LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Burghthuys - dubbele polisen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Verstappen87

Burghthuys - dubbele polisen

Ongelezen bericht door Verstappen87 »

Goeie dag,

Sinds 2007 werknemer bij Defensie. Daar werd ons al in de opleiding aangeraden aan te sluiten bij een militaire vakbond zodat in geval van problemen er altijd beroep hier op gedaan kon worden.

Kort na het inschrijven bij de vakbond ACOM in eind 2007, werd er contact met mij opgenomen door een adviseur van DFD die vertelde samen te werken met ACOM.
Deze kwam bij mij thuis en vertelde dat Defensie geen volledige vergoeding gaf als er op uitzending wat gebeurde en daarom verstandig was om een verzekering hiervoor af te sluiten. Dit was een tientje per maand en andere dingen zoals diefstal op kazerne viel ook hier onder.

Na dit onderwerp kwam pension toen spraken en vertelde de adviseur dat het zeer verstandig was om elke maand via spaarloon regeling via het salaris een bedrag apart te zetten zodat ik later (op 65 jarige leeftijd) dit geld tot beschikking had voor afkoop van mijn huis of een nieuwe auto. Ik ben hier toen mee akkoord gegaan voor 50,- per maand waarbij een groot deel door mijn werkgever zelf betaald werd.

Dit werd uiteindelijk een AEGON Levensloop Vermogen Polis.

Begin 2010 kreeg ik ineens contact van een adviseur van Burghthuys die claimde mijn contact gegevens gekregen te hebben van een collega van mij. Deze wou bij mij op bezoek komen omdat er verschillende problemen bekend waren met DFD en mijn polis bij AEGON. Toen hij langs kwam drong hij al meteen aan op een overstap van ACOM/DFD naar BBTV/Burghthuys vakbond omdat zeker de DFD in hun ogen (en mijn in de tijd ook, eigenlijk weinig contact met hun leden opnamen).

Zo gezegd zo gedaan. Ook deze adviseur bekeek mijn polis van AEGON en concludeerde dat deze niet toereikend was. Er zou een afkoop waarde gevraagd worden en er zou een nieuwe polis bij Generalli aangevraagd worden. Ook werden mijn verzekeringen bij DFD stopgezet en over gezet naar Burghthuys.
Niet snel hierna kreeg ik alweer een adviseur van DFD over de vloer die mij adviseerde niet te stoppen bij AEGON omdat ik door de hoge eerste kosten en belastingvoordeel met maar zo'n 10% van mijn ingelegde waarde (tot zo'n 1500 euro) over zou blijven. Advies opgevolgd en wel aangesloten gebleven bij AEGON maar verder afgezien van het hele DFD en ACOM.

Begin vorig jaar weer contact gekregen met een adviseur van Burghthuys (geen enkele keer was deze adviseur dezelfde als de vorige onder de mom dat deze al weg is of ontslagen was wegens slecht advies) die vertelde dat Burghthuys de samenwerken met Generalli stopte en ik over zou stappen naar Erasmus. Ik hoefde alleen een klein opgemaakt A4 in te vullen voor deze overstap. Het door mij gespaarde bedrag bij Generalli zou automatisch overgemaakt worden naar Erasmus.

Hierna niets meer van Generalli vernomen en begonnen met betaling van 100,- aan Erasmus.

Halverwege 2011 in eigen huis gaan wonen en toen dus een nieuwe verzekering aangevraagd bij Burghthuys omdat me oude verzekering nog op oude adres stond. Andere adviseur kwam weer langs en regelde de papieren voor mij maar vertelde meteen dat Erasmus niet meer met Burghthuys samenwerkte en er weer een overstap zou komen naar een nieuwe polis bij ERGO. Hier zou ik maar 80,- per maand gaan betalen inplaats van 100,- bij Erasmus.
Wederom een A4 moeten invullen en het gespaarde bedrag zou automatisch van Erasmus naar ERGO worden overgemaakt.

Niet lang daarna werd er maandelijks 100,- door Erasmus en 100,- door ERGO (waar ik tot heden nog geen polisblad van gekregen heb zoals bij eerdere) van mijn rekening afgeschreven. Toen ik hier contact op nam met Burghthuys gaven ze toe dat het een fout was en dat de polis zou stoppen bij ERGO en aangepast werd naar 80,- per maand. Over Erasmus kon alleen verteld worden dat zij een bericht naar deze zouden sturen hierover.

Kort hier na ontving ik een brief van Erasmus waarbij een afkoopwaarde vermeld werd voor mijn Polis, van de gespaarde 700,- zou ik nog maar 150,- terug krijgen. Ik belde hierna meteen Burghthuys op waarbij ik kreeg te horen dat ik akkoord ben gegaan met het aangaan van een nieuwe polis boven op mijn andere polis. Burghthuys was in geen enkele wijze aansprakelijk hiervoor en als ik hier problemen mee had moest er maar een klachtenbriefje naar de directie gestuurd worden.

Boos heb ik toen de telefoon neer gegooit omdat mij begon te dagen wat hier nu gebeurde, Burghthuys smeert onder de mom van overstappen dubbele polissen aan om zo meer provisie binnen te slepen.
Ik heb mijn verlies bij Erasmus aanvaard en daar akkoord getekend. Erasmus zelf was helemaal niet op de hoogte van mijn situatie maar gaf telefonisch toen dat zij enkel bericht kregen via mijn tussen persoon dat ik bij hun product wou afsluiten.

Niet lang hierna wou ERGO de eerste 80,- zien die ik maandelijks zou moeten betalen, maar aangezien ik geen polis binnen kreeg (en tot heden, 6 maanden naar dato nog steeds niet heb) geef ik hier geen gehoor aan.

Ben absoluut misselijk van de wijze waarop bedrijven zoals Burghthuys te werken gaan om geld af te troggelen bij mensen.

ERGO claimt nu dat ik het geld van alle maanden moet betalen omdat ik anders contract breuk pleeg en dan de eerste kosten+administratie moet vergoeden. Maar aangezien ik nooit van hun een Polisblad gekregen heb (hebben zij nooit opgestuurd of heeft Burghthuys nooit gebracht) weiger ik dit.

Wederom vermoed ik dat ERGO zelf helemaal niet op de hoogte is van wat er werkelijk allemaal rond op Burgthuys afspeelt..

Bij deze wil ik dus mensen en zeker militairen waarschuwen niet in zee te gaan met Burghthuys!

Mk

Re: Burghthuys - dubbele polisen

Ongelezen bericht door Mk »

Dit lijkt me typisch een goed geval voor een melding aan de AFM:

http://www.afm.nl/nl/consumenten/afm/meldpunt.aspx

Gesloten