| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] cjib geen dagvaardig geen vonnis
cjib geen dagvaardig geen vonnis
hallo ik had een bekeuring gekregen
dat mijn scooter die slechts 1 dag in mijn bezit is geweest en daarna al gestolen was
die ene dag niet verzekerd is geweest.
gezien deze boete ook al in het programma meldpunt was geweest.
wou ik dat deze boete voor kwam bij de rechter.
ik heb voor de rechtzitting geen uitnodiging ontvangen en mij hier door dus ook niet kunnen verdedigen.
toen de politie mij aanhield ben ik in hechtenis gezet ik kon de boete zelf met mijn bank pas betalen
maar dit mocht ik niet van de politie
vervolgens heeft mijn moeder deze boete op het bureau a 960 euro moeten betalen.
ik heb van deze boete ook geen vonnis gekregen dus heb ook niet in hoger beroep kunnen gaan.
mag dit allemaal maar zo ?
mij dus geen uitnodiging sturen voor de zitting
mij na de zitting het vonnis niet mee delen
mij in hechtenis houden zonder dat ik de kans krijg hoger beroep aan te tekenen.\
mij onder dwang laten betalen?
ik heb ook op het politie bureau geen vonnis gekregen ik heb die nog steeds niet
ik heb het cjib gevraagd mij al hun documentie over deze zaak toe te sturen
maar ze hebben nu in eens heel toevallig een technische storing waardoor ze niet kunnen
in gaan op mijn vraag.
(sorry ik ben dyslecties
)
dat mijn scooter die slechts 1 dag in mijn bezit is geweest en daarna al gestolen was
ik heb voor de rechtzitting geen uitnodiging ontvangen en mij hier door dus ook niet kunnen verdedigen.
toen de politie mij aanhield ben ik in hechtenis gezet ik kon de boete zelf met mijn bank pas betalen
vervolgens heeft mijn moeder deze boete op het bureau a 960 euro moeten betalen.
ik heb van deze boete ook geen vonnis gekregen dus heb ook niet in hoger beroep kunnen gaan.
mij in hechtenis houden zonder dat ik de kans krijg hoger beroep aan te tekenen.\
ik heb ook op het politie bureau geen vonnis gekregen ik heb die nog steeds niet
maar ze hebben nu in eens heel toevallig een technische storing waardoor ze niet kunnen
in gaan op mijn vraag.
(sorry ik ben dyslecties
Re: cjib geen dagvaardig geen vonnis
ff quotenkarel83 schreef:hallo ik had een bekeuring gekregen
in gaan op mijn vraag.
(sorry ik ben dyslecties)
je ben in beroep gegaan, en je verder geen nieuws gehad.. of een dagvaarding wanneer het voor zou komen? das best raar
Als jij in beroep bent gegaan tegen de boete gaat die naar het CVOM (Centrale Verwerkingseenheid Openbaar Ministerie) Daar kijken ze hoe het beroep wordt afgedaan.
https://www.cjib.nl/Onderwerpen/Boete-v ... -voertuig/
https://www.cjib.nl/Onderwerpen/Boete-v ... index.aspx
https://www.cjib.nl/Onderwerpen/In-bero ... index.aspx
Lees e.e.. eens zorgvuldig door.
https://www.cjib.nl/Onderwerpen/Boete-v ... -voertuig/
https://www.cjib.nl/Onderwerpen/Boete-v ... index.aspx
https://www.cjib.nl/Onderwerpen/In-bero ... index.aspx
Lees e.e.. eens zorgvuldig door.
-
sacredfour
Voor een vonnis zijn effect kan hebben moet het aan jouw bekend gemaakt zijn. Heb je het niet ontvangen dan kan je nog steeds je bezwaar opnieuw kenbaar maken omdat er een verstek vonnis was. Dit moet dan wel binnen 4 weken gebeuren nadat je het vonnis hebt ontvangen.
Geen verzekering is volgens mij een Mulderbeschikking. Hiervoor maak je bezwaar eerst bij het OM. Nadat je bezwaar afgewezen wordt(standaard) ga je in beroep bij de kantonrechter. Heb je dit gedaan? Als je dit niet gedaan hebt is er waarschijnlijk ook geen vonnis en heb je op je boete al een verhoging te pakken en ben je gegijzeld nadat je een dwangbevel hebt ontvangen om deze te betalen. Het is nu te laat om naar de rechter te stappen.
Geen verzekering is volgens mij een Mulderbeschikking. Hiervoor maak je bezwaar eerst bij het OM. Nadat je bezwaar afgewezen wordt(standaard) ga je in beroep bij de kantonrechter. Heb je dit gedaan? Als je dit niet gedaan hebt is er waarschijnlijk ook geen vonnis en heb je op je boete al een verhoging te pakken en ben je gegijzeld nadat je een dwangbevel hebt ontvangen om deze te betalen. Het is nu te laat om naar de rechter te stappen.
-
Barre Barry
Binnen 4 weken nadat je het ontvangen hebt, als je het niet hebt ontvangen????sacredfour schreef:Voor een vonnis zijn effect kan hebben moet het aan jouw bekend gemaakt zijn. Heb je het niet ontvangen dan kan je nog steeds je bezwaar opnieuw kenbaar maken omdat er een verstek vonnis was. Dit moet dan wel binnen 4 weken gebeuren nadat je het vonnis hebt ontvangen.
Tellen die 4 weken dan vanaf de eerste dag dat je het niet ontvangen hebt en hoe bepaal je die eerste dag? Zou dat dan de dag moeten zijn dat het niet verstuurd is?
-
sacredfour
(bv door het op te vragen)Dit moet dan wel binnen 4 weken gebeuren nadat je het vonnis hebt ontvangen.
-
witte angora
Dan moet je wel weten dat het er is.sacredfour schreef:(bv door het op te vragen)Dit moet dan wel binnen 4 weken gebeuren nadat je het vonnis hebt ontvangen.
-
Barre Barry
Dus een vonnis dat je niet hebt ontvangen vraag je op nadat je het hebt ontvangen, door het op te vragen.sacredfour schreef:(bv door het op te vragen)Dit moet dan wel binnen 4 weken gebeuren nadat je het vonnis hebt ontvangen.
Duideljk advies. Daar kunnen we iets mee.
Jij bent wel een pechvogel zeg.
Scooter gekocht, vergeten te verzekeren, na 1 dag gestolen....
Dan geen dagvaarding gekregen, dus tsja, je kon je niet verdedigen...
Vervolgens mocht je ook al niet zelf de boete pinnen...
Zoveel pech komt vast niet vanzelf...
Scooter gekocht, vergeten te verzekeren, na 1 dag gestolen....
Dan geen dagvaarding gekregen, dus tsja, je kon je niet verdedigen...
Vervolgens mocht je ook al niet zelf de boete pinnen...
Zoveel pech komt vast niet vanzelf...
Er missen wel wat schakels in het verhaal van TS. Allereerst: er is geen sprake van een dagvaarding, een vonnis, een zitting, een hoger beroep... Voor een dergelijke boete wordt - als die na herinnering en aanmaning niet betaald wordt- direct een dwangbevel uitgevaardigd. Dat dwangbevel wordt door de deurwaarder betekend, en pas als die ook niet binnen afzienbare tijd kan incasseren wordt het gijzelingstraject opgestart. Dat verklaart ook waarom het totaalbedrag inmiddels is opgelopen tot een kleine € 1000,00.
Toen je de boete kreeg, had je bezwaar kunnen maken, waarna je eventueel nog in beroep had kunnen gaan. En nadat het dwangbevel aan je was betekend, had je nog in verzet kunnen gaan.
Je zegt dat je wilde dat "de boete voor zou komen bij de rechter". Maar om dat te bereiken, had je zelf actie moeten ondernemen. Een dergelijke boete komt NOOIT vanzelf bij de rechter.
Toen je de boete kreeg, had je bezwaar kunnen maken, waarna je eventueel nog in beroep had kunnen gaan. En nadat het dwangbevel aan je was betekend, had je nog in verzet kunnen gaan.
Je zegt dat je wilde dat "de boete voor zou komen bij de rechter". Maar om dat te bereiken, had je zelf actie moeten ondernemen. Een dergelijke boete komt NOOIT vanzelf bij de rechter.