LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bruidsreportage mislukt,vervolgens bedreigd door fotograaf

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
bruidje
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2007 20:48

bruidsreportage mislukt,vervolgens bedreigd door fotograaf

Ongelezen bericht door bruidje »

Ik hoop dat ik het hier goed neerzet, maar kon geen geschikter plekkie vinden.


In Juli dit jaar zijn we in het huwelijksbootje gestapt en net als de meeste koppels hebben wij een fotograaf ingehuurd.
Uiteraard hebben wij van te voren eerst wat foto's bekeken op de site en die zagen er goed uit,wel bijna allemaal bewerkt, later zouden we er achter komen waarom.

We hebben een offerte opgevraagd,maar we hadden hem die 2 dagen binnen en kregen al mail waarom we nog niet gereageerd hadden.
We vonden het wat vreemd, maar ach ongeduld maakt nog geen slecht fotograaf.

Gezien het feit dat we bij hem de beste offerte kregen en hij aan onze wens wilde voldoen,hebben we hem geboekt.
Een week van te voren nog contact gehad met meneer,want de zenuwen sloegen toe, maar hij was ons niet vergeten.

Op de grote dag kwam hij zelfs te vroeg, ik zat nog met de kapper boven en ben nog even snel naar beneden gegaan voor het omkleden om even kennis te maken.
Toen kreeg ik al een akelig gevoel.
Ik trof een onverzorgde en norse man aan op de bank die zich kortaf voorstelde, omdat het moest...

Om een heel lang verhaal kort te maken, meneer heeft zich alles behalve proffesioneel gedragen,de gasten hebben zich flink lopen irriteren aan zijn gedrag.
Een botte hork is waarschijnlijk de beste omschrijving.

Een week later kwam de allergrootste domper, de foto's.
Bijna alle foto's zijn zwaar overbelicht, de foto's van de gasten en de wegwerp camera's zagen er nog beter uit.
Mijn bordeaux rode jurk is op meerdere foto's neonroze uitgeslagen, zo overbelicht.
Aangezien meneer met een Sony camera werkt en mijn broer bij dat bedrijf werkt heb ik eens gevraagd of iemand binnen het bedrijf de foto's kon beoordelen of het geen technisch probleem was.
De reactie vanuit Sony was ondeskundig gebruik van de camera, dit had simpelweg voorkomen kunnen worden met de juiste instellingen en een filter op de flits.

Kort daarna kwam de 2e verrassing, meneer beweerde dat we niet betaald hadden.
Daar stonden we even van te kijken,aangezien we toch zeker wisten dat dit wel gedaan was.
Uiteraard meteen de boel laten nakijken en de bank gebeld.
Het bedrag was keurig afgeboekt van mijn rekening, de bank kon ook geen fouten ontdekken.
Wij netjes doorgegeven aan meneer, die laaiend werd en meteen met bedreigingen aankwam.
Toen we vervolgens besloten om hem maar te negeren kregen we een incasso bureau op ons dak.

Daar kregen we nog een verrassing, een heel ander bedrag dan de originele factuur.
Ondertussen bleven de bedreigingen ook doorgaan en hebben we uit nood een afspraak gemaakt met het incasso bureau ( die het overigens ook zeer vreemd vind hoe meneer ons benaderd).
Het eerder betaalde bedrag laten we storneren en er is aan het incasso bureau opnieuw betaald.
We hebben het incassobureau ook een copie vande originele factuur en een printscreen van internetbankieren gemaild,zodat alles zwart op wit staat.
Van de eerste betaling moest ik het afschrift opnieuw aanvragen en dankzij de bedreigingen werd ons geen tijd gegunt dit te regelen.

Zelfs nu blijft meneer ons lastig vallen, het is zelfs zo gek dat we ons telefoonnummer hebben laten wijzigen.
Aangezien meneer beweerd aangesloten te zijn bij een organisatie zijn we daar onze heil gaan zoeken, maar wat blijkt, meneer is er niet bekend.

We wachten nu op reactie van het incassobureau ivm. het niet kloppende bedrag wat meneer heeft opgegeven.
Ondertussen zitten we met onze handen in het haar.
Hij heeft gedreigd wel even langs te komen en aangezien mijn man meer weg is voor zijn werk dan thuis, zit ik alleen met een klein kind.
De deur doe ik al niet meer open als ik niemand verwacht en de tel van onbekende nummers durf ik ook al niet meer op te nemen.


Wat kan ik ondernemen tegen deze man.
We zijn zoiezo al voor gek verklaard dat we hebben betaald voor mislukte foto's en dan nog eens de rest van de ellende erbij.
Oftewel HELLUP!!

groetjes van een ontgoocheld bruidje.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: bruidsreportage mislukt,vervolgens bedreigd door fotograaf

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Wat vervelend!

Allereerst staan jullie met betaling natuurlijk gewoon in jullie recht. Een brief aan het incassobureau met bijgevoegd een betalingsbewijs was al genoeg geweest. Aangezien je op tijd hebt betaald en dit kan aantonen moet je ook vooral geen incassokosten gaan betalen. Ik kan uit je tekst opmaken dat zelfs het incassobureau het een rare zaak vindt; als het goed is blijft het hierbij.

Het ware probleem is natuurlijk het idiote gedrag van deze meneer. Het beste wat je in dit soort gevallen kan doen is inderdaad zoveel mogelijk terugtrekken. Over de betaling communiceer je met het incassobureau, en als deze man je schriftelijk, via de telefoon of in persoon benadert niet reageren en niet opendoen. Het is goed dat je inderdaad zo handelt, ook al bederft het je leven.

Aangifte bij de politie kan je overwegen, maar denk wel heel goed na. De politie zal niet veel voor je kunnen doen. Stalking is strafbaar, maar wie eist bewijst, en met name telefoongesprekken zijn moeilijk aan te tonen. De politie zal aanvankelijk zeggen dat "dit een civiele zaak is", en zelfs als ze wel wat doen kunnen ze niks anders doen dan deze fotogaaf sommeren naar het bureau te komen voor een gesprek. Als hij alles ontkent valt er niks te bewijzen, en zal het zelfs mogelijk kunnen zijn dat deze man nog kwader wordt omdat je aangifte hebt gedaan. En door het feit dat de politie niks doet zal hij zelfs nog meer zelfvertrouwen krijgen, en dan wordt het misschien nog erger!

Let wel, dit is geen advies om maar niks te doen. Je zou het alvast kunnen melden bij de politie zonder aangifte te doen om vervolgens bewijzen te bewaren. Dat betekent van ieder telefoontje een notitie maken met tijd en datum, en iedere brief (ook van het incassobureau) bewaren. Mocht deze man na een paar weken niet ophouden dan zou je het wellicht nog eens kunnen proberen. Als de fotograaf een vaste lijn gebruikt om je te bellen kan je ook klagen bij KPN. Die kunnen bij herhaaldelijk misbruik zijn telefoonlijn afsnijden.

Ik kan me voorstellen dat je misschien kwaad bent op deze man en misschien iets wil terugzeggen, terugdoen of een advocaat inschakelen. Doe dit niet, tenzij hij de incassozaak voor de rechter brengt! Mensen zoals hij willen namelijk aandacht en negatieve aandacht is dat ook. En als je zelf iets ongeoorloofds doet wordt je aangepakt door de politie die jou zou moeten beschermen!

Ik weet dat dit niet echt is wat je wil horen en dat je je machteloos voelt. Ik hoop dan ook dat deze man uit zichzelf ophoudt met zijn rare gedrag.

Sterkte!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: bruidsreportage mislukt,vervolgens bedreigd door fotograaf

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Fotograaf en bedreigingen.

Daar kan ik kort(er) over zijn!
Naar het dichtstbijzijnde politiebureau en aangifte doen!!
Dit is te gek voor woorden en dat zal men daar ook wel vinden!

Wat u daarna moet doen is een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin u op grond van de slechte kwaliteit van de foto's ipv betaling juist schadeloos gesteld wil worden en in ieder geval het bedrag aan hem uitbetaald hierbij terugvordert op basis van wanprestatie.
Schrijf daarin een termijn waarop u het geld op uw rekening teruggestort wil zien en wijs hem op uw mogelijkheid om dit met wettelijke middelen ook af te dwingen waarbij alle kosten op hem zal worden verhaald.

Grootvader
Laatst gewijzigd door kanovaarder op 28 okt 2007 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: bruidsreportage mislukt,vervolgens bedreigd door fotograaf

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Kanovaarder,

Ik ben dat geheel met je eens.

Maar helaas heb ik vaker met dit bijltje gehakt en soms kan je beter gewoon proberen zulke figuren te ontwijken. Ik heb zelf al eens bij de politie gezeten, een keer voor mezelf en een keer voor een vriendin. Ik werd door een ex lastiggevallen, die vriendin door haar ex-huisbaas. Van de politie heb ik bitter weinig hulp gekregen, ze doen pas iets als het echt de spuigaten uitloopt. Ik zou zeggen: doe zeker aangifte dan, maar verwacht er niet te veel van.

Mensen die geestelijk gestoord zijn hebben geen enkele boodschap aan boetes, dwangsommen dwangbevelen, en staan desnoods opeens voor je deur. Als jij (of je echtgenoot) dan zelf zo iemand een klap voor zijn kanis geeft, dan ben jij het opeens tegen wie aangifte wordt gedaan.

bruidje
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2007 20:48

Re: bruidsreportage mislukt,vervolgens bedreigd door fotograaf

Ongelezen bericht door bruidje »

Bedankt voor jullie antwoorden.

In eerste instantie hebben we ook er aan gedacht om hem voor bedreiging aan te geven, maar ja toon het inderdaad maar eens aan.
We bewaren alles wat we hebben, zodat we eventueel bewijs hebben mocht het nodig zijn.

We weigeren verder ieder contact met de man en reageren alleen op het incasso bureau.
Mijn man heeft al een ander nummer, helaas kan ik dat niet aangezien ik een zakelijk nummer heb.
Helaas belt hij zonder nummerweergave, dus ik kan niet na gaan of hij via vaste lijn belt of mobiel.

Het liefste zou ik natuurlijk een tegenvordering doen voor de mislukte foto's, maar dan ga ik alleen nog maar meer ellende op mijn dak halen.
De antwoorden had ik al wel verwacht, ik had alleen gehoopt dat iemand misschien toch nog een idee had om deze man aan te pakken.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: bruidsreportage mislukt,vervolgens bedreigd door fotograaf

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Mislukte bruidsfoto's en bedreiging.

Er zijn niet alleen telefoons met een luidsprekertje maar ook een niet eens zo duur apparaatje dat met de microfoon geplakt op het gewone toestel en een luisprekertje het voor u mogelijk maakt het dreigende gesprek op te nemen met een cassetterecorder oid.

En bedreigingen?
Ach, vaak is het niet eens meer!
Tijdens snordersakties (taxi) ook weleens bedreigd door een echt zware jongen die mij weleens een mes tussen de ribben zou drukken als hij mij op een stille plek zou tegenkomen.
Een paar maanden later was ik met hem alleen in een koffiehuis en bood mij koffie aan waarbij ik hem wees op zijn uitlatingen en van zo iemand nooit koffie aan zou nemen.
Ach, hij durfde niet eens.

Ik kan uw situatie natuurlijk niet beoordelen want je hebt immers meer gekken buiten dan in een inrichting maar ik zou persoonlijk toch het betaalde bedrag terugvorderen!

Grootvader

arnoldw
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2007 14:26

Re: bruidsreportage mislukt,vervolgens bedreigd door fotograaf

Ongelezen bericht door arnoldw »

Je kan hem ook overbluffen door te dreigen met een schadeclaim wegens wanprestatie. Hij heeft niet geleverd wat jullie hadden afgesproken. Een bruidsreportage is wat anders dan de kiekjes die hij gemaakt heeft. Heel vervelend dat jullie trouwdag verkloot is door zo'n amateur. Veel succes en sterkte

Marijke2711
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 dec 2007 14:46

Re: bruidsreportage mislukt,vervolgens bedreigd door fotograaf

Ongelezen bericht door Marijke2711 »

Maak wel melding bij de politie van dit voorval. Je kunt een melding laten opnemen door de politie (zonder dat dit direct als aangifte wordt behandeld) en het maakt het sterker in een eventuele vervolgprocedure.

Misschien is die gek (iets anders kan ik er niet voor verzinnen) wel bekend bij de polite en is dit de druppel die de emmer doet overlopen (bij de politie).

Voor het overige, veel sterkte!

conquista1
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 okt 2009 11:46

Re: bruidsreportage mislukt,vervolgens bedreigd door fotograaf

Ongelezen bericht door conquista1 »

Dit klopt natuurlijk van geen kanten. Aan de andere kant,.. zorg er ook voor dat je er geen andere dingen bij haalt. Dat hij foto's bewerkt kon je vooraf zien en het klinkt alsof je daar al niet blij over was: dan moet je het niet doen!
Dan komt erbij dat je de man pas op de dag van de bruiloft zag. Het kost niet veel verdieping om erachter te komen dat het gebruikelijk is dat dit lang vantevoren gebeurd en daar had je zeker op aan moeten dringen.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: bruidsreportage mislukt,vervolgens bedreigd door fotograaf

Ongelezen bericht door elmo43 »

:? Denk dat het weinig zin heeft om hier nog op te reageren, en zeker na bijna 3 jaar zal het wel opgelost zijn.

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: bruidsreportage mislukt,vervolgens bedreigd door fotograaf

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Die oplichter kan anders nog goed actief zijn. Goede zaak om dit weer even onder de aandacht te brengen

Gesloten