatie
Vriendelijke groet,
TROS Radar Forummoderatie