LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] betaling premie uit premiedepot
-
betaling premie uit premiedepot
Wij hebben in 1999 een premiedepot geopend om daaruit de premies levensverzekering te betalen. Nu kregen wij op 14 nov. 2008 een brief van de verzekeringsmaatschappij waarin zij melding maken dat zij abusievelijk de premis van 1999 en 2000 zijn vergeten te onttrekken uit het premiedepot. Uit mijn administratie blijkt dit niet. Kunnen zij zomaar deze bedragen verrekenen met het premiedepot? Hiervoor moeten ze toch bewijzen kunnen overlegen. Is deze betaling trouwens niet verjaart na 5 jaar?
Re: betaling premie uit premiedepot
beste Herman,
Vraag me af hoe jij het in hemelsnaam voor elkaar krijgt hier een brief van je verzekeringsmaatschappij te bespreken op 13-11 terwijl je zegt deze pas op 14-11 ontvangen te hebben ¿¿¿
Greetz, Faust
Vraag me af hoe jij het in hemelsnaam voor elkaar krijgt hier een brief van je verzekeringsmaatschappij te bespreken op 13-11 terwijl je zegt deze pas op 14-11 ontvangen te hebben ¿¿¿
Greetz, Faust
Re: betaling premie uit premiedepot
De datum maakt het idd een beetje verwarrend...
Maar wat ik ook niet helemaal snap is dat de verzekeraar zegt geen premie te hebben ontvangen, of ontrokken uit dat depot.
Dat zelfstandig ontrekken zou kunnen als depot en polis binnen dezelfde maatschappij gesloten zijn, en dat ook zo opdracht voor gegeven is bij het aangaan ervan.
Kunt u bewijzen dat er wel geld uit uw depot is gegaan in 1999 en 2000, of dat het inderdaad niet gebeurt is?
Gaat het verjaren op als er inderdaad niet uit het depot ontrokken zou zijn?? Hmm uw depot heeft ook een hogere stand als die premies er niet uit zijn gegaan, er is al rekening gehouden met de betalingen, dus zie niet in wat uw nadeel zou zijn om deze premie alsnog te voldoen?
Maar wat ik ook niet helemaal snap is dat de verzekeraar zegt geen premie te hebben ontvangen, of ontrokken uit dat depot.
Dat zelfstandig ontrekken zou kunnen als depot en polis binnen dezelfde maatschappij gesloten zijn, en dat ook zo opdracht voor gegeven is bij het aangaan ervan.
Wat blijkt er niet uit uw admistratie??Uit mijn administratie blijkt dit niet.
Kunt u bewijzen dat er wel geld uit uw depot is gegaan in 1999 en 2000, of dat het inderdaad niet gebeurt is?
Gaat het verjaren op als er inderdaad niet uit het depot ontrokken zou zijn?? Hmm uw depot heeft ook een hogere stand als die premies er niet uit zijn gegaan, er is al rekening gehouden met de betalingen, dus zie niet in wat uw nadeel zou zijn om deze premie alsnog te voldoen?