LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buitenlandse vervoerder wil schade niet vergoeden

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Josvogelnestje

Buitenlandse vervoerder wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door Josvogelnestje »

Hallo!

We hebben vorig jaar tijdens onze vakantie in Bali een aantal houtsnijwerken en andere zaken gekocht. We hebben hier een vervoerder voor in de arm genomen, die onze spullen naar Nederland zou verschepen en thuis af zou leveren. Dit bedrijf is eigendom van een Nederlandse die in Bali woont. Onze spullen kwamen 2 maanden later aan in Nederland, maar met uitzondering van een paar dingen was alles beschadigd. sommige dingen waren helemaal niet ingepakt en lagen los in de doos. We hadden toen we op bali bij het vervoersbedrijf waren, al over schade en hoe ze hier mee om gingen gehad. De vervoerder zei dat al onze spullen waren verzekerd, en dat als er schade zou ontstaan, deze vergoed zou worden. Bij aankomst van onze lading bleek dat er dus grote schade was ontstaan en we konden heel veel spullen gewoon niet meer gebruiken. Hierover heb ik met de vervoerder gebeld en deze zei dat ik alles wat kapot was moest fotograferen, specificeren en een brief moest schrijven naar hun verzekering. Dit alles is gedaan en na veel telefoontjes en mailtjes zijn we nu al meer dan een half jaar verder en heb ik geen schade vergoeding ontvangen.

Sinds een maand krijg ik de eigenaar van het vervoersbedrijf niet meer telefonisch aan de lijn en word er op mailtjes niet meer gereageerd. Wat kunnen we nu nog doen? Het gaat om zo'n € 1.000,00 schade (aanschaf artikelen en vervoer).

Met vriendelijke groet,

Jos Vogel

sjoegel

Re: Buitenlandse vervoerder wil schade niet vergoeden

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik denk dat ze hiervoor helemaal niet verzekerd zijn. heb je concrete adressen van de Nederlandse dame in Nederland ? Dan kun je verhaal halen. In het buitenland, Bali, vooralsnog een kansloze onderneming. ( in Nederland is het incasseren trouwens ook kostbaar).

Tip; koop die snijwerkjes gewoon in Nederland op MP of op een Pasar Malam. Veel goedkoper.

Josvogelnestje

Hallo Sjoegel,

Dit waren hele mooie houtsnijwerken die ik nog nooit in Nederland heb gezien. Daarom hebben we ze laten verschepen.

Ik ben ook bang dat ze helemaal niet verzekerd waren en dat er daarom geen vergoeding is betaald.
Wat ik na het verlies van mijn geld het ergste vind is dat ze gewoon door kunnen gaan met hun praktijken! Eigenlijk zou je ze op een lijst moeten kunnen zetten!
Zou er zo'n lijst bestaan?

Jos

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je niet het hele traject van transport van de galerie-winkel naar de container in eigen hand hebt en je laat die Javanen maar aanklooien dan gaat het zeker mis.
Normaal zorgt de galerie voor de packing. Echter hier moet je wel afspraken over maken. Beter is het dat je er zelf bij bent als ze er een kistje omheen timmeren.

Maar dit is wijsheid achteraf.

Zodra je haar naam op een Forum als dit plaatst (met een hele hoge Google ranking) heb je je eigen lijst al gemaakt. Iemand die op haar googelt komt haar dan zeker tegen.
Helaas besluiten veel mensen vanuit een vakantie gevoel in zee te gaan met de eerste de beste exporteur die ze tegenkomen.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

U had zelf een transportverzekering moeten afsluiten!

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Chanmaster schreef:U had zelf een transportverzekering moeten afsluiten!
Terwijl transporteur aangeeft dat deze bij de kosten inclusief is?
Tja.. je kan je natuurlijk verzekeren tegen autoschade, een ongevallen verzekering, en een verzekering voor het geval je een ongeluk krijgt - maar lijkt me lichtelijk overdreven . .

Vervoerder is aansprakelijk - alleen in hoeverre heeft TS afspraken etc. op papier -en - wie is die vervoerder?

Josvogelnestje

Inderdaad de vervoerder gaf aan dat de verzekering inclusief was, en dat we met een aparte verzekering dubbel verzekeren zou zijn. Misschien is het dom, maar we zijn er gewoon vanuit gegaan dat het allemaal goed zat. We zijn niet maar zo met dat bedrijf in zee gegaan. We zijn twee keer bij ze geweest, en er stonden veel goede recensies van onder andere ook Nederlandse mensen op hun website. De eerste keer hebben we een gesprek met de Nederlandse eigenaresse gehad en dat was een heel erg prettig gesprek. Zij verzekerde ons meerdere malen dat alles goed zou komen, en dat we ons nergens zorgen over hoefden te maken.
Het tweede gesprek met een Balinese assistente verliep ook heel erg prettig. Het bedrijf zag er ook heel erg solide uit, een verzorgd kantoor met een grote loods erachter op een drukke straat in Denpasar.

We zijn bang dat ze helemaal niet verzekerd zijn en dat we daarom naar ons geld kunnen fluiten.

Is het misschien aan te raden, om naar de politie toe te stappen als we weer op Bali zijn? En gaan uitleggen wat er is gebeurd, want het is toch een vorm van oplichting of zie ik dat verkeerd? Of misschien moeten we naar het vervoersbedrijf toestappen en met de vuist op de tafel slaan?
We zijn helemaal niet zulke helden hoor, we zijn al een eind in de 60, dus ik doe dat liever niet!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,
Jos

Gesloten