LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boete 2e verhoging, zonder 1e

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
hondavarad

boete 2e verhoging, zonder 1e

Ongelezen bericht door hondavarad »

Hallo mensen,

Ik zou graag jullie hulp willen vragen.
Ik heb drie boetes gekregen voor te hard rijden van cjib.
Dagtekeningen:
9-9-2012 flitser in amsterdam
10-9-2012 flitser in amsterdam
14-9-2012 trajectcontrole A2
Ik heb de boetes niet op tijd betaald, kreeg vorige week twee brieven over de eerste twee boetes - eerste verhoging, beide zijn naar 138€ verhoogd (flitsers). Dat is duidelijk, geen verwarring.
Gister kreeg ik een derde brief, tweede verhoging, te betalen 414€ (trajectcontrole).
Ik heb alle drie brieven een keer gekregen en begrijp eigenlijk niet hoe de derde boete - die zelfs later is ontstaan dan de andere twee - al bij de tweede verhoging is. Gelden er andere regels wat de verhogingsperiode betreft bij flitser en trajectcontrole?
Ik zou zeer op prijs stellen als jullie uitleg zouden geven - ik weet niet heel veel over, had geen ervaring met cjib tot nu toe.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Daniel

berndv

Re: boete 2e verhoging, zonder 1e

Ongelezen bericht door berndv »

Als het goed is staat op de allereerste brief de bedragen na de 1e en 2e verhoging, en tevens welke termijnen daar bij horen. Of daar andere termijnen zijn voor verschillende soorten controles weet ik zo niet, dat zou je bij het cjib kunnen navragen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat zei het cjib ?

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Hier krijg je tekst en uitleg, voor jouw vragen.

http://keuzemenu.info/telefoonnummer_kl ... eersboete/

hondavarad

Ik heb de brief gister ontvangen, heb nog niet gesproken met het cjib dus (in het weekend zijn ze gesloten). Morgen zal dit het eerste zijn.
De eerste brief heb ik helaas niet meer. Tussendoor ben ik verhuisd en kon de brief niet terugvinden. Maar inderdaad, alles staat daar op, op de verdere brieven staat alleen bet bedrag en het blabla.

hondavarad

Dank jullie wel in elk geval, ik vind heel aardig dat jullie zo snel een antwoord hebben gegeven.

berndv

Ach, wat moet je anders met je zondag :wink:

Laat aub ook nog even weten wat het cjib zegt, vinden de meesten hier ook altijd fijn om te horen hoe en of het uiteindelijk opgelost is.

hondavarad

Zal ik zeker doen, ik zal morgen posten wat ik van het cjib hoor!

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Omdat u grootafnemer bent denk ik dat ze wel bloemen sturen.

ArneLH

Ongelezen bericht door ArneLH »

Het CJIB zal zeggen dat je pecht hebt, voor hen geldt immers de verzendtheorie, zodat het er niet toe doet of je brieven daadwerkelijk ontvangt.

berndv

ArneLH schreef:Het CJIB zal zeggen dat je pecht hebt, voor hen geldt immers de verzendtheorie, zodat het er niet toe doet of je brieven daadwerkelijk ontvangt.
Dat zal ook moeilijk ontkent kunnen worden, maar de vraag van TS is is waarom 3 boetes die in dezelfde week zijn "uitgeschreven" nu 2 bij de 1e verhoging zijn en 1 bij de 2e verhoging, terwijl de feiten in 1 week gepleegd zijn.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

@ mie,
Wie weet rijdt TS wel geen auto maar motor (honda varadero?)
TS betwist toch ook helemaal niet dat hij te hard reed.

hondavarad

Er is geen topic zonder trolls haha :D!
Maar inderdaad, ik heb te hard gereden, er is niets om te betwisten. En ik ben ook niet van plan om de boetes niet te betalen, ik dacht alleen op dat moment dat het me financieel beter uitkomt als ik na de eerste verhoging betaal (toch is het uit het raam gegooid geld). Op dat moment had ik gewoon te veel uitgaven.
Maar les is geleerd, ik eet liever niet de volgende keer maar betaal haha :D.
En ja, wat me verbaasde was dat op de derde (laatste) boete al een tweede verhoging zit terwijl de andere twee eerder zijn gemaakt.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Maar les is geleerd,
Als je bij het CJIB een schuld hebt, dan heel vlug betalen, tenminste zoals het in jou geval is, dat je het niet ontkent.
Anders trek je echt aan het kortste eind.
Succes

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

hondavarad schreef:Er is geen topic zonder trolls haha :D!
Maar inderdaad, ik heb te hard gereden, er is niets om te betwisten. En ik ben ook niet van plan om de boetes niet te betalen, ik dacht alleen op dat moment dat het me financieel beter uitkomt als ik na de eerste verhoging betaal (toch is het uit het raam gegooid geld). Op dat moment had ik gewoon te veel uitgaven.
Maar les is geleerd, ik eet liever niet de volgende keer maar betaal haha :D.
En ja, wat me verbaasde was dat op de derde (laatste) boete al een tweede verhoging zit terwijl de andere twee eerder zijn gemaakt.
Misschien dat die 3e, door het iets hogere bedrag, in een ander administratief regime valt bij het CJIB, en het daarom wat langer duurt? Maar het is wel apart ja, misschien kan je er toch een belletje naar het CJIB aan wagen?

hondavarad

Hoi Hallo Iedereen,

Het is een tijdje geduurd maar nu het tweede deel van het verhaal.
De twee boetes van €138 inmiddels betaald, over de derde van €414 vier keer gebeld (verdere info hier over in mijn eerste post).
Zij hebben een onderzoek gedaan en ik heb inderdaad een tweede aanmaning gekregen zonder eerste. Rond 22 februari zal ik dus de eerste aanmaning krijgen, en het bedrag van €414 is €210 geworden.
Ongelofelijk, naar het CIJB kan dus ook fout maken.

Gesloten