LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bosch Service tarieven ..

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dbrdr

Bosch Service tarieven ..

Ongelezen bericht door dbrdr »

Dit onderwerp heb ik reeds eerder aangemaakt maar is helaas tijdens een migratie van trosradar verdwenen. Daarom probeer ik het opnieuw.

Mijn Bosch vaatwasser was stuk gegaan. Bosch gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was. Via de telefoon konden ze geen advies geven, er zou iemand langs komen. Zo gezegd, zo gedaan. Er kwam iemand langs. Ik zei hem dat de lampjes flikkeren en dat de afvoerpomp maakte een rommelig geluid. Ik kreeg meteen het advies een nieuwe te kopen gezien de electronica stuk was en repareren bijna even veel zou kosten als een nieuwe.

Prima, de man verscheen achter zijn akte tas en een factuur van 100 euro rolde uit zijn laptop. Waarvan voorrijkosten, een volledig uurloon, klein materieel, voorbereidingskosten (12 euro), administratie kosten (10 euro).

Ik heb geprotesteerd tegen de factuur maar ze houden hun been stijf. Aan de telefoon kon onmogelijk een diagnose worden gesteld. De technicus was anders heel snel klaar met zijn oordeel. De € 10,- administratiekosten zijn voor het op rekening betalen. Als ik dmv een eenmalige incasso had betaald aan de technicus dan zou ik deze kosten niet hebben. Heb ik de technicus nooit over gehoord. Dit kan trouwens niet wettelijk zijn om 10 euro admin hier voor aan te rekenen.

Ik wil best een deel betalen namelijk de voorrijkosten (met enig tegenzin maar soit) en een half uurloon. De andere kosten vind ik gewoon opportunisme. Inmiddels heb 70 euro overgemaakt wat meer dan redelijk is voor de geleverde prestatie.

Iemand een idee wat mijn rechten en plichten in dit geval zijn ..?

Groeten
Davy

kweenie

Re: Bosch Service tarieven ..

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je van tevoren niet gevraagd wat die kosten zouden zijn? Waarschijnlijk hadden ze je dan zo al die kosten kunnen vertellen, en bijvoorbeeld ook dat er minimaal een uur werkloon in rekening gebracht zou worden. Van tevoren is immers moeilijk in te schatten hoe lang een klus zal duren en hij kan bij een klus die veel sneller klaar is dan gedacht natuurlijk niet 'even' een andere klus tussendoor doen. Als je dat niet van tevoren hebt gecontroleerd en zo iemand zomaar hebt laten komen, dan loop je dus het risico dat je tegen hogere kosten aanloopt dan gedacht.

Gesloten