LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR A4 codering door emigratie.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Noobs

BKR A4 codering door emigratie.

Ongelezen bericht door Noobs »

Ik heb laatst een huis willen kopen na weer terug te zijn in NL na emigratie van 16 jaar buiten de EU.
En op advies een bkr uitdraai laten maken, en blijkt dat er iets niet was betaald toen ik vertrok. Voordat ik vertrok had ik een eigen huis, Na de verkoop ervan verhuisde ik naar het adres van mijn moeder (ook op papier) die na mijn vertrek ook haar huis verkocht. Nu blijkt echter dat er een betaling niet voldaan was waar ik niets van wist, maar dat nu wel op een A4 codering is gekomen zonder mijn weten.
Dat ik ooit nog eens Iets kan kopen kan ik wel vergeten, en ben me daar van bewust, maar wat zijn de (slimme) stappen die ik nu moet maken om het eenigzins dragelijk te maken. En hoe zit het met de wetgeving dat als ik ga trouwen, zit mijn toekomstige vrouw dan ook aan mijn probleem vast? Er is zoveel veranderd in de wetgeving ondertussen, kan iemand mij adviseren, of zijn er mensen die ook dit probleem hebben. Gaarne wat Raad.

stofzuigertje

Re: BKR A4 codering door emigratie.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Verstuur datum?

Als je moeder niets doorstuurde of niet heeft ontvangen, normale post gaat soms fout........
Kunnen ze bewijzen dat een brief + herinnering is gestuurd?

Ook moeten ze op tijd een rekening sturen want als tussen naar je moeder gaan en land uit voldoende tijd zat reken je nergens meer op.
Van wie is deze rekening en beide verhuisdatums graag....

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Noobs

Ongelezen bericht door Noobs »

Als eerste bedankt voor de reacties, zit nogal in een dipje door dit gedoe.
ik kan op de BKR uitdraai echter niets terug vinden van waar deze rekening komt omdat het waarschijnlijk, (de incasso) is over gekocht door een ander bedrijf genaamd Hoist Portfolio holding limited. Ik schat dat dit is gebeurt in 2007, omdat er een datum bij staat.
De tijd tussen verblijf en emigratie was vrij kort ik schat 2 weken. En de eerste 3 jaar na emigratie had ik pas weer contact met de buitenwereld. Klinkt raar maar ik zat 3 jaar in de jungle.
Ik ga met je tip over Dynamiet zeker aan de slag.

stofzuigertje

16 jaren terug is 2002 weg gegaan!

Dat betekend dat in 2007 factuur het wel eens te laat kan zijn of niet voor jou.
Vraag eerst voor ze beslag leggen om bewijzen en welke firma zo traag deze 5 jaren na jou emigratie stuurde... en wat het bedrag was.

Vooral het doorverkopen is vaak zoeken naar oude stukken en kan jaren duren.
Ga eerst huren en wacht rustig op antwoord en betaal geen schulden....
Zonder bewijs mogen ze niets doen, wel dreigen met maar de gerechtelijke uitspraak moeten ze dan eerst overleggen en bij verstek veroordeeld, bewijs dat maar eens......

Jou laatste adres was je moeder en als die nog leefde hadden ze jou via deze weg moeten zoeken.
Ik vermoed dat het wel eens verjaard kan zijn als je al schuld had en dan word deze BKR geseponeerd.

Laat ze eerst bewijzen wat dit voor schuld is met datums en herhaal brieven naar welk adres...
Wie eist bewijst en dat kan na 2002 weg gaan en 2007 factuur wel eens overmacht zijn want na 5 jaren een factuur sturen naar iemand die elders op aarde woonde.....

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zeker niet met Dynamiet in zee gaan om die BKR notering te laten verwijderen. Als die notering terecht is, lukt verwijdering hen echt niet. En als die notering niet terecht is, dan krijgt u dat zelf ook voir elkaar.

Kijk eens op Google over Dynamiet.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

stofzuigertje schreef:16 jaren terug is 2002 weg gegaan!

Dat betekend dat in 2007 factuur het wel eens te laat kan zijn of niet voor jou.
Vraag eerst voor ze beslag leggen om bewijzen en welke firma zo traag deze 5 jaren na jou emigratie stuurde... en wat het bedrag was.

Vooral het doorverkopen is vaak zoeken naar oude stukken en kan jaren duren.
Ga eerst huren en wacht rustig op antwoord en betaal geen schulden....
Zonder bewijs mogen ze niets doen, wel dreigen met maar de gerechtelijke uitspraak moeten ze dan eerst overleggen en bij verstek veroordeeld, bewijs dat maar eens......
Ze 'dreigen' toch ook nergens mee? Bovendien, voordat ze zo'n a4 u codering plaatsen hebben ze al wel een aantal brieven de deur uit gedaan... Als die A4 codering in 2007 is gekomen, dan zullen ze ruim voor die tijd al de facturen hebben gestuurd. Dat zal dus zeker binnen de vijf jaren zijn geweest.

Dat de schuld is overgedragen aan de deurwaarders en dus niet meer op naam van het originele bedrijf staat is in dit geval wel logisch. Gewone bedrijven en incassobureaus kunnen namelijk niet in de basisregistratie persoonsgegevens kijken. Die kunnen dus ook niet aangeven dat de persoon 'onvindbaar' is. Dat kan pas nadat de vordering bij de deurwaarder terecht is gekomen en die in de brp heeft gekeken.

Dus de eerste stap is contact opnemen met dat bureau en de situatie uitleggen en navragen wat de schuld vandaan komt. Dat kan immers van alles zijn. Pas als die schuld (plus de extra kosten) betaald is kan er een herstelmelding komen. En pas als er hersteld is zullen geldverstrekkers kijken of je een hypotheek kan krijgen. Dat zal dan in elk geval vijf jaar na herstel zover problemen kunnen, maar mogelijk dat je ook al meteen met de herstelde melding en de volledige uitleg en hypotheek kunt krijgen. Dat zal sterk afhangen van hoe die schuld ontstaan is en hoe je het hebt opgelost. (Een herstelmelding betekent immers niet meteen dat je per definitie geen lening meer zou kunnen krijgen!)

stofzuigertje

Als je wegens Emigratie in 2002 geen post hebt of kon ontvangen, en je moeders adres waar je laatste woonde nog wel bereikbaar was had zij dit moeten ontvangen en melden aan jou.

Verder is een onterechte vordering wegens niet reageren mogelijk en een veroordeling rechtbank waardoor deze is ontstaan.
Er is geen bewijs van uitspraak of waarvoor dus kun je ook niets doen om te kijken of je moet betalen en hoeveel.

Als je emigreerde buiten EU komt er ergens een notering en weten ze dat je de tot 5 jaren na vordering niets kon ontvangen!
Dan vervalt deze vordering wegens niet voldoende onderzoek.

Een vordering zonder Sofi nummer kan bij een persoon komen met dezelfde naam en geheel onterecht zijn.
Laat ze eerst maar eens met bewijzen komen waardoor deze A4 codering is ontstaan en welk bedrag!

Dat een persoon na 18 jaren terug komt betekend dat hij niet bereikbaar was maar nog niet strafbaar.
Ook de incasso bedrijven en deurwaarders moeten zich aan regels houden en zijn moeder woonde hier nog, na verhuizing!
Deze persoon kan zich beroepen op overmacht want als je niets weet kan je ook jezelf niet verdedigen... en even terug gaan voor flut claim doe je ook niet zomaar....

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stofzuiger, je zet TS weer op het verkeerde been. De helft van wat je zegt is wartaal of onjuist. Daar help je mensen niet mee - of toch wel: verder in de put.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Inderdaad, weer een hoop onzin bij elkaar verzonnen door stofzuigertje.

Gesloten