LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belastingdienst beslaglegging

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door hidr »

Hallo,

Ik zit in de schuldsanering en kom de afspraken correct na. Helaas is de belastingdienst erachter gekomen dat ik ook een auto bezit en daar hebben zij nu beslag op gelegd.

Ik snap niet hoe dit mogelijk is. Ik kom de afspraken na en waarom kan dan toch een van de schuldeisers beslag leggen. Ik heb dit ook al bij de bewindvoering neergelegd maar zij zeiden dat ik wel in mijn recht sta maar dat procederen teveel geld kost.

Wat is dit toch voor een land dat je gelijk hebt maar je gelijk niet kunt halen want dat is alleen weggelegd voor de welgestelden. Ik kan me zo boos maken over de bankdirecteuren en de grieken die ons hele land leegplunderen en wij moeten het maar doen met een uitkerinkje.

Ik heb de belastingdienst gemaild dat ik de auto nodig heb voor mantelzorg. Als mijn moeder naar de therapeut moet, dat kan ze niet met een taxi, daar heeft ze geen geld voor. En lopen is geen optie. Daarnaast, de boodschappen, de kinderen naar school brengen als het regent, ik kan echt niet zonder auto.

Heeft iemand de gouden tip om de belastingdienst te overtuigen om het beslag te heroverwegen? Dank u.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door moederslink »

een auto is luxe als je in de bijstand zit ; boodschappen doen kan op de fiets ; je moeder kan met een Valyspas reizen of met de Regiotaxi = allemaal vele malen goedkoper dan benzine !
Bovendien krijg je vast en zeker nu geen bijstand maar slechts leefgeld , neem ik aan.
Let wel : belastingschuld gaat voor alles , dwz : dat de BD een preferente schuldeiser is , moet volledig worden betaald en staat bovenaan de lijst. Dat hebben de schuldhulpverleners je vast van te voren verteld en ook dat je geen auto kunt rijden met alleen leefgeld, dat heeft je bewindvoerder je ook vast al verteld en die gaat echt niet zeggen dat je " in je recht staat " . Dus je verhaal klopt gewoon niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jun 2015 01:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bijdragen verwijderd

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door GJvdZ »

hidr schreef: Ik kan me zo boos maken over de bankdirecteuren en de grieken die ons hele land leegplunderen en wij moeten het maar doen met een uitkerinkje.
Weet je hoeveel geld er naar Griekenland gaat en hoeveel naar uitkeringen?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door kokka »

met het wegnemen van haar auto, als hij al veel opbrengt voor de BD ontnemen ze TS misschien wel wat kansen op de arbeidsmarkt.
maargoed als je geld hebt om een auto te rijden, dan had je ook geld gehad om meer af te betalen aan je schuldeisers.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door thecure »

GJvdZ schreef:
hidr schreef: Ik kan me zo boos maken over de bankdirecteuren en de grieken die ons hele land leegplunderen en wij moeten het maar doen met een uitkerinkje.
Weet je hoeveel geld er naar Griekenland gaat en hoeveel naar uitkeringen?
ik denk dat heel veel grieken wel willen ruilen. met bijstand aangevuld met allerlei toeslagen is er in dit land goed te leven. mits je natuurlijk verstandig met geld om gaat.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

hidr schreef:Hallo,

Ik zit in de schuldsanering en kom de afspraken correct na. Helaas is de belastingdienst erachter gekomen dat ik ook een auto bezit en daar hebben zij nu beslag op gelegd.

Ik snap niet hoe dit mogelijk is. Ik kom de afspraken na en waarom kan dan toch een van de schuldeisers beslag leggen. Ik heb dit ook al bij de bewindvoering neergelegd maar zij zeiden dat ik wel in mijn recht sta maar dat procederen teveel geld kost.

Wat is dit toch voor een land dat je gelijk hebt maar je gelijk niet kunt halen want dat is alleen weggelegd voor de welgestelden. Ik kan me zo boos maken over de bankdirecteuren en de grieken die ons hele land leegplunderen en wij moeten het maar doen met een uitkerinkje.

Ik heb de belastingdienst gemaild dat ik de auto nodig heb voor mantelzorg. Als mijn moeder naar de therapeut moet, dat kan ze niet met een taxi, daar heeft ze geen geld voor. En lopen is geen optie. Daarnaast, de boodschappen, de kinderen naar school brengen als het regent, ik kan echt niet zonder auto.

Heeft iemand de gouden tip om de belastingdienst te overtuigen om het beslag te heroverwegen? Dank u.
Als je geen nieuwe schuld bij de belastingdienst hebt laten ontstaan, raakt het beslag niet, zo volgt uit artikel 299 Faillissementswet. Ik zou gewoon even met de belastingdienst bellen, en ze zo nodig een kopietje van het vonnis, waarbij jouw schuldsanering werd uitgesproken, toesturen.

Als je wel een nieuwe schuld bij de belastingdienst hebt laten ontstaan, zul je deze zo snel mogelijk moeten voldoen, want anders word je uit de schuldsanering geknikkerd (art. 350 Faillissementswet) en krijg je geen "schone lei".

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ad Verkaad,
Het kan zijn dat het hier over het minnelijke traject schuldhulpverlening gaat en dat de belastingdienst buiten de afspraken valt. Om beslag te kunnen leggen moet er al een dwangbevel zijn afgegeven waar niet op is gereageerd.

Ga in overleg met de belastingdienst, misschien kunnen ze meedoen met de schuldsanering.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door puma73 »

hidr schreef:Hallo,

Ik zit in de schuldsanering en kom de afspraken correct na. Helaas is de belastingdienst erachter gekomen dat ik ook een auto bezit en daar hebben zij nu beslag op gelegd.

Ik snap niet hoe dit mogelijk is. Ik kom de afspraken na en waarom kan dan toch een van de schuldeisers beslag leggen. Ik heb dit ook al bij de bewindvoering neergelegd maar zij zeiden dat ik wel in mijn recht sta maar dat procederen teveel geld kost.

Wat is dit toch voor een land dat je gelijk hebt maar je gelijk niet kunt halen want dat is alleen weggelegd voor de welgestelden. Ik kan me zo boos maken over de bankdirecteuren en de grieken die ons hele land leegplunderen en wij moeten het maar doen met een uitkerinkje.

Ik heb de belastingdienst gemaild dat ik de auto nodig heb voor mantelzorg. Als mijn moeder naar de therapeut moet, dat kan ze niet met een taxi, daar heeft ze geen geld voor. En lopen is geen optie. Daarnaast, de boodschappen, de kinderen naar school brengen als het regent, ik kan echt niet zonder auto.

Heeft iemand de gouden tip om de belastingdienst te overtuigen om het beslag te heroverwegen? Dank u.
Als iemand in zijn recht staat is het voor de bewindvoerder een koud kunstje om dit bij de belastingdienst recht te trekken zonder veel kosten. Dus is er gewoon een andere oorzaak waarom de belastingdienst geld wil zien.

De rest van de post is gelardeerd met ongefundeerde en onzin uitlatingen en hebben geen barst met de essentie van het bericht te maken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door moederslink »

Zelf maar op voorhand verwijderd :P
Laatst gewijzigd door moederslink op 18 jun 2015 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door sjohie »

hidr schreef:Hallo,

Ik zit in de schuldsanering en kom de afspraken correct na. Helaas is de belastingdienst erachter gekomen dat ik ook een auto bezit en daar hebben zij nu beslag op gelegd.

Ik snap niet hoe dit mogelijk is. Ik kom de afspraken na en waarom kan dan toch een van de schuldeisers beslag leggen. Ik heb dit ook al bij de bewindvoering neergelegd maar zij zeiden dat ik wel in mijn recht sta maar dat procederen teveel geld kost.

Wat is dit toch voor een land dat je gelijk hebt maar je gelijk niet kunt halen want dat is alleen weggelegd voor de welgestelden. Ik kan me zo boos maken over de bankdirecteuren en de grieken die ons hele land leegplunderen en wij moeten het maar doen met een uitkerinkje.

Ik heb de belastingdienst gemaild dat ik de auto nodig heb voor mantelzorg. Als mijn moeder naar de therapeut moet, dat kan ze niet met een taxi, daar heeft ze geen geld voor. En lopen is geen optie. Daarnaast, de boodschappen, de kinderen naar school brengen als het regent, ik kan echt niet zonder auto.

Heeft iemand de gouden tip om de belastingdienst te overtuigen om het beslag te heroverwegen? Dank u.
Zonder details is het wat lastig antwoord geven natuurlijk. Maar voordat de belastingdienst zomaar aan de deur staat om de sleutels op te eisen, gaat er wel wat aan vooraf. Hebben ze ook aangegeven voor welke schuld ze die auto zijn komen halen? Als je tijdens de schuldsanering nieuwe schulden hebt gemaakt bij ze, dan mogen ze dit volgens mij weer wél doen.

Overigens helpt het ook om met een persoon van de belastingdienst fysiek af te spreken, dat is gemakkelijker uitleggen dan zo over de telefoon aan een callcenter. De belastingdienst is dan wel een bureaucratisch gedrocht bij vlagen, maar er werken wel gewoon mensen, die best wel wat begrip kunnen en willen tonen. En wat betreft het wel/niet hebben van een auto zijn er wel mogelijkheden dat je die mag hebben of kan behouden in een WSNP traject. Kwestie van netjes vragen, met honing bereik je meer als met azijn, en onderbuik vergelijkingen met Griekenland etc niet hardop uitspreken.

bloemmeke
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mei 2013 11:33

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door bloemmeke »

Hidr, ik snap jouw situatie. Ik heb weliswaar nog geen schuldsanering, maar ik begrijp hoe belangrijk de auto is. Zelf ben ik een alleenstaande moeder en ik kan hem ook absoluut niet missen.

Wel heb ik de auto op naam van mijn moeder gezet, als ik straks een bewindvoerder krijg kunnen ze me die niet afpakken. Helaas lijkt dat te laat voor jou, maar misschien een idee om aan te geven dat je de auto niet kunt missen om aan werk te komen zoals kokka ook al zegt. Ga nogmaals in overleg, dit moet toch te winnen zijn.

Heeft je moeder misschien ook een uitkering, want dan zou je bijzondere bijstand kunnen aanvragen voor haar voor vervoerskosten. Succes.

moederslink schreef: Ja natuurlijk onze bloemmeke, maar dat had ik al geschreven en is door de mods alweer verwijderd , vannacht om 01.50u als zijnde off-topic :( ( de mods slapen niet...... :( )
Slaat natuurlijk nergens op. Wat een lef om dat te plaatsen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door puma73 »

bloemmeke schreef:Hidr, ik snap jouw situatie. Ik heb weliswaar nog geen schuldsanering, maar ik begrijp hoe belangrijk de auto is. Zelf ben ik een alleenstaande moeder en ik kan hem ook absoluut niet missen.

Wel heb ik de auto op naam van mijn moeder gezet, als ik straks een bewindvoerder krijg kunnen ze me die niet afpakken. Helaas lijkt dat te laat voor jou, maar misschien een idee om aan te geven dat je de auto niet kunt missen om aan werk te komen zoals kokka ook al zegt. Ga nogmaals in overleg, dit moet toch te winnen zijn.

Heeft je moeder misschien ook een uitkering, want dan zou je bijzondere bijstand kunnen aanvragen voor haar voor vervoerskosten. Succes.

moederslink schreef: Ja natuurlijk onze bloemmeke, maar dat had ik al geschreven en is door de mods alweer verwijderd , vannacht om 01.50u als zijnde off-topic :( ( de mods slapen niet...... :( )
Slaat natuurlijk nergens op. Wat een lef om dat te plaatsen.
Ook hier weer, verkeerde keuzes maken, auto rijden terwijl men WWB krijgt, schulden heeft en geen auto nodig heeft om te gaan werken. De rest van het autogebruik is niet interessant. Boodschappen kun je op de fiets, moeder kan via het WMO loket een deeltaxipas aanvragen.

mh73

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door mh73 »

bloemmeke schreef:Wel heb ik de auto op naam van mijn moeder gezet, als ik straks een bewindvoerder krijg kunnen ze me die niet afpakken. Helaas lijkt dat te laat voor jou, maar misschien een idee om aan te geven dat je de auto niet kunt missen om aan werk te komen zoals kokka ook al zegt.
Volgens mij is dat fraude.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door sjohie »

bloemmeke schreef:Hidr, ik snap jouw situatie. Ik heb weliswaar nog geen schuldsanering, maar ik begrijp hoe belangrijk de auto is. Zelf ben ik een alleenstaande moeder en ik kan hem ook absoluut niet missen.

Wel heb ik de auto op naam van mijn moeder gezet, als ik straks een bewindvoerder krijg kunnen ze me die niet afpakken. Helaas lijkt dat te laat voor jou, maar misschien een idee om aan te geven dat je de auto niet kunt missen om aan werk te komen zoals kokka ook al zegt. Ga nogmaals in overleg, dit moet toch te winnen zijn.

Heeft je moeder misschien ook een uitkering, want dan zou je bijzondere bijstand kunnen aanvragen voor haar voor vervoerskosten. Succes.

moederslink schreef: Ja natuurlijk onze bloemmeke, maar dat had ik al geschreven en is door de mods alweer verwijderd , vannacht om 01.50u als zijnde off-topic :( ( de mods slapen niet...... :( )
Slaat natuurlijk nergens op. Wat een lef om dat te plaatsen.
Dat is volgens mij fraude, en de overschrijfdatum kunnen ze gewoon zien bij het RDW, want daar hebben ze inzage als gerechtsdeurwaarder. Dat krijgt nog wel een staartje denk ik.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door Julie4444 »

bloemmeke schreef:Hidr, ik snap jouw situatie. Ik heb weliswaar nog geen schuldsanering, maar ik begrijp hoe belangrijk de auto is. Zelf ben ik een alleenstaande moeder en ik kan hem ook absoluut niet missen.
Helemaal wel. Jouw situatie hebben we ook uitvoerig besproken en iedereen behalve jij zelf is van mening dat je de auto helemaal niet nodig hebt. Je kan immers prima op de fiets de kinderen naar school brengen en boodschappen doen. Dat geldt evengoed voor hidr. Jullie geven beiden te veel geld uit aan onnodige luxe en komen vervolgens in geldproblemen. Wat je verder suggereert is fraude.

Het lijkt mij een stuk beter voor jullie beiden als iemand jullie leert met geld om te gaan. Bloemeke komt net uit de schuldsanering en heeft meteen weer schulden. Kijk naar elkaar en luister naar het advies dat jullie hier van praktisch iedereen het zelfde krijgen: jullie hebben ongeveer dezelfde mentaliteit en dat gaat mis! En vroeg of laat gaat de rechter ook zeggen dat jullie niet meer in de sanering mogen hoor, want dat heeft natuurlijk geen zin als jullie er niet van leren. En wat heb je je kinderen dan nog te bieden? Helemaal niets.

Moneyman
Berichten: 30344
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door Moneyman »

bloemmeke schreef:Wel heb ik de auto op naam van mijn moeder gezet, als ik straks een bewindvoerder krijg kunnen ze me die niet afpakken.
Heb je nooit van Actio Pauliana gehoord? Je moest eens weten hoeveel auto's ik al in beslag genomen én verkocht heb die snel even overgeschreven waren...

bloemmeke
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mei 2013 11:33

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door bloemmeke »

vogels schreef: Nog geen schuldsanering???? Je bent er verdorie NET uit!
Ja, en dat wil ik graag ook zo houden. Maar voor de zekerheid toch maar die auto overgeschreven, je weet maar nooit.
Moneyman, wat actio pauliana is wist ik niet, derhalve maar even op wiki gekeken. Stel dat ik in de toekomst toch weer in de sanering kom, stel, dan kijkt echt niemand naar een bakkie van 1500 euro die maanden geleden is verpatst.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door puma73 »

vogels schreef:
bloemmeke schreef:Hidr, ik snap jouw situatie. Ik heb weliswaar nog geen schuldsanering, maar ik begrijp hoe belangrijk de auto is. Zelf ben ik een alleenstaande moeder en ik kan hem ook absoluut niet missen.

Wel heb ik de auto op naam van mijn moeder gezet, als ik straks een bewindvoerder krijg kunnen ze me die niet afpakken. Helaas lijkt dat te laat voor jou, maar misschien een idee om aan te geven dat je de auto niet kunt missen om aan werk te komen zoals kokka ook al zegt. Ga nogmaals in overleg, dit moet toch te winnen zijn.

Heeft je moeder misschien ook een uitkering, want dan zou je bijzondere bijstand kunnen aanvragen voor haar voor vervoerskosten. Succes.
Nog geen schuldsanering???? Je bent er verdorie NET uit! Van mij mag je de rest van je leven droog brood blijven vreten! Schandalig die mentaliteit van jou en hidr, om van te kotsen!

(Omdat ik mij niet kan voorstellen dat er zulke mensen bestaan, blijf ik vermoeden dat je ordinair aan het trollen bent.)
Helaas, maar waar, dit soort mensen bestaan. Absoluut zonder enige vorm van betalingsmoraal die alles en iedereen de schuld geven van hun sores, schulden maken en volop profiteren over de ruggen van de mensen die wel normaal hun zaken op een rijtje zetten.

Het zijn dit soort mensen die de maatschappij elk jaar weer honderden miljoenen, nee ettelijke miljarden kosten. Daar betalen jij en ik de rekening van.

mh73

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door mh73 »

vogels schreef:
bloemmeke schreef:Hidr, ik snap jouw situatie. Ik heb weliswaar nog geen schuldsanering, maar ik begrijp hoe belangrijk de auto is. Zelf ben ik een alleenstaande moeder en ik kan hem ook absoluut niet missen.

Wel heb ik de auto op naam van mijn moeder gezet, als ik straks een bewindvoerder krijg kunnen ze me die niet afpakken. Helaas lijkt dat te laat voor jou, maar misschien een idee om aan te geven dat je de auto niet kunt missen om aan werk te komen zoals kokka ook al zegt. Ga nogmaals in overleg, dit moet toch te winnen zijn.

Heeft je moeder misschien ook een uitkering, want dan zou je bijzondere bijstand kunnen aanvragen voor haar voor vervoerskosten. Succes.
Nog geen schuldsanering???? Je bent er verdorie NET uit! Van mij mag je de rest van je leven droog brood blijven vreten! Schandalig die mentaliteit van jou en hidr, om van te kotsen!

(Omdat ik mij niet kan voorstellen dat er zulke mensen bestaan, blijf ik vermoeden dat je ordinair aan het trollen bent.)
Ik wil je geloof in het goede van de mens niet teleurstellen, vogels, maar ik heb het bewijs dat dit soort mensen bestaan schuin achter mij wonen.

bloemmeke
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mei 2013 11:33

Re: belastingdienst beslaglegging

Ongelezen bericht door bloemmeke »

Vanmorgen in het nieuws: De ontslagen directeur van de NS krijgt nog even bijna 9 ton mee uit de staatskas. Dat mag natuurlijk allemaal wel. Maar zodra mensen aan de onderkant een voordeeltje willen pakken worden ze hier tegen de muur gezet.

Gesloten