| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] belgische overeenkomt
-
HelgaVonck
belgische overeenkomt
Ik heb mijn zaak vandaag in exclusieve wijnen verkocht, allleen heb ik vorig jaar een overeenkomst met een Belgisch bedrijf die voor mij de PR in België verzorgt afgesloten.
In deze overeenkomst staat bij de ontbindingsvoorwaarden het volgende:
"Onderhavige oveernkomst treedt in werking vandaf de ondertekening ervan en geldt t/m 31 december 2011. Hij kan niet tussentijds opgezegd worden en blijft eveneens van toepassing bij een verkoop of overname. De partner is aansprakelijk voor schade geleden door ons bedrijf indien de zaak in staat van faillisement verklaard werd, ontbonden wordt of zijn activiteiten stopt."
Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht.
Helaas wil de koper van mijn bedrijf geen zaken doen met dit PR bedrijf.
Maar als ik goed lees blijf ik toch nog tot het einde van dit jaar verantwoordelijk voor mijn beëindigde bedrijfsactiviteiten.
Wat moet ik doen? Het PR bedrijf houdt zich vast aan de ontbindende voorwaarde en wil hun "eventuele" schade op mij verhalen?
Met vriendelijke groet
Helga Vonck
In deze overeenkomst staat bij de ontbindingsvoorwaarden het volgende:
"Onderhavige oveernkomst treedt in werking vandaf de ondertekening ervan en geldt t/m 31 december 2011. Hij kan niet tussentijds opgezegd worden en blijft eveneens van toepassing bij een verkoop of overname. De partner is aansprakelijk voor schade geleden door ons bedrijf indien de zaak in staat van faillisement verklaard werd, ontbonden wordt of zijn activiteiten stopt."
Deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht.
Helaas wil de koper van mijn bedrijf geen zaken doen met dit PR bedrijf.
Maar als ik goed lees blijf ik toch nog tot het einde van dit jaar verantwoordelijk voor mijn beëindigde bedrijfsactiviteiten.
Wat moet ik doen? Het PR bedrijf houdt zich vast aan de ontbindende voorwaarde en wil hun "eventuele" schade op mij verhalen?
Met vriendelijke groet
Helga Vonck
Re: belgische overeenkomt
Staat hier nog iets over in het koopovereenkomst tussen jou en de koper van jouw bedrijf?
Als je een bedrijf van iemand anders overneemt, dan neem je ook de verplichtingen van dat bedrijf over. Je kunt niet zomaar een overeenkomst
van het bedrijf uit het verleden negeren. De koper kan dus niet simpel zeggen dat ze niet met het PR buro in zee willen gaan.
(Overigens een beetje een raar onderwerp voor een nederlands consumentenforum; zou eerder een belgisch zakenforum gebruiken.)
van het bedrijf uit het verleden negeren. De koper kan dus niet simpel zeggen dat ze niet met het PR buro in zee willen gaan.
(Overigens een beetje een raar onderwerp voor een nederlands consumentenforum; zou eerder een belgisch zakenforum gebruiken.)
Het is natuurlijk al niet slim om een maand voor de overdracht nog een overeenkomst aan te gaan met een partij die PR gaat doen.
Het staat de koper van een bedrijf/eenmanszaak vrij om alle contracten over te nemen of bepaalde verplichtingen niet mee te nemen. Dit is als je een eenmanszaak had gewoon je eigen probleem. Je zult het bedrijf moeten betalen. Misschien zijn ze bereid om tegen betaling van een eenmalig bedrag de overeenkomst te ontbinden.
Het staat de koper van een bedrijf/eenmanszaak vrij om alle contracten over te nemen of bepaalde verplichtingen niet mee te nemen. Dit is als je een eenmanszaak had gewoon je eigen probleem. Je zult het bedrijf moeten betalen. Misschien zijn ze bereid om tegen betaling van een eenmalig bedrag de overeenkomst te ontbinden.