LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete maar geen aanmaning

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dutchinengland

Boete maar geen aanmaning

Ongelezen bericht door dutchinengland »

Hallo allemaal,

Ik heb een ruim half jaar geleden een boete gehad voor verschillende idiote redenen. Het totaal bedrag van de boete kwam uit op bijna 500E. Na een week of 2/3 kreeg ik die boete binnen, ik had op dat moment echter geen geld om te betalen aangezien ik op het punt stond om naar Engeland te verhuizen. Ik heb mijn verhuisgegevens doorgegeven bij volgens mij, alle instellingen en ben verhuisd zonder wat te betalen. Nu heb ik echter nooit meer aanmaningen gekregen van deze boete (ik was namelijk van plan om met de 1e aanmaning te betalen..) Nu heb ik gehoord dat als ik nu dus terug wil naar Nederland om mijn familie op te zoeken, ik waarschijnlijk aangehouden ga worden op de grens en vast-gezet wordt. Klopt dit ook? Ik heb een oorspronkelijk britse nationaliteit en heb voor een hele lange tijd in Nederland gewoont (red. nederlandse gezin verhuisd naar engeland en terug). Kan iemand mij vertellen of het klopt dat ik de paspoort-controle nu niet meer door kom?

Alvast bedankt! :)

Isabel1

Re: Boete maar geen aanmaning

Ongelezen bericht door Isabel1 »

volgens mij klopt dat inderdaad en is het niet zo dat je bij het cjib dus aanmaningen krijgt.

isabel

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Yep, correct.
De Kmar heeft een overzicht van openstaande boetes en die ga je betalen! Reken inmiddels ook maar op een fikse verhoging van het boetebedrag.

Zorg dus maar voor enough pennies anders ga je gewoon achter de deur.....

Niet betalen is bloeden.....anders stuur ik ook even een verhuisbericht naar alles en iedereen die nog geld van me krijgt.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

volgens mij wordt je ook niet gewoon teruggestuurd maar kunnen ze je gijzelen (vastzetten totdat je de boete betaald of voldaan hebt in tijd) maar dat weet ik niet zeker.

punt is in elk geval, je had moeten betalen, dat heb je niet gedaan dus nu zullen ze je inderdaad vinden. Ik zou inderdaad wel rekenen op een behoorlijke verhoging, want die zijn echt enorm bij cjib

isabel

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

dutchinengland schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een ruim half jaar geleden een boete gehad voor verschillende idiote redenen. Het totaal bedrag van de boete kwam uit op bijna 500E. Na een week of 2/3 kreeg ik die boete binnen, ik had op dat moment echter geen geld om te betalen aangezien ik op het punt stond om naar Engeland te verhuizen. Ik heb mijn verhuisgegevens doorgegeven bij volgens mij, alle instellingen en ben verhuisd zonder wat te betalen. Nu heb ik echter nooit meer aanmaningen gekregen van deze boete (ik was namelijk van plan om met de 1e aanmaning te betalen..) Nu heb ik gehoord dat als ik nu dus terug wil naar Nederland om mijn familie op te zoeken, ik waarschijnlijk aangehouden ga worden op de grens en vast-gezet wordt. Klopt dit ook? Ik heb een oorspronkelijk britse nationaliteit en heb voor een hele lange tijd in Nederland gewoont (red. nederlandse gezin verhuisd naar engeland en terug). Kan iemand mij vertellen of het klopt dat ik de paspoort-controle nu niet meer door kom?

Alvast bedankt! :)
De pakkans is 99,9999% bij de grens. De grenscontrole heeft meestal een neus voor mensen die hun boetes of andere grappen niet voldoen of gezocht worden. (zesde zintuig)

En zorg maar dat je voldoende euro's bij je hebt (1000+) want ook de verhogingen zul je moeten betalen. Enne terugsturen doen ze pas als je betaald hebt of de tijd gezeten hebt.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Nu heb ik echter nooit meer aanmaningen gekregen van deze boete (ik was namelijk van plan om met de 1e aanmaning te betalen..)
Ik snap dat nooit hoor, waarom niet gewoon laten weten dat je geen geld had op dat moment, en dan betalen.
Of dacht je echt dat je er onderuit zou komen?

Ga maar vast sparen, wordt een duur geintje voor je.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

het cjib geeft op de boetebeschikking aan wat de uiterste betaaltermijn is, en vervolgens wat de bedragen zijn als u daar niet aan voldoet. U zult bij de grens "gegijzeld" worden. Rare naam daarvoor, maar zo heet dat. Dit zal gebeuren totdat u betaald heeft

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Laat ik eerst even zeggen, dat ik vind dat als je een boete hebt gekregen je die in principe gewoon moet betalen.
Als je bang ben dat je op Schiphol opgepakt wordt, kom je toch gewoon lekker met de boot, of je vliegt op brussel en laat je daar ophalen met de auto.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

kokka schreef:Laat ik eerst even zeggen, dat ik vind dat als je een boete hebt gekregen je die in principe gewoon moet betalen.
Als je bang ben dat je op Schiphol opgepakt wordt, kom je toch gewoon lekker met de boot, of je vliegt op brussel en laat je daar ophalen met de auto.
Ja, zou ik ook in eerste instantie hebben gedacht. Niet per vliegtuig maar de boot. Echter, dan moet je ook een ander kenteken hebben want ook in Hoek van Holland, Vlissingen of waar ook staat je kentekennummer natuurlijk wel genoteerd. Gaat je, wil je alles toch wel netjes oplossen, een beetje boel meer dan de oorspronkelijke boete kosten. Of je moet met een andere auto komen. Maar toch blijft, onafhankelijk van auto of niet, je naam met een * erachter staan. Zou ik, in ieder geval, niet plesant vinden.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Een boete moet je nou eenmaal betalen, TS heeft dit bewust niet gedaan.
Dan loopt TS ook een risico, is omgekeerd ook zo, als wij in een ander land een prent krijgen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Verjaring van boetes is afhankelijk van de overtreding 3 of 6 jaar. Dus zolang TS minimaal 6 jaar weg blijft, is er niets aan de hand.

puma73

kokka schreef:Laat ik eerst even zeggen, dat ik vind dat als je een boete hebt gekregen je die in principe gewoon moet betalen.
Ook al komt hij met een boot of vliegtuig in Nederland aan, hij is de klos.
Groot-Brittannië en Ierland behoren niet tot het Schengen-grondgebied, omdat zij hun eigen grenscontrole willen handhaven.
Voor reizigers vanuit Engeland is er dus gewoon pascontrole met alle gevolgen van het oppakken. Daarnaast kan een gewone verkeerscontrole al fataal zijn.

Al met al niet slim. Gewoon betalen en je bent van alle ellende af. Je loopt vroeger of later toch tegen de lamp.

puma73

berndv schreef:Verjaring van boetes is afhankelijk van de overtreding 3 of 6 jaar. Dus zolang TS minimaal 6 jaar weg blijft, is er niets aan de hand.
Uit de openingspost
Ik heb een ruim half jaar geleden een boete gehad voor verschillende idiote redenen

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

@puma 73,
Dat is niet helemaal waar. het gaat erom hoe groot de kans is dat de douanier jouw paspoort door de lezer haalt. vanaf de ferry is het niet zo streng als op schiphol.
het beste is natuurlijk om te zorgen dat je geen grenscontrole hebt, dus via brussel of met de auto door de kanaal tunnel en dan gewoon nederland binnen rijden.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Hi, dutchinengland, hier is wel iets te lezen, als je er zin in hebt, hoor.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2725
Wel even doorzoeken, jij weet welke "idiote" bekeuringen je hebt gekregen, ik niet :lol:

puma73

kokka schreef:@puma 73,
Dat is niet helemaal waar. het gaat erom hoe groot de kans is dat de douanier jouw paspoort door de lezer haalt. vanaf de ferry is het niet zo streng als op schiphol.
het beste is natuurlijk om te zorgen dat je geen grenscontrole hebt, dus via brussel of met de auto door de kanaal tunnel en dan gewoon nederland binnen rijden.
Door verbetering aan software en scanners is er een 100% controle op de grens in Nederland. En welke douanier?? Grenscontrole wordt nog steeds gedaan door de KMar. De douane is er voor het invoeren en bagagecontrole.

nanda80

Ongelezen bericht door nanda80 »

Ik heb het een keer gehad aan de grens...
Domme fout maar ik had nooit een boete ontvangen (lang verhaal geen zin om uit te leggen)

Maar ja als je een open boete bij het CJIB hebt, wordt er bij controle aan de grens je staande gehouden.
Je moet per direct betalen, maakt niet uit hoe hoog het bedrag is, anders wordt je in gijzeling genomen, met andere woorden je mag een paar nachten in de cel.
Betaal je direct geen probleem, kun je dit niet dan heb je een probleem. Je wordt gewoonweg niet toegelaten in de NL.
Wat je ook kan doen voordat je gaat reizen, bel het CJIB met de boetenummer en betaal ze in engeland. Of vraag je familie in NL te betalen en dan geef je hun het geld terug.

Ik had 3 boetes 2 heb ik aan de grens betaald, met flinke verhoging, 1 heb ik geweigerd en ben daarin in beroep gegaan (boetes waren uitgeschreven toen ik niet in NL was) Heb uiteindelijk alles terug gekregen van het CJIB. Maar het is geen prettige ervaring bij de grens. en het process om te betalen bij de grens duurd een paar uur. Dus als je dat wilt doen, neem extra reistijd mee.

Gesloten