Betaald voor uitbreiding garantie maar niet ontvangen.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Ferket_F

Betaald voor uitbreiding garantie maar niet ontvangen.

Ongelezen bericht door Ferket_F »

Bij aankoop van Solar Edge Inverter in 2014 is er door mij gekozen en betaald voor de optie: Uitbreiding garantie omvormer naar 20 jaar
Kosten 270 euro incl BTW.
De garantie datum is nu bepaald op de standaard garantie van 12 jaar, waarin de uitbreiding garantie omvormer naar 20 jaar niet is verwerkt.

Al geruime tijd heb ik het bedrijf meerdere malen schriftelijk en telefonisch verzocht met toezending van de offerte en factuur om de garantie datum aan te passen naar: Warranty valid until: 14 February 2035 waarbij ik door medewerkers van het bedrijf van het kastje naar de muur gestuurd werd, zelfs de directeur zou mij terug bellen maar er gebeurd niets. Gezien deze situatie heb ik Solar Edge hierover benaderd maar die heeft aan:

“Onze excuses dat wij niet eerder een terugkoppeling hebben kunnen geven op uw mail.
Omdat u de verlenging niet via onze website had aangevraagd, zou u jammer genoeg toch hierover contact moeten opnemen via uw installateur Eco-Pro, aangezien zij de offerte voor u hadden opgezet.”

Hoe kan ik dit probleem het best oplossen zonder verdere kosten te maken?

In afwachting op u reactie

Met vriendelijke groet,

Moneyman

Re: Betaald voor uitbreiding garantie maar niet ontvangen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ferket_F schreef:
25 jul 2023 12:01
“Omdat u de verlenging niet via onze website had aangevraagd, zou u jammer genoeg toch hierover contact moeten opnemen via uw installateur Eco-Pro, aangezien zij de offerte voor u hadden opgezet.”

Hoe kan ik dit probleem het best oplossen zonder verdere kosten te maken?
Doen wat je gevraagd wordt lijkt me logisch. Je hebt immers een overeenkomst met Eco-Pro, er vanuit gaande exact de aanvullende garantie ook via hen is afgesloten. Zij zijn dan ook (primair) verantwoordelijk voor de juiste afhandeling van de overeenkomst.

Bij aanvullende garantie kunnen meer voorwaarden gesteld worden dan bij wettelijke garantie, ook over de manier waarop de garantie tot stand komt. Ik lees niet of aan alle voorwaarden is voldaan.

Plaats reactie