LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bitcoin traden risico op scam!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
theo.de-wijs
Contacteer:

Bitcoin traden risico op scam!

Ongelezen bericht door theo.de-wijs »

Ik zag op Facebook een bericht dat "Bitcoin traden" een zeer lucratieve bezigheid zou zijn, waarmee men in een relatief korte tijd een fantastisch rendement zou kunnen behalen. Eerst vele statements gelezen en op meerdere sites over het nieuwe Bitcoin traden gelezen. Ik kreeg aanvankelijk een gevoel van: Dit klopt; laten we het eens proberen.
Je moet dan een account aanmaken en minimaal € 250,-- storten. Ik vulde mijn naam en e-mailadres in; merkwaardig genoeg werd ook mijn telefoonnummer gevraagd. en toen ik op "volgende" klikte kwam ik plotseling op een website, waar ik helemaal niks meer terugzag van de info van de vorige site. Ik kreeg toen een argwanend gevoel. Ben opnieuw gaan googelen met als zoekwoord "Bitcointrader" en kwam al gauw bij websites die aangaven dat Bitcointrader een scam was. Gelukkig had ik nog niks betaald, maar enkele minuten later kreeg ik een telefoontje van een Engels sprekende mevrouw met een Oost-Europees accent die een wat dwingende ondertoon had en die zei dat ik direct die € 250,-- moest storten. Gezegd dat ik de zaak eerst verder wilde onderzoeken en toen vroeg ze me hoe oud ik was. Ik zei 75 en toen werd haar toon nog dwingender. Ik zei dat dit telefoongesprek mij niet beviel en dat ik zou afbreken. Heb dat gedaan, maar toen werd ik bijna continu gebeld door nummers uit Londen, Nederland, Zweden, en steeds weer opnieuw, de gehele dag door. Ik heb successievelijk die nummers allemaal geblokkeerd. Ik ben ervan overtuigd dat lieden die op deze manier van optreden oplichters zijn.
Het gaat in dit geval om de site:
https://bitcoin-trader.xyz/?tid=1028c4a ... 12&source=
Overigens zijn de meeste andere Bitcoin traders bonafide.

renewouters

Re: Bitcoin traden risico op scam!

Ongelezen bericht door renewouters »

Tsja, zodra mensen denken dat je gratis geld kunt krijgen of zonder inspanning veel geld kunt verdienen springen daar vanzelf dubieuze bedrijfjes op in.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Goed idee om die gevaarlijke link ook nog even een keer te posten.. :shock:

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een gratis simkaart als 2e sim van Lebara of gelijkwaardige voor dit aanmelden en bij lastig vallen de Mark Rutte methode.... Pleur op, en dan andere kaart voor dit soort dingen erin doen met nieuwe nummer!
Nooit je mail adres en 06 voor dagelijkse verkeer melden!

Gesloten