| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] auto op naam verdwenen
auto op naam verdwenen
Ik heb een auto op mijn naam ook de verzekering.
Waar mijn zus mee rijd nu is zij met de auto vertrokken
En weigert elk contact wat kan ik doen de auto staat op
Mijn naam dus bekeuringen en belasting komen bij mijn binnen.
Ook krijg ik nog geld van haar voor die auto wandt die had ik voor haar
Gekocht.
Ik weet waar de auto staat en waar ze verblijft maar ze wil geen contact.
Wie weet wat ik moet doen heb geen auto sleutels anders had ik de auto weg gehaald.
Gekocht.
Wie weet wat ik moet doen heb geen auto sleutels anders had ik de auto weg gehaald.
Re: auto op naam verdwenen
Aangifte doen wegens diefstal?
-
Guardian72
Zoals Kuklos zegt - aangifte doen.
Als de auto inderdaad op jouw naam staat (kenteken) en de verzekering op jouw naam - dan ben jij de eigenaar. Helemaal als zij geld geleend heeft.
Als je weet waar ze woont - geef haar 1 kans om binnen een week alle kosten te betalen, en de auto zonder schade, met alle sleutels bij jou af te geven - anders melding diefstal.
Trouwens.. meld dan ook dat je geprobeerd hebt om in goede orde alles te regelen - zodat eventuele boetes vanaf dag 'diefstal' bij haar gedeponeerd zouden kunnen worden... (zal wel even werk zijn.. maar ja)
Als de auto inderdaad op jouw naam staat (kenteken) en de verzekering op jouw naam - dan ben jij de eigenaar. Helemaal als zij geld geleend heeft.
Als je weet waar ze woont - geef haar 1 kans om binnen een week alle kosten te betalen, en de auto zonder schade, met alle sleutels bij jou af te geven - anders melding diefstal.
Trouwens.. meld dan ook dat je geprobeerd hebt om in goede orde alles te regelen - zodat eventuele boetes vanaf dag 'diefstal' bij haar gedeponeerd zouden kunnen worden... (zal wel even werk zijn.. maar ja)
Volgens mij heeft ze niet zoveel te willen als het om jouw auto gaat....airco26 schreef: Ik weet waar de auto staat en waar ze verblijft maar ze wil geen contact.
Stuur haar een brief, waarin je haar sommeert om binnen een redelijke termijn de auto aan je over te dragen en zo niet, dan doe je aangifte wegens diefstal.
-
witte angora
Diefstal/ontvreemding. Immers, de topicstarter heeft zelf de sleutels afgegeven, dus diefstal lijkt het me niet te zijn.
wel als niet voldaan wordt aan afspraken over het gebruik. Ik zou hem gewoon als gestolen opgeven daadwerkelijk, ook al is het tussen familieleden het blijft diefstal. Politie is verplicht de aangifte op te nemen. De vraag is alleen of zij als hoofdgebruiker of regelmatig bestuurder was aangemeld bij de verzekering. Ik neem aan van niet, hoeft ook niet als het incidenteel gebruik was.
Je hebt zelf nog het overschrijvingsbewijs neem ik aan?
Je hebt zelf nog het overschrijvingsbewijs neem ik aan?
eens met witte angora, is hoogstens verduistering maar de TS heeft de auto echt zelf meegeven! en is ook akkoord gegaan dat TS alle kosten van die auto voor lief neemt....Domdomdom... dat wel! Dat je nu spijt hebt van je beslissing houdt niet direct in dat je er dan nog makkelijk onderuit kan.
Maar goed, dat is achteraf gepraat.... Desnoods een bemiddelaar naar die fijne zus sturen en je auto in ieder geval terughalen!
Maar goed, dat is achteraf gepraat.... Desnoods een bemiddelaar naar die fijne zus sturen en je auto in ieder geval terughalen!
Als het goed is kan je bij winkels als Halfords of online bij Conrad wel een wielklem kopen, die zie je wel regelmatig op aanhangers en caravans. Je kan zo'n ding kopen, of even lenen, en er op zetten. Dit dan tesamen met een brief onder de ruitenwisser oid, waarin je schrijft dat hij er pas van af gaat als ze alle afspraken na komt.airco26 schreef:Ik heb een auto op mijn naam ook de verzekering.
Gekocht.