| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BKR en Vodafone
BKR en Vodafone
Tot mijn verbazing bleek ik een A2 codering te hebben bij het BKR in verband met 2 telecomcontracten die al lang zijn afgelopen. Het betreft de mobiele telefoons van mijn dochters die 23-1-2006 zijn ingegaan. Het eerste nummer is nu in gebruik via een andere telecom aanbieder en het contract voor het tweede nummer is door mijn dochter opgeheven.
Ik ben door Vodafone nooit geïnformeerd over het feit dat de achterstand, die € 22,92 blijkt te bedragen, is gemeld bij het BKR. De teller gaat lopen op 29-6-2007.
Deze codering zit nu de afhandeling van mijn scheiding in de weg. Ik behoud het huis met de hypotheek onder voorbehoud dat de (ING) bank mijn ex-vrouw zal 'ontslaan uit de hoofdelijkheid van de verplichtingen met betrekking tot de hypothecaire schuld op het huis' waarin ik blijf wonen zolang de A codering voortduurt. Tevens kan ik mijn vrouw nu niet uitkopen.
We zitten dus tot 29-6-2013 nog aan elkaar vast!
Wel wonderlijk dat mijn hypotheek gewoon mag doorlopen op ons beider naam. Daar worden we kennelijk wel voldoende kredietwaardig voor gevonden.
Dit kan toch nooit de bedoeling van een BKR registratie zijn!!!
Overigens geldt voor telecomaanbieders geen minimum schuldbedrag. Dus een A2-code voor een tientje achterstand kan je 5 jaar buikpijn geven!
Te gek voor woorden
Ik ben door Vodafone nooit geïnformeerd over het feit dat de achterstand, die € 22,92 blijkt te bedragen, is gemeld bij het BKR. De teller gaat lopen op 29-6-2007.
Deze codering zit nu de afhandeling van mijn scheiding in de weg. Ik behoud het huis met de hypotheek onder voorbehoud dat de (ING) bank mijn ex-vrouw zal 'ontslaan uit de hoofdelijkheid van de verplichtingen met betrekking tot de hypothecaire schuld op het huis' waarin ik blijf wonen zolang de A codering voortduurt. Tevens kan ik mijn vrouw nu niet uitkopen.
We zitten dus tot 29-6-2013 nog aan elkaar vast!
Wel wonderlijk dat mijn hypotheek gewoon mag doorlopen op ons beider naam. Daar worden we kennelijk wel voldoende kredietwaardig voor gevonden.
Dit kan toch nooit de bedoeling van een BKR registratie zijn!!!
Overigens geldt voor telecomaanbieders geen minimum schuldbedrag. Dus een A2-code voor een tientje achterstand kan je 5 jaar buikpijn geven!
Te gek voor woorden
Laatst gewijzigd door Lweber op 04 okt 2010 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
troubleshooter
Re: BKR en Vodafone
En toch gebeurt het als je een achterstand hebt, helaas en terecht.
Hallo troubleshooter
Inmiddels ben ik er achter dat voor de laatste afrekening aan Vodafone van € 22,92 de incasso tot 2 x toe mislukt is. Dat is dus de hele achterstand. Er is destijds wel wat post geweest van Vodafone, maar daar liep geen contract meer en de betaling verliep automatisch. Ik heb daar niet zo op gelet.
Op de BKR site lees ik
Dat kan nu niet tot juni 2013.
Vind je dat terecht????
Dat is echt niet in het belang van ING, integendeel zelfs!
Inmiddels ben ik er achter dat voor de laatste afrekening aan Vodafone van € 22,92 de incasso tot 2 x toe mislukt is. Dat is dus de hele achterstand. Er is destijds wel wat post geweest van Vodafone, maar daar liep geen contract meer en de betaling verliep automatisch. Ik heb daar niet zo op gelet.
Op de BKR site lees ik
Hoezo afweging? Als gevolg van die nota van 2 tientjes die er tussendoor geslopen is, vindt de ING het dus niet verantwoord een krediet te verstrekken, terwijl de bestaande hypotheek gewoon doorloopt, niet verhoogd hoeft te worden, alleen op een andere naam moet komen.BKR informeert aangesloten organisaties (deelnemers) over kredieten en gsm-abonnementen die consumenten hebben afgesloten. Deze informatie helpt deelnemers bij hun afweging of het verantwoord is een krediet te verstrekken.
Dat kan nu niet tot juni 2013.
Vind je dat terecht????
Dat is echt niet in het belang van ING, integendeel zelfs!
Laatst gewijzigd door Lweber op 04 okt 2010 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor alle duidelijkheid: De ING ziet alleen die A2 codering en niet het bedrag dat die codering heeft veroorzaakt. Zou er sprake zijn van NHG, dan heeft de ING zich maar te houden aan de voorwaarden en bepalingen die de NHG inzake ontslag hoofdelijkheid voorschrijft, anderzijds kan weigering van dat ontslag best nog ermee verband houden dat, nu er een schuldenaar wegvalt, niet meer aan hun eisen van kredietwaardigheid wordt voldaan.
-
FiscaalJurist
hier zijn al vele topics over geopend. zoek ff op t mobile in de site zoekfunctie en bkr en je komt vele tips en adviezen tegen
-
troubleshooter
Het is niet zo dat vodafone u aanmeld vanwege een onbetaalde telefoonrekening.
U hebt waarschijnlijk een abonnement met toestel. Dat toestel betaald u niet af aan vodafone maar aan een derde welke op diens beurt de financiering bij een financiele instelling heeft lopen.
Deze meld u aan inzake achterstand bij BKR.
De aanmelding heeft dan ook geen andere betekenis dan het onbehoorlijk verlopen van de inlossing.
Nu is dat bij de eerste keer overbodig en mag niet. U kunt in beroep bij BKR of bezwaar maken tegen de registratie.
Vodafone kan u niet aanmelden.
U hebt waarschijnlijk een abonnement met toestel. Dat toestel betaald u niet af aan vodafone maar aan een derde welke op diens beurt de financiering bij een financiele instelling heeft lopen.
De aanmelding heeft dan ook geen andere betekenis dan het onbehoorlijk verlopen van de inlossing.
Nu is dat bij de eerste keer overbodig en mag niet. U kunt in beroep bij BKR of bezwaar maken tegen de registratie.
Hallo Troubleshooter
Kijk maar eens op de BKR site http://www.bkr.nl/OverBKR.aspx?pid=65: Vodafone kan wel degelijk mensen aanmelden bij BKR.
Ik heb geen abonnement bij Vodafone meer. Ik heb het nummer meeverhuisd naar een andere aanbieder. Die per abuis niet betaalde rekening is de eindafrekening.
Inmiddels ben ik er achter dat Vodafone de vordering uit handen heeft gegeven aan incassobureau Lindorff. Daar heb ik nooit iets van ontvangen. Ook dat bureau mag mensen aanmelden.
Bij Vodafone kom ik niet verder. Ze zouden de zaak uitzoeken, maar tijdens het doorverbinden verbrak de verbinding. Nadat ik me weer door het menu en wachttijd had heengeworsteld kreeg ik te horen dat ze later vandaag zouden terugbellen. Mooi niet gebeurd dus.
Morgen die firma Lindorff maar eens bellen. Is in elk geval een stuk goedkoper dan bellen met Vodafone à 25 eurocent per minuut, want dat bureau heeft gewoon een vast nummer!
Kijk maar eens op de BKR site http://www.bkr.nl/OverBKR.aspx?pid=65: Vodafone kan wel degelijk mensen aanmelden bij BKR.
Ik heb geen abonnement bij Vodafone meer. Ik heb het nummer meeverhuisd naar een andere aanbieder. Die per abuis niet betaalde rekening is de eindafrekening.
Inmiddels ben ik er achter dat Vodafone de vordering uit handen heeft gegeven aan incassobureau Lindorff. Daar heb ik nooit iets van ontvangen. Ook dat bureau mag mensen aanmelden.
Bij Vodafone kom ik niet verder. Ze zouden de zaak uitzoeken, maar tijdens het doorverbinden verbrak de verbinding. Nadat ik me weer door het menu en wachttijd had heengeworsteld kreeg ik te horen dat ze later vandaag zouden terugbellen. Mooi niet gebeurd dus.
Morgen die firma Lindorff maar eens bellen. Is in elk geval een stuk goedkoper dan bellen met Vodafone à 25 eurocent per minuut, want dat bureau heeft gewoon een vast nummer!
-
FiscaalJurist
Troubleshooter, ben aub voorzichtig met je adviezen. Dit klopt gewoon weg niet.troubleshooter schreef:Het is niet zo dat vodafone u aanmeld vanwege een onbetaalde telefoonrekening.
De oorzaak van de BKR registratie is duidelijk: een per abuis niet betaalde eindafrekening van € 22,92. De oplossing lijkt simpel: betalen en dan laat Vodafone de A2 code herstellen.
Maar zo simpel is het niet.
Zomaar betalen heeft geen zin, zo'n betaling moet aan een factuurnummer gekoppeld zijn en dat heb ik niet. Dus heb ik een kopie van de factuur opgevraagd. Volgens de klantenservice ligt dat verzoek nu bij 'de verantwoordelijke afdeling'. Wie dat zijn, daar krijg ik geen antwoord op, een (kopie) factuur heb ik ook nog niet. Dat kan volgens de klantenservice alleen per post.
Ik bel en mail Vodafone nu dagelijks.
Bellen blijkt overigens heel makkelijk te gaan met de mobiel van mijn werk met een zakelijk Vodafone abonnement. Geen waarschuwing voor 25 cent/minuut en geen keuzemenu maar meteen een 'mens' aan de lijn.
Maar verder schiet het nog niet er op.
Weet iemand een directe ingang bij de debiteurenafdeling van Vodafone?
Maar zo simpel is het niet.
Zomaar betalen heeft geen zin, zo'n betaling moet aan een factuurnummer gekoppeld zijn en dat heb ik niet. Dus heb ik een kopie van de factuur opgevraagd. Volgens de klantenservice ligt dat verzoek nu bij 'de verantwoordelijke afdeling'. Wie dat zijn, daar krijg ik geen antwoord op, een (kopie) factuur heb ik ook nog niet. Dat kan volgens de klantenservice alleen per post.
Ik bel en mail Vodafone nu dagelijks.
Bellen blijkt overigens heel makkelijk te gaan met de mobiel van mijn werk met een zakelijk Vodafone abonnement. Geen waarschuwing voor 25 cent/minuut en geen keuzemenu maar meteen een 'mens' aan de lijn.
Maar verder schiet het nog niet er op.
Weet iemand een directe ingang bij de debiteurenafdeling van Vodafone?
-
FiscaalJurist
Een ingang weet ik niet, maar let op. Gaan ze de code verwijderen of op H van herstel zetten? En als het dat laatste is, vind je bank dat dan voldoende? Ik zou dat even nagaan voordat je, jezlef blij maakt met een dode mus
De bank vond een Herstel voldoende omdat het om maar zo'n klein bedrag gaat.
-
FiscaalJurist
Dan zijn onze ING vrinden coulant. Veel succes met het bereiken van de debiteurenafdelingLweber schreef:De bank vond een Herstel voldoende omdat het om maar zo'n klein bedrag gaat.