LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal sponsor van malafide kopers

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
lijfrente

Re: Paypal sponsor van malafide kopers

Ongelezen bericht door lijfrente »

Bob Schurkjens schreef:Het moet gezegd worden dat Paypal inherent onveilig is. Als een koper te kwader trouw is, kan deze altijd claimen dat de doos leeg was of dat deze was gevuld met rommel. Als je geluk hebt kiest Paypal dan jouw kant. Vervolgens kan de koper dan naar zijn creditcarduitgever gaan en daar een chargeback indienen. En zo zijn geld alsnog terugkrijgen. Dit geld wordt dan altijd van jouw Paypalrekening gehaald.

Met andere woorden: je kan je niet beschermen tegen kopers die er op uit zijn om je te tillen. Met een bankoverschrijving heb je dit probleem niet.

Dus als je het geld via een bankoverschrijvingen doet, kan je niet opgelicht worden?
Dit moet je mij nader verklaren!
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2017 13:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

lijfrente schreef:
Bob Schurkjens schreef:Het moet gezegd worden dat Paypal inherent onveilig is. Als een koper te kwader trouw is, kan deze altijd claimen dat de doos leeg was of dat deze was gevuld met rommel. Als je geluk hebt kiest Paypal dan jouw kant. Vervolgens kan de koper dan naar zijn creditcarduitgever gaan en daar een chargeback indienen. En zo zijn geld alsnog terugkrijgen. Dit geld wordt dan altijd van jouw Paypalrekening gehaald.

Met andere woorden: je kan je niet beschermen tegen kopers die er op uit zijn om je te tillen. Met een bankoverschrijving heb je dit probleem niet.

Dus als je het geld via een bankoverschrijvingen doet, kan je opgelicht worden?
@lijfrente, je bedoelt niet opgelicht worden. Het punt van Bob Schurkjens is dat je bij een overschrijving, dus niet bij een incasso, veel lastiger, tot zelfs niet, het geld dat betaald is kan terugclaimen.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2017 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: verwijderde quote, offtopic bijdrage

lijfrente

Waarom vele mensen PayPal gebruiken, omdat de betaling via het e-mail adres wat aan een rekening gekoppeld is, direct bij de koper/verkoper is.

Zo eenvoudig als TS en @ Bob Schurkens het schrijft, is het niet, en zoals geschreven, gebruik ik het al meer dan 10 jaar, zonder een probleem met de veiligheid. :wink:
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2017 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: verwijderde quote, offtopic bijdrage

lijfrente

kuklos schreef:
@lijfrente, Het punt van Bob Schurkjens is dat je bij een overschrijving, dus niet bij een incasso, veel lastiger, tot zelfs niet, het geld dat betaald is kan terugclaimen.
Wat te denken, dat je verantwoordelijk bent voor de levering van het artikel.
Niet ontvangen of helemaal niets, dan krijg je snel de status oplichter, en dan wil ik wel zien, of ik mijn geld niet terug kan claimen.

Als koper is het niet anders, want ook als je het artikel niet of verkeerd krijgt, om dan via je bankrekening je geld terug te krijgen, het minimaal is.
PayPal bied daarom de kopersbescherming, en zoals eerder geschreven, zo makkelijk als TS en @ Bob Schurkens gaat het niet bij PayPal om het geld terug te vorderen, daar komt wel een onderzoek te pas.

Gesloten