LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingaangifte notaris

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
JapiiZ

Belastingaangifte notaris

Ongelezen bericht door JapiiZ »

Ik heb eens een vraagje over de gang van zaken bij een notaris.
Ik heb een kleiner huis gekocht en kan dit uit eigenmiddelen betalen.
Nu vraag de notaris een kopie van de belastingaangifte 2016 ivm illegaal geld,dit kan ik heel goed begrijpen maar ik hoef toch zeker niet de volledige aangifte gelaten zien, het gaat hem toch niet aan wat voor rekeningen en aandelen ik heb.
Lijkt mij dat de definitieve aanslag van 2016 evt de voorlopige aanslag van 2017 die al betaald is genoeg moet zijn.

mvg
een hardwerkende chauffeur

bprosman

Re: Belastingaangifte notaris

Ongelezen bericht door bprosman »

het gaat hem toch niet aan wat voor rekeningen en aandelen
De illegale rekeningen zou ik inderdaad weglaten :lol: :lol:
Lijkt mij dat de definitieve aanslag van 2016 evt de voorlopige aanslag van 2017 die al betaald is genoeg moet zijn.
Wel een beetje moeilijk aan te tonen aan de hand daarvan dat eea uit Eigen middelen bekostigd kan worden.
Een notaris heeft een beroepsgeheim dus ik zie het probleem niet zo.
Zal wel weer typisch een gevalletje "Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasstel" zijn :?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waren de antwoorden op het Kassa forum niet tot genoegen?:-)

@bprosman. Op de definitieve aanslag 2016 staat de bijtelling wegens vermogen met januari van dat jaar. Dus als daar de woning mee betaald kan worden is het natuurlijk prima.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Zal wel weer typisch een gevalletje "Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasstel" zijn :?

Autocorrectie zeker dat gasstel :lol:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

De notaris dient "verdachte" transacties te melden.
Dit geval lijkt erop of notaris eerst zelf inschatting wil maken of transactie inderdaad verdacht is.

Is verstrekken van belastingopgave een showstopper? of gaat notaris wel verder , maar met melding?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

//Offtopic
Autocorrectie zeker dat gasstel
Nee hoor.
http://www.clubdvm.nl/dik-voormekaar-sh ... de-spreuk/
3 Feb. 1979.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

bprosman schreef://Offtopic
Autocorrectie zeker dat gasstel
Nee hoor.
http://www.clubdvm.nl/dik-voormekaar-sh ... de-spreuk/
3 Feb. 1979.
Dat is wel heeeel lang geleden.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

JapiiZ schreef:I

mvg
een hardwerkende chauffeur
De notaris heeft geen enkele interesse in uw bezittingen en of vermogen, maar moet ook bij hardwerkende mensen controleren of de aankoop van een onroerende zaak met "legaal" verworven zal worden gefinancierd.
De notaris "moet" dit controleren en u dient de gevraagde gegevens gewoon te verstrekken.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als een puber voor €100,- zakgeld Bitcoins kocht en dan in 2015 een appartement koopt om te wonen is dat geen €85.000,- maar €59,47 volgens aankoop koers uit 2010....
Ook hij moest aantonen hoe hij aan zoveel contant kwam.
Alleen begreep die Notaris niets van zijn smartphone met Bitcoin Wallet, en hoe de koers in 2014 was...
Hij was uitgestapt toen hij richting €1000,- ging en later ruim onder de €200,- weer ingestapt....

Ja, de controle moest zij uitvoeren maar die Notaris is bepaald niet deskundig als je vreemde valuta of zo hebt.
En de belasting opgave, daar stond niets op, vooral omdat de belastingdienst nu pas deze valuta zonder land of bank accepteerde!

Per 1-1-2018 moet je koest opgeven, maar 1 januari duurde door datum grens 48 uren en de koers is mede afhankelijk van aangeboden hoeveelheden!
Dus er is geen open of slotkoers en een code als klantnummer, hoe controleren ze dat?
Verder heeft deze koper nog een stichting en bracht het daar onder..... tevens voor BTW aftrek diesel en lagere motorrijtuig belasting als stichting waar hij nu nog enige overgebleven bestuurder van is.

Ja, ze mogen vragen maar uit die opgave blijkt hoeveel je had en niet of het legaal is!

Lady1234

stofzuigertje schreef:Als een puber voor €100,- zakgeld Bitcoins kocht en dan in 2015 een appartement koopt om te wonen is dat geen €85.000,- maar €59,47 volgens aankoop koers uit 2010....
Ook hij moest aantonen hoe hij aan zoveel contant kwam.
Alleen begreep die Notaris niets van zijn smartphone met Bitcoin Wallet, en hoe de koers in 2014 was...
Hij was uitgestapt toen hij richting €1000,- ging en later ruim onder de €200,- weer ingestapt....

Ja, de controle moest zij uitvoeren maar die Notaris is bepaald niet deskundig als je vreemde valuta of zo hebt.
En de belasting opgave, daar stond niets op, vooral omdat de belastingdienst nu pas deze valuta zonder land of bank accepteerde!

Per 1-1-2018 moet je koest opgeven, maar 1 januari duurde door datum grens 48 uren en de koers is mede afhankelijk van aangeboden hoeveelheden!
Dus er is geen open of slotkoers en een code als klantnummer, hoe controleren ze dat?
Verder heeft deze koper nog een stichting en bracht het daar onder..... tevens voor BTW aftrek diesel en lagere motorrijtuig belasting als stichting waar hij nu nog enige overgebleven bestuurder van is.

Ja, ze mogen vragen maar uit die opgave blijkt hoeveel je had en niet of het legaal is!
Uw reacties worden steeds dwazer.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

stofzuigertje schreef:En de belasting opgave, daar stond niets op...
Waarom zou de notaris het beter/anders moeten weten dan de Belastingdienst??

stofzuigertje

Nee, niet dwaas, gewoon puur toeval dat puber in 2010 probeerde in deze dubieuze zooi en nu vrijwel gratis woonde als student en ondanks verkopen afgelopen weken toch meer saldo kreeg.....

Maar hoe bewijs je aan en verkopen van Bitcoins als het zo online gaat via verschillende kanalen, Duitsland doen de meeste maar als elders voordeliger of sneller....
Zelf ruil ik Bitcoins omdat bij en afboeken nu dagen duurde en dan is de stand per 1-1-2018 tijdelijk nihil en dat mag!
Dus 31 verkopen en 2 januari op andere rekening retour ontvangen en tijdelijk armoede!

Be....lastig dienst, leuker kan ik het niet ontduiken!

chrisd1

stofzuigertje schreef:Nee, niet dwaas, gewoon puur toeval dat puber in 2010 probeerde in deze dubieuze zooi en nu vrijwel gratis woonde als student en ondanks verkopen afgelopen weken toch meer saldo kreeg.....

Maar hoe bewijs je aan en verkopen van Bitcoins als het zo online gaat via verschillende kanalen, Duitsland doen de meeste maar als elders voordeliger of sneller....
Zelf ruil ik Bitcoins omdat bij en afboeken nu dagen duurde en dan is de stand per 1-1-2018 tijdelijk nihil en dat mag!
Dus 31 verkopen en 2 januari op andere rekening retour ontvangen en tijdelijk armoede!

Be....lastig dienst, leuker kan ik het niet ontduiken!
??

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Volgens mij heeft stofzuigertje iets teveel LSD in het oliebollenbeslag gedaan en is hij nu, na 5 oliebollen, een beetje aan het hallucineren.
Ik kan van zijn laatste bijdragen in ieder geval geen oliebol bakken......

v.d.Heyden

stofzuigertje

Ik melde dit omdat er wel vaker moeilijk bewijsbaar geld langs kan komen.

Van vrienden geleend mag ook, geen bank maar van familie lenen en als die het op jou rekening storten....
Elke Notaris is verplicht te controleren maar als je flinke familie hebt en iedereen €10.000,- geeft mag dat.....

De Bitcoin is net zo wazig en hoe leg je een lastig blok chain systeem aan digibeet uit?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:De Bitcoin is net zo wazig en hoe leg je een lastig blok chain systeem aan digibeet uit?
De bitcoin past in jouw omschrijv8ng dan wel goed bij jouw posts. En dat uitleggen? Ja, daar moet je inderdaad nog even op oefenen. :wink:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

JapiiZ schreef: Nu vraag de notaris een kopie van de belastingaangifte 2016 ivm illegaal geld,dit kan ik heel goed begrijpen maar ik hoef toch zeker niet de volledige aangifte gelaten zien, het gaat hem toch niet aan wat voor rekeningen en aandelen ik heb.
Het gaat hem juist wél om die rekeningen en andere bezittingen. Als je in 2016 nauwelijks kapitaal had en een jaar later ineens een huis cash kunt kopen, dan zal dat verklaard moeten kunnen worden. Anders zullen daar wel wat vragen over komen...
Ook in 2014 was er allang beleid dat je een bezit in bitcoins gewoon in box 3 moest opgeven. Dat jij dat bezit niet hebt opgegeven betekent niet dat dat niet hoefde, het betekent alleen dat jij je niet aan de belastingregels hebt gehouden en dus een onjuiste aangifte hebt gedaan.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

stofzuigertje schreef:Ja, ze mogen vragen maar uit die opgave blijkt hoeveel je had en niet of het legaal is!
Als uit je vorige belastingaangifte bleek dat je 3 ton vermogen had, dan weet de notaris 1 ding zeker:
31-12 vorig jaar had je een fors bedrag waar ook de belastingdienst van op de hoogte is.
Dat maakt de transactie van kopen van een huis zonder financiering niet meer verdacht is.

Lady1234

16again schreef:
stofzuigertje schreef:Ja, ze mogen vragen maar uit die opgave blijkt hoeveel je had en niet of het legaal is!
Als uit je vorige belastingaangifte bleek dat je 3 ton vermogen had, dan weet de notaris 1 ding zeker:
31-12 vorig jaar had je een fors bedrag waar ook de belastingdienst van op de hoogte is.
Dat maakt de transactie van kopen van een huis zonder financiering niet meer verdacht is.
Uit de aangifte en aanslag 2016 blijkt alleen maar dat de eventuele koper die drie ton op 1 januari 2016 had. Hij kan op 31 december 2016 wel potje los zijn. :-)

chrisd1

Lady1234 schreef:Hij kan op 31 december 2016 wel potje los zijn. :-)
Potje los; haha; maar vooralsnog lijkt die mogelijkheid niet bij notaris te zijn opgekomen.

Gesloten