LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] blokkade IP

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Josée
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:12

blokkade IP

Ongelezen bericht door Josée »

Mijn zoon van 15 heeft sinds september jl. diabetes type 1. Ik ben toen lid geworden van het forum van DVN. Hij las de openbare gedeeltes met grote regelmaat. Als lid kon je ook de zogenaamde gesloten gedeeltes lezen, maar daar had hij nog geen behoefte aan.

Enige tijd geleden werd er een topic van mij verwijderd, omdat ik iemand naar een nieuwsbrief verwees van een leverancier. Deze topic is zonder overleg verwijderd, omdat het zogenaamd reclame zou zijn.

Ik was het hier niet mee eens, omdat ik iemand van informatie voorzag, maar ook omdat je op een forum over diabetes niet aan reclame ontkomt. Leveranciers hebben notabene een eigen board op dit forum. De moderator maakt zelf voortdurend reclame voor de webwinkel van DVN.

Ik had gevraagd mijn account op te heffen, omdat ik deze verwijdering te ver vond gaan.

Account opheffen hield echter voor de moderator van dit forum in dat ook mijn IP adres geblokkeerd werd, waardoor mijn zoon de openbare delen niet meer kan lezen en ook geen lid meer kan worden in de toekomst.

Hij wil te zijner tijd een pomp, dus dan is het belangrijk voor hem om ervaringen uit te wisselen met jeugd.

Ik heb DVN op de forumregels gewezen, maar ik krijg geen antwoord. Nee, ik krijg wel een uitnodiging voor een strandfeestje voor kinderen tot 14 jaar, terwijl mijn kind 15 is. Natuurlijk voorzien van de nodige reclame!

Mijn zoon heeft ook diverse e-mails gestuurd aan de klantenservice van DVN, maar ook zijn e-mails laten ze onbeantwoord. Hij is notabene lid van DVN.

Hij surft nog wel eens naar de site en hij wordt vervolgend geconfronteerd met de volgende mededeling:
Josée , je vindt dit forum niet leuk meer.
Voor mij is zo'n opmerking het toppunt van kneuterigheid.

Ik heb gevraagd om dit te verwijderen, maar dit gebeurt niet. Misschien is mijn e-mail adres inmiddels ook geblokkeerd :(

Ik wil slechts dat de blokkade ongedaan gemaakt wordt, want mijn zoon is uiteindelijk degene, die diabetes heeft. Ik vind het eerlijk gezegd heel ver gaan en ik vind het heel erg dat DVN een kind van 15 jaar zo in de kou laat staan.

Heeft DVN het recht iemand om deze redenen de toegang tot een openbaar deel van het forum te ontzeggen? Het forum is namelijk hun eigen iniatief.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

De maker van een website mag naar mijn weten zelf bepalen wie hij toelaat, tenzij hij daarmee de wet overtreedt (discriminatie etc). Ik moet zeggen dat de reactie van de moderater vrij infantiel vindt.

Is er geen andere site waar uw zoon de informatie van kan betrekken?

Josée
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:12

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Josée »

Helaas niet, want het is het enige forum met een jeugdhoek. Alle ziekenhuizen verwijzen je namelijk naar DVN. Mijn zoon is namelijk ook lid gemaakt door het ziekenhuis.

Blokkering IP gaat mij echt te ver...

Het is discriminatie van een chronisch ziek kind!

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Deze heer is voorzitter van de DVN
Peter van der Velden
Voorzitter Diabetesvereniging Nederland

Wellicht kunt u de zaak aan hem voorleggen? Als u het netjes doet dan is er mijns inziens een grote kans dat hij de moderator terugfluit

Kan me niet voorstellen dat de heer van der Velden een ziek kind toegang tot de benodige info zal willen ontzeggen

sourireunpeu
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 mei 2010 01:15

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door sourireunpeu »

U kunt ook een proxyserver van uw provider gebruiken of Google eens op CGI proxies etc.

puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door puck15 »

Josée schreef:Helaas niet, want het is het enige forum met een jeugdhoek. Alle ziekenhuizen verwijzen je namelijk naar DVN. Mijn zoon is namelijk ook lid gemaakt door het ziekenhuis.

Blokkering IP gaat mij echt te ver...

Het is discriminatie van een chronisch ziek kind!
Het is geen discriminatie..... het is een blokkering van een ip adres.

In uw situatie zou ik telefonisch contact zoeken met de klantenservice.
Probleem voorleggen en vragen of ze iets kunnen betekenen. Misschien helpt het als u dan zelf bij het forum wegblijft of zo min mogelijk post of in een discussie verzand.

Trouwens uit hun voorwaarden:
..............
•Verbanning: als je de regels overtreedt, kan je de toegang tot het forum ontzegd worden. Deze (zeer drastische) maatregel zal slechts na een waarschuwing én bij een opvolgende herhaling worden toegepast als laatste middel.
•Verbanning betekent: de eerste maal 1 maand geen toegang tot het forum, de tweede maal 6 maanden geen toegang tot het forum, de derde maal het verwijderen van het account op het forum.

Wie weet heb je binnen een maand geluk...

Een ip adres blokkeren mag uiteraard. Zie hiervoor de gebruikersvoorwaarden.

Josée
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:12

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Josée »

Ik heb altijd netjes gereageerd en een kopie van mijn e-mail is al verzonden aan de klantenservice. Mijn zoon heeft al 2x contact opgenomen met de klantenservice, maar men laat niets van zich horen.

Ik spreek voor mijn kind en ik heb inderdaad geen behoefte aan een forum, waar te pas en te pas censuur wordt toegepast. Helaas ben ik niet de enige en ik zal ook niet de laatste zijn.

Hij moet recht hebben om algemene artikelen te kunnen lezen, net zoals dat hij lid moet kunnen worden, als hij het wilt.

Ik heb geen regels overtreden, maar ik heb gevraagd mijn account op te heffen en er staat nergens in de regels dat dat leidt tot blokkade van het IP. Ook heb ik nooit een waarschuwing mogen ontvangen.

Van het weekend zal ik een brief richten aan de heer P. v.d. Velden. Ik zal dan ook een kopie van de posting bijsluiten, die tot verwijdering heeft geleid.

Alle proxy servers zijn trouwens geblokkeerd... :D

puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door puck15 »

Josée schreef: Van het weekend zal ik een brief richten aan de heer P. v.d. Velden. Ik zal dan ook een kopie van de posting bijsluiten, die tot verwijdering heeft geleid.
Dat is verstandig

Tja omzeilen .... wat bereik je daarmee ?( nieuwe mac adres = nieuwe ip)
Zou je je post gedrag ook moeten aanpassen, maar is dat wat u wilt ?
........... :roll: ...........

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door malaga »

Het is jammer voor jullie zoon, maar deze situatie zoals het nu is, heeft U zelf veroorzaakt.
Natuurlijk was U boos, voor het verwijderen van U bericht, maar dan meteen het account laten verwijderen, was U keuze en de moderatoren zijn van dit niet gediend.
Heb het zelf zo moeten ondervinden!
sterkte!

Josée
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:12

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Josée »

Ik hoef geen postgedrag aan te passen, omdat ik mij altijd fatsoenlijk heb opgesteld. Ik heb slechts iemand advies gegeven, die daarom vroeg.

Dit was de posting:
Citaat van: Josée op Vandaag om 02:35:37

Ik heb een abonnement op deze nieuwsbrief:
xxxxxxxxxx

Zeer informatief.



DVN negeert zelfs de e-mails van een 15-jarige jongen en daar word ik inderdaad boos om. Men weigert ook de boodschap, die aan mij gericht is, te verwijderen.

Bedankt voor julllie adviezen. Als moeder vecht je toch voor de rechten van je kind, die nu weer ziek thuis is, omdat hij te hoog zit met zijn waardes en zich niet goed voelt.
Laatst gewijzigd door Josée op 31 mei 2010 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door puck15 »

Josée schreef:Ik hoef geen postgedrag aan te passen, omdat ik mij altijd fatsoenlijk heb opgesteld. Ik heb slechts iemand advies gegeven, die daarom vroeg.

DVN negeert zelfs de e-mails van een 15-jarige jongen en daar word ik inderdaad boos om. Men weigert ook de boodschap, die aan mij gericht is, te verwijderen.

Bedankt voor julllie adviezen. Als moeder vecht je toch voor de rechten van je kind, die nu weer ziek thuis is, omdat hij te hoog zit met zijn waardes en zich niet goed voelt.
Sterkte met uw kind, maar als u kijkt in de voorwaarden van de site, staat daar aangegeven dat linken naar andere sites niet mag. Hoe goed bedoeld ook een link is.

Zie verder het bericht van FiscaalJurist om een brief te schrijven

Josée
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:12

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Josée »

Natuurlijk kan het als fout uitgelegd worden, maar het forum staat vol met zogenaamde links en reclame. Je ontkomt daar niet aan bij een chronische ziekte. Men noemt namen van producten, leveranciers en artsen. Men moet leveranciers dan ook geen board op een forum geven, want daarmee word je onbewust partijdig. Als forum ben je dan niet neutraal meer. Deze leverancier is notabene een partner van DVN en adverteert ook op het forum, maar ik mag geen link naar de nieuwsbrief plaatsen. De link heb ik hier op het forum zojuist verwijderd.

Ze zoeken het maar uit....ik laat het jullie weten als ik iets mag horen, want een ander kan er ook baat bij hebben of weten dat het een kansloze zaak is.

En zoals ik al eerder zei, ik doe het niet voor mijzelf, want dit hoofdstuk is voor mij gesloten, maar ik doe het voor mijn zoon. Hij moet leven met zijn ziekte, wat heel moeilijk is voor een jongen van 15.

Josée
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:12

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Josée »

Tot op heden nog geen reactie van DVN mogen ontvangen. Ook heeft mij zoon nog geen antwoord mogen ontvangen op zijn vragen, maar het kind heeft slechts driemaal een bericht gestuurd aan de afdeling klantenservice van DVN.

De blokkade is nog steeds van toepassing :(

Josée
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:12

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Josée »

Waarschijnlijk houdt men bij DVN het forum in de gaten, want ik kreeg zojuist een e-mail, van degene die mij zeer klantonvriendelijk behandeld had dat ik binnen één werkweek een schriftelijke reactie zal ontvangen.

Het schrijven is dus weer uit handen gegeven.... :(

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door malaga »

Even afwachten, wat zij te zeggen hebben!

Josée
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:12

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Josée »

Daniël heeft vanmiddag ook nog een bericht gestuurd, wanneer hij antwoord krijgt en hij kreeg zowaar vanmiddag een bericht van dezelfde persoon, die mijn brief in behandeling heeft.

Zij willen geen communicatie met hem hierover voeren, maar alleen schriftelijk met zijn moeder.

stofzuigertje

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Stap over op andere internet aanbieder, gelijk een nieuw IP adres en gebruik ook een ander mail adres zoals Gmail dat niet herkenbaar is als de uwe.
Dan is alles weer te zien.

Ook als je over een jaar terug wil naar oude provider is er weer een nieuw nummer beschikbaar.

Ook kun je als je enkele maanden op vakantie gaat opzeggen en na terug komst een nieuwe aanvragen, want ook dan is er een nieuw IP nummer.

Zo makkelijk kun je een IP blokkade ontduiken, mits je niet meer op oude klacht reageerde en dus niet herkenbaar als oude geblokkeerde.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door malaga »

Natuurlijk kan het zo, maar vind je het normaal,dat je deze weg moet bewandelen?
Er zijn ook nog andere mogelijkheden, maar dat zou toch niet moeten kunnen.
Een moderator doet gewoon, hoef geen uitleg te geven, en je moet het gewoon nemen.
Maar aan zoiets zie je de kwaliteit van een forum !

Josée
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:12

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Josée »

Ik heb sterk het gevoel dat de blokkade van kracht zal blijven. Uiteindelijk kan men doen wat men wil....

Verandering van provider, dus e-mail adres en ander ip adres schijnt helaas ook geen oplossing te zijn, omdat iemand anders al geblokkeerd werd, voordat hij iets gepost had. Hij had zich wel aangemeld als nieuw lid. Men had zijn ip adres weten te herleiden.

Het is gewoon te gek voor woorden hoe DVN met een jeugdlid omgaat...
Hij heeft gisteren nog een e-mail gestuurd en dat zal de laatste zijn. Hij vindt namelijk dat hij recht op antwoord heeft en dat hij zijn vragen al had gesteld, voordat zijn moeder de brieven had verstuurd.

Josée
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mei 2010 14:12

Re: blokkade IP

Ongelezen bericht door Josée »

De werkweken duren lang bij DVN....ik had op 15 juni al een reactie moeten hebben, maar het is inmiddels 17 juni.

Het IP adres is nog steeds geblokkeerd :(

Gesloten