LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingen en Klantvoorwaarden

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
paul550
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2014 00:36

Betalingen en Klantvoorwaarden

Ongelezen bericht door paul550 »

De meeste bedrijven/organisaties hebben de automatische incasso verankerd in hun betalingsvoorwaarden. Dat wil zeggen dat ze veelal niet flexibel zijn als de incassodata niet afgestemd zijn op mogelijke betalingsdata van clienten. De bankvoorwaarden zijn aangescherpt en incasso stornatie volgt na circa 5 dagen. In mijn geval leidde dat tot vruchteloos overleg met Zilveren Kruis omdat ik alleen op de 22e van de maand kan betalen. Het leidde steeds tot boete/kosten en uiteindelijk tot stopzetten van de a.v terwijl ik normaal betaal.Deze zaak is nog niet eindig. Mijn hypotheekverstrekker was milder en accepteerde mijn praktisch voorstel.
Geregeld door overboeking in plaats van automatisch incasso /stornatie volgt niet-herkenning door de computer ondanks de juiste gegevens. De meeste betalingsafspraken is door ons beide aangegaan maar we hebben twee bankrekeningen. De opstapeling van administratieve rompslomp wordt op mij afgewenteld. Weer een herkenning van de huidige samenleving , Je bent altijd schuldig totdat jezelf het tegendeel bewijst. Stopwoord in telefonisch- en schriftelijk contact is KLANTVOORWAARDEN waardoor organisatie/bedrijven zichzelf macht genereren.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Betalingen en Klantvoorwaarden

Ongelezen bericht door crazyme »

paul550 schreef:De bankvoorwaarden zijn aangescherpt en incasso stornatie volgt na circa 5 dagen.
U bedoelt dat u onvoldoende saldo heeft.

Dat lijkt mij toch echt uw eigen probleem.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Betalingen en Klantvoorwaarden

Ongelezen bericht door newmikey »

paul550 schreef:De meeste bedrijven/organisaties hebben de automatische incasso verankerd in hun betalingsvoorwaarden. Dat wil zeggen dat ze veelal niet flexibel zijn als de incassodata niet afgestemd zijn op mogelijke betalingsdata van clienten. De bankvoorwaarden zijn aangescherpt en incasso stornatie volgt na circa 5 dagen. In mijn geval leidde dat tot vruchteloos overleg met Zilveren Kruis omdat ik alleen op de 22e van de maand kan betalen. Het leidde steeds tot boete/kosten en uiteindelijk tot stopzetten van de a.v terwijl ik normaal betaal.Deze zaak is nog niet eindig. Mijn hypotheekverstrekker was milder en accepteerde mijn praktisch voorstel.
Geregeld door overboeking in plaats van automatisch incasso /stornatie volgt niet-herkenning door de computer ondanks de juiste gegevens. De meeste betalingsafspraken is door ons beide aangegaan maar we hebben twee bankrekeningen. De opstapeling van administratieve rompslomp wordt op mij afgewenteld. Weer een herkenning van de huidige samenleving , Je bent altijd schuldig totdat jezelf het tegendeel bewijst. Stopwoord in telefonisch- en schriftelijk contact is KLANTVOORWAARDEN waardoor organisatie/bedrijven zichzelf macht genereren.
Mede door het kromme Nederlands is hier geen touw aan vast te knopen. Wat is nu uw probleem? Niet genoeg geld op de rekening? U kunt "alleen op de 22e van de maand" betalen? En waarom is dat het probleem van de zorgverzekeraar?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Betalingen en Klantvoorwaarden

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lijkt me vrij logisch wat hij bedoelt en vrij praktisch probleem waar meer mensen mee kampen. Als je werkgever op een bepaalde dag je loon overmaakt en een grote kostenpost als de zorgverzekering doet dit een paar dagen eerder dan kun je lelijk in de problemen komen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Betalingen en Klantvoorwaarden

Ongelezen bericht door olaf79 »

MichielFRL schreef:Gelukkig is er een simpele oplossing voor dit probleem.
Een tweede betaalrekening waar alle vaste lasten vanaf geïncasseerd worden.
Vaste lasten optellen, dus inclusief eigenrisico zorgverzekering, gemeentelijke belastingen etc en het bedrag omhoog afronden.
Vervolgens een maandelijkse automatische overboeking in internetbankieren zetten vanaf de rekening waar je loon op komt naar de tweede betaalrekening. Alle incasso's zullen probleemloos uitgevoerd worden, de aanslag gemeentelijke belastingen betaal je gewoon in 1x omdat er toch voldoende saldo is.

Persoonlijk heb ik op de tweede betaalrekening het liefst nog een maand buffer, voor het geval dat (werkgever die te laat het salaris betaald, werkloos worden etc).
Ja klinkt allemaal mooi en aardig. Maar bij veel mensen is eind van de maand de rekening bijna leeg.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Betalingen en Klantvoorwaarden

Ongelezen bericht door olaf79 »

MichielFRL schreef:
olaf79 schreef:Ja klinkt allemaal mooi en aardig. Maar bij veel mensen is eind van de maand de rekening bijna leeg.
Daarom ook een tweede betaalrekening. Beter lezen olaf79 :wink:
Een tweede betaalrekening zorgt niet voor extra geld. Om te kunnen betalen moet de werkgever wel eerst geld gestort hebben.
Het gaat erom dat je bij automatische incasso zelf het incasso moment zou moeten kunnen bepalen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Betalingen en Klantvoorwaarden

Ongelezen bericht door crazyme »

Je moet dan een buffer aanleggen, dmv sparen.

En dan natuurlijk niet uitgeven wat je over een paar dagen nodig hebt omdat er geld wordt afgeschreven.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Betalingen en Klantvoorwaarden

Ongelezen bericht door Jefdus »

olaf79 schreef:
MichielFRL schreef:
olaf79 schreef:Ja klinkt allemaal mooi en aardig. Maar bij veel mensen is eind van de maand de rekening bijna leeg.
Daarom ook een tweede betaalrekening. Beter lezen olaf79 :wink:
Een tweede betaalrekening zorgt niet voor extra geld. Om te kunnen betalen moet de werkgever wel eerst geld gestort hebben.
Het gaat erom dat je bij automatische incasso zelf het incasso moment zou moeten kunnen bepalen.
Afschrijven van de zorgverzekering na de 22e zorgt ook niet voor extra geld...

Dit is gewoon een probleem in budgetteren. Als de TS weet dat de zorgverzekering op de 20e wordt afgeschreven, is het aan de TS om te zorgen dat er dan nog genoeg geld op de rekening staat. Het is mooi als instanties mee willen werken, maar dat is zeker geen recht. Uiteindelijk zal je zelf gewoon de discipline op moeten brengen om dit soort zaken op orde te houden.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Betalingen en Klantvoorwaarden

Ongelezen bericht door Brainless »

olaf79 schreef:Lijkt me vrij logisch wat hij bedoelt en vrij praktisch probleem waar meer mensen mee kampen. Als je werkgever op een bepaalde dag je loon overmaakt en een grote kostenpost als de zorgverzekering doet dit een paar dagen eerder dan kun je lelijk in de problemen komen.
Is toch een kwestie van opletten.
Mijn loon wordt (net zoals bij meerdere mensen) elke 4 weken gestort.. en de afschrijvingen zijn maandelijks.

Quu
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2014 20:25

Re: Betalingen en Klantvoorwaarden

Ongelezen bericht door Quu »

olaf79 schreef:Lijkt me vrij logisch wat hij bedoelt en vrij praktisch probleem waar meer mensen mee kampen. Als je werkgever op een bepaalde dag je loon overmaakt en een grote kostenpost als de zorgverzekering doet dit een paar dagen eerder dan kun je lelijk in de problemen komen.
Dat is dan toch echt je eigen fout. kwestie van op je uitgaves letten.
En ook als het aan het eind van de maand is.

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: Betalingen en Klantvoorwaarden

Ongelezen bericht door VCampen »

paul550 schreef:De meeste bedrijven/organisaties hebben de automatische incasso verankerd in hun betalingsvoorwaarden. Dat wil zeggen dat ze veelal niet flexibel zijn als de incassodata niet afgestemd zijn op mogelijke betalingsdata van clienten.
Automatische incasso is ooit geïntroduceerd als een betaalmogelijkheid en word nu steeds vaker door bedrijven gezien als enige betaalmogelijkheid want volgens hen is iedereen wanbetaler.
Grote bedrijven zijn zelf namelijk de grootste wanbetalers en zoals de waard is..
Had je deze klantvoorwaarden niet dan had je een hele maand de tijd om te betalen wanneer het jou uitkomt.
Nu heb je maar 1 betaalmogelijkheid op 1 datum en als dat niet lukt dan moet je wachten tot de volgende ronde verhoogd met kosten en boetes. Op deze manier wordt je beperkt en heb je een duurdere verzekering.
In jouw situatie is het misschien verstandiger om over te stappen maar volgens mij kan dat alleen als je helemaal bij bent met betalen van premies/kosten/boetes.

Gesloten