LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AVVL Yarden polis

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
gonnekeG
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2012 09:39

AVVL Yarden polis

Ongelezen bericht door gonnekeG »

Hallo,

Ik heb van alles gelezen op dit forum over de AVVL polis die door Yarden is overgenomen en veranderd. Ik heb ook zo'n polis, 1 die is afgekocht. Ik zou dus mijn hele leven geen premie hoeven te betalen, en AVVL zou dan de hele crematie betalen. Ik heb nooit een brief gehad van Yarden van die overname of een poliswijziging. Iemand van een andere uitvaartverzekering kwam lang om de kinderen bij mijn man op de polis te zetten, en hij vertelde me dat ik was onderverzekerd.

Ik wist dus nergens van.

Weet iemand of hier al eens een rechtszaak over geweest is? Je kunt toch zo'n contract niet zomaar veranderen zonder dat beide partijen tekenen?

MAXIEM

Re: AVVL Yarden polis

Ongelezen bericht door MAXIEM »

gonnekeG

Er zijn een aantal "gedupeerden" destijds naar de Geschillen Commissie gestapt. Die hebben slechts ten dele gelijk gekregen van deze niet geheel onafhankelijke Commissie.

Maxiem.

Overigens zou ik de oude rechten wel opeisen. Advies: wikkel alles schriftelijk en indien nodig aangetekend af met deze doodgraver.

Maxiem.

ijzerjan
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2011 14:08

Re: AVVL Yarden polis

Ongelezen bericht door ijzerjan »

Onder Juridisch/financieel>>verzekeraars is onder AVVL/Yarden (veel) meer informatie te vinden dan dit deel van het forum doet voorkomen.
(Ik ben mede-slachtoffer en Yarden heeft niet binnen 14 dagen op mijn 1e brief gereageerd. Nu maar aangetekend verzenden!)

ijzerjan
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2011 14:08

Re: AVVL Yarden polis

Ongelezen bericht door ijzerjan »

Na mijn opmerking op dit forum ben ik benaderd door Yarden/afd. klachtenbehandeling.
Dit heeft geresulteerd in de ontvangst van de keuzebrief met de optie dat de Naturaverzekering "gewoon doorloopt".
Ik heb geen reden om aan de uitleg/verklaring van Yarden te twijfelen en ben nu, uiteindelijk, tevreden met de afhandeling. Moet ook gezegd kunnen worden!

Astimo
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2011 15:17

Re: AVVL Yarden polis

Ongelezen bericht door Astimo »

Ook ik heb eerst een brief gekregen waarin stond dat alles bij het oude zou blijven. Dus tevreden. Tot ik plotseling gebeld wordt door Yarden en mij verteld wordt dat ik onderverzekerd ben. Daarop ben ik boos geworden en heb gezegd dat we (mijn broer en ik) bezwaar hadden aangetekend toen zij met die ongein begonnen en dat ik daarop die brief had gekregen. Er werden excuses gemompeld en 'het zou aangepast worden'. Einde gesprek. Daarop mijn broer gebeld, die vertelde dat hij ook zo'n telefoontje had gekregen, 'want ondertussen zijn de voorwaarden gewijzigd' en hij heeft zich bijverzekerd. En dat terwijl we sinds begin jaren negentig of zo al premievrij waren en alleen lidmaatschap per jaar betaalden.
Ik vind de manier van doen verwarrend, ik vind het stijlloos en ondertussen vind ik het wel best... Er is niemand die mij als ik dood ben gewoon laat liggen, dus mijn zorg niet meer. Egoïstisch, ja, dat klopt, maar mijn potentiële nabestaanden kunnen zich hierin vinden. Dus òf AVVL/Yarden verzorgt gewoon de crematie zoals afgesproken en waarvoor betaald is, of de gemeente heeft een probleem...

yolatine
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2013 13:25

Re: AVVL Yarden polis

Ongelezen bericht door yolatine »

Beste forumlezers,
Heb veel gehad aan de verschillende tips en Yarden heeft mij nu ook de keuze aangeboden. Keurig dus. Ik heb alleen nergens meer de verzekeringsvoorwaarden van de AVVL (wel de polis natuurlijk). Heeft iemand die? Ik las deze vraag al eerder, maar zag er nog geen reactie op.Oftewel: waarop heb je recht als je de keuze maakt voor de oude polisvoorwaarden? ik zou hier zeer mee gebaat zijn. :)

Gesloten