moederslink schreef:
U zult er om verdere ellende te voorkomen een avondje voor moeten gaan zitten.
Precies de reden dat je dit niet zomaar hoeft te doen zonder dat er enige compensatie tegenover staat!
Ik weet niet wat uw tarief is, maar zelfs mijn nichtje krijgt al wel 50 euro als ze een avondje gaat oppassen.
Ik begrijp de topicstarter precies; De tussenpersoon maakt een puinhoop van zijn administratie, en gebiedt dan zijn klanten om dat even voor hem op te lossen. Ik zie in meerdere reacties de term 'arrogantie' voorbij komen, maar als deze in deze situatie al van toepassing is, is dat toch vooral op de tussenpersoon. Om zelfs met een dreiging van rechtsmaatregelen te komen is helemaal de limit. Beroepshalve is het de tussenpersoon die in de fout gaat. Niet alleen is hij niet in staat om aan zijn wettelijke plicht te voldoen om zijn administratie op orde te hebben, maar ook zijn belastingafdrachten in de afgelopen jaren zijn hierop gebaseerd, terwijl nu dus blijkt dat hij geen benul heeft van de inkomsten die hij heeft gehad. Al met al is dit voldoende om zijn licentie te verliezen en nog eens een flinke douw te krijgen na fiscaal onderzoek ook.
Als topicstarter zou ik uitkijken naar een betrekking in rechte. Ik zou namelijk graag een reconventionele eis indienen met de vraag om een bewijs dat ik de afgelopen jaren wel verzekerd ben geweest. Immers, als de tussenpersoon niet kan thuisbrengen of premies wel zijn betaald, hoe kan de verzekerde er dan zeker van zijn dat deze premies wel afgedragen zijn aan de verzekeringsmaatschappij, ergo, dat de verzekerde inderdaad verzekerd was? Wie zegt dat de premies die wel zijn betaald niet in de zakken van de tussenpersoon zijn verdwenen, terwijl als er daadwerkelijk uitgekeerd had moeten worden de TS nul op het rekest gekregen zou hebben omdat deze premies nooit bij de verzekeraar waren aangekomen?
Persoonlijk zou ik het niet eens laten bij een verzoek om een vergoeding voor mijn inspanningen, maar onmiddellijk een klacht indienen bij de controlerende instanties die er in deze branche zijn. Er zitten al veel te veel beunhazen in deze business, die boven komen drijven bij dit soort acties.
Nee, het is de tussenpersoon die hier aan alle kanten fout zit, en nog een grote mond heeft ook. Dit is er duidelijk eentje die eens op zijn plaats gezet moet worden!!