LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BVA Auctions levering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
fireman61

BVA Auctions levering

Ongelezen bericht door fireman61 »

Wij hebben bij BVA Auction een badmeubel gekocht en betaald, maar kregen een paar dagen later een mail van de aanbiedende partij dat het meubel niet op voorraad was en daarom niet geleverd zou worden. De goederen worden door een derde partij via de zogenaamde dagaanbieding geveild, met afname plicht als je de hoogste bieder bent. Ik heb de derde partij gebeld die mij doorverwees naar BVA. ik werd daar keurig te woord gestaan door de medewerker, maar kon op dat moment niets voor mij betekenen en zou het aan de manager voorleggen. Het rare is dat de volgende week en de daaropvolgende week hetzelfde meubel wederom werd aangeboden. Hierop BVA aangesproken, maar de artikelen konden net uit de veiling worden gehaald. Nu mijn probleem, als ik afnameplicht heb, dan hebben zij toch leveringsplicht. Ik wil mijn geld niet terug, ik wil het artikel dat ik heb gekocht. wat zijn hierin mijn rechten? zelfs nu wordt het meubel nog aangeboden BVA code 31791-4260 en 31793-4263, veilingen die nu aflopen of nog moeten beginnen.

yan

Re: BVA Auctions levering

Ongelezen bericht door yan »

iets wat er niet is kunnen ze niet leveren. zo simpel is het.
Je bied bij BVA op unieke exemplaren. Als die van jou er niet is kan het best zijn dat er nog 100 vergelijkbare zijn, maar dat zijn dan "andere" artikelen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Grote kans dat het eindbod voor de verkoper te laag was.
Tegenwoordig bieden bedrijven hun overtollige voorraad (of gewoon reguliere producten) via bva aan als alternatief kanaal voor marktplaats.
Ook grote kans dat het artikel welke zogenaamd op was, gewoon ruim voorradig is.

Om welke verkoper gaat het?

fireman61

Ongelezen bericht door fireman61 »

crazyme schreef:Grote kans dat het eindbod voor de verkoper te laag was.
Tegenwoordig bieden bedrijven hun overtollige voorraad (of gewoon reguliere producten) via bva aan als alternatief kanaal voor marktplaats.
Ook grote kans dat het artikel welke zogenaamd op was, gewoon ruim voorradig is.

Om welke verkoper gaat het?
Dat is dus wat wij ook denken. Het problem is door BVA keurig opgelost. wij hebben het product inmiddels besteld bij VIDAXL, die het ook bij BVA aanbood. nu maar hopen dat het geleverd wordt. Het prijsverschil neemt BVA voor haar rekening, dat noem ik wel service. en een warme douche waard.

Als reactie op de reactie van de vorige reageerder: BVA is geen marktplaats, maar een veilingsite. Je hebt afnameplicht, dus als je een product aanbiedt, heb je ook leveringsplicht, tenzij je een minimum bedrag opgeeft wat het op moet brengen. Staat allemaal in de voorwaarden.

Gesloten