LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bon Prix weigert annuleren van nog niet verzonden bestelling

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
mahadma

Bon Prix weigert annuleren van nog niet verzonden bestelling

Ongelezen bericht door mahadma »

Besteld op 27 april 2020 (In actie gratis verzenden), op 9 mei nog niets geleverd (ondanks belofte 1 à 2 dagen levertijd), annuleren dus, immers volgens t&t nog niet verzonden.
Dus op de site gezocht : Om je bestelling zo snel mogelijk te kunnen leveren, wordt deze direct in behandeling genomen en verwerkt en kan daarom helaas niet meer worden gewijzigd of geannuleerd.
Je kunt het pakket bij aflevering direct mee teruggeven aan de bezorger.

Dus gebeld maar ondanks het feit dat er geen verzenddatum te geven is de order niet te annuleren.
Je moet dus maar hopen dat als het (ooit nog) komt je thuis bent zodat je het kan weigeren.
Maar ook kan het bij de buren worden bezorgd. En dan moet je het weer gaan brengen naar een verzendpunt (tijd/kosten)

Mijn vragen:
Mag Bon Prix dit doen, niet kunnen annuleren?
Mogen ze bij burenbezorging dan € 4,95 verzendkosten in rekening brengen?
En stel dat de buren je pakje beweren niet ontvangen te hebben word ik dan belast voor de order ondanks geen bewijs dat ik het NIET ontvangen heb?
Ik ben niet van plan om weken maanden te wachten totdat Bon Prix eens een keer leveren (terwijl ik al aangegeven heb dat er geannuleerd wordt) het niet aangenomen wordt van de bezorger.

alfatrion
Beste antwoord
Gekozen door mahadma

Re: Bon Prix weigert annuleren van nog niet verzonden bestelling

door alfatrion » 09 mei 2020 12:10

mahadma schreef:
09 mei 2020 00:15
Lady1234 schreef:
08 mei 2020 23:49
U ziet allemaal overbodige beren op de weg.
Mijn hoofdvraag is: waarom kan ik bij een niet verzonden product niet annuleren? Is hun regel wet?
Gaat het hier om een online aankoop? Die kun je ontbinden tot 14 dagen na levering. Je kan die dus ook voor verzending ontbinden. Heb je schriftelijk herroepen? De kosten van retourverzending zijn voor de verkoper bij een onnodige verzending.
Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Lady1234 schreef:
Mijn hoofdvraag is: waarom kan ik bij een niet verzonden product niet annuleren? Is hun regel wet?

Melviinbl

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Gewoon na levering retouren binnen 14 dagen. Je maakt het te groot naar mijn inziens.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

PietertjeTwee schreef:
09 mei 2020 00:34
Ik zou de formele route kiezen. Stel Bon Prix in gebreke. Geef ze een termijn van 14 dagen om alsnog te leveren. Doen ze dat niet, ontbind dan de overeenkomst.
En dan nog staat Postnl (aangekondigd) een keer voor de deur met het pakket en kan het pakket als "geweigerd" terug naar de afzender.
Je kan het uiteraard ook alsnog accepteren, want je hebt toch niet voor niets iets besteld wat je o zo graag had willen hebben.

Lady1234

Volgens mij staat nu bij alles, vandaag besteld, vóór 20 mei in huis.

Lady1234

Volgens mij staat nu bij alles, vandaag besteld, vóór 20 mei in huis.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zie vooral in Nederland vele Beren op de weg!
ze hangen voor vele ramen enkele voortuinen.

Als een bezorger vol=vol roept en jou pakje bleef liggen en ze de volgende dag weer kregen is 3 weken later mogelijk.
Vooral omdat iedereen meer bestelde, er geen mensen bij kwamen is terug halen of onderweg niet mogelijk.
Het is bestelling inpakken en in juiste container pleuren, en niet meer terug te halen en even te pakken.

Online kun je ook lezen als..... we houden U lekker aan 't lijntje.
Ook bestaat de kans dat Bon Prix niets in huis heeft, een distributie centrum die een doos pakt, factuur erbij doet en verzend voor....
Dat is vele webshops het geval.
Een importeur of groothandel met verzend service, en die hebben vaak vele honderden winkel dozen, zodat het lijkt ze het zelf doen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

mahadma schreef:
09 mei 2020 00:15
Lady1234 schreef:
Gaat het hier om een online aankoop? Die kun je ontbinden tot 14 dagen na levering. Je kan die dus ook voor verzending ontbinden. Heb je schriftelijk herroepen? De kosten van retourverzending zijn voor de verkoper bij een onnodige verzending.

Gesloten