Zoals in de titel al vermeld staat, mijn auto heeft 1.5 jaar te lang op mijn naam gestaan.
in 2013 heb ik mijn auto laten slopen en hierbij vrijwaringsbewijs meegekregen. in juni 2014 zijn we verhuisd en toen kwamen de brieven. dat ik niet betaalde motorvoertuigenbelasting enz enz. Wij hebben gelijk er achter aan gebeld en er was een vergissing. maand later weer brieven boetes dus garage houder gebeld hij heeft er ook achteraan gebeld en vertelde me dat alles geregeld was kon alles weg doen. Oke ik blij. Tot na een aantal maanden de politie aan de deur kwam en hij legde alles iit. en dat er inmiddels behoorlijk boetes stonden. Op advies van hun bezwaarschriften ingediend en vervolgens is de auto in maart 2015 van mijn naam gehaald. Hartstikke mooi maar in de tussentijd moet ik wel alles betalen in de tussenperiode. Advocaat genomen en die zegt doodleuk sorry kan er niks aan doen. Hebben jullie nog tips. het gaat om een bedrag rond de 2000 ik zou niet weten waar ik dat weg moet toveren. Help!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] auto heeft op mijn naam gestaan terwijl die allang gesloopt
-
stefanhouterman
Re: auto heeft op mijn naam gestaan terwijl die allang gesloopt
Dus het sloopbedrijf heeft u wel een vrijwaringsbewijs gegeven, maar het RDW niet geïnformeerd .
Zet de rechtsbijstandverzekering, want de fout ligt duidelijk bij het sloopbedrijf .
Zet de rechtsbijstandverzekering, want de fout ligt duidelijk bij het sloopbedrijf .
Stuur een kopie van dat vrijwaringsbewijs op.
-
stefanhouterman
Blijkbaar weet het RDW van deze fout.tijger1 schreef:Stuur een kopie van dat vrijwaringsbewijs op.
.
Wij hebben gelijk er achter aan gebeld en er was een vergissing.
-
stofzuigertje
Vreemd verhaal.
Als je niets betaalde hoor je binnen redelijke termijn voor de Motorrijtuigenbelasting een acceptgiro te ontvangen en ook elk jaar een APK oproep.
Heb je die gehad elk jaar en niets hiermee gedaan?
Zodra het kenteken op naam komt krijg je de belasting en APK meldingen thuis gestuurd.
Als dit niet zo is zal het elders fout zitten want deze acceptgiro ontvangen betekend betalen of goed regelen...
Na ruim 1,5 jaren hoef je niet te verwachten alsnog dit te krijgen.
Als je niets betaalde hoor je binnen redelijke termijn voor de Motorrijtuigenbelasting een acceptgiro te ontvangen en ook elk jaar een APK oproep.
Heb je die gehad elk jaar en niets hiermee gedaan?
Zodra het kenteken op naam komt krijg je de belasting en APK meldingen thuis gestuurd.
Als dit niet zo is zal het elders fout zitten want deze acceptgiro ontvangen betekend betalen of goed regelen...
Na ruim 1,5 jaren hoef je niet te verwachten alsnog dit te krijgen.
volgens mij kan er alleen een vrijwaringsbewijs zijn wanneer het bij de RDW verwerkt. Anders rolt die niet uit de printer...
Dat iemand zoiets telefonisch gaat proberen te regelen snap ik nooit , gezien de consequenties. En bij erkenning van een gemaakte fout zou ik altijd bewijs willen zien dat die gecorrigeerd is. Maar dat is achteraf. ik vrees dat er inderdaad niets aan te doen is tenzij u het vrijwaringsbewijs nog heeft (dan is het namelijk zo geregeld) en hopelijk niet weggedaan heeft zoals de garagehouder voorstelde....
Dat iemand zoiets telefonisch gaat proberen te regelen snap ik nooit , gezien de consequenties. En bij erkenning van een gemaakte fout zou ik altijd bewijs willen zien dat die gecorrigeerd is. Maar dat is achteraf. ik vrees dat er inderdaad niets aan te doen is tenzij u het vrijwaringsbewijs nog heeft (dan is het namelijk zo geregeld) en hopelijk niet weggedaan heeft zoals de garagehouder voorstelde....