LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Company.info publiceert mijn gegevens!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
JmaJ
Contacteer:

Company.info publiceert mijn gegevens!

Ongelezen bericht door JmaJ »

Ik ben een zzp'er en ben natuurlijk ingeschreven bij het KVK.
Nu is een site genaamd company.info. Hier kun je gegevens van bestaande bedrijven die bij het KVK zijn geregistreerd vinden.
Company.info is een betaalde site alleen kun je onbeperkt gratis accounts aanmaken.
Nu viel het mij op dat mijn KVK uitreksel via Company.info gratis is in te zien.

Ik heb nu gebeld met Company.info om dit uitreksel van de site te halen want ik wil niet dat mijn geboortedatum / geboorteplaats en volledige namen zomaar te vinden zijn op internet.
Nu geven zij aan dat zij ondanks mijn klacht niet van plan zijn om dit ervan af te halen waardoor mijn gegevens zo in te zien zijn door iedereen.

Ik ben niet de enige bij wie dit is heb ik van collega's gehoord.
Mijn vraag luid dus heeft de site gelijk dat zij in hun recht staan om mijn KVK uitreksel zomaar te publiceren of heb ik gelijk en mogen mijn gegevens niet zomaar worden gepubliceerd.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

NeoDutchio

Re: Company.info publiceert mijn gegevens!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zakelijk recht is iets anders dan consumentenrecht. Het beste kunt u uw vraag stellen op www.higherforum.nl. Dat is een forum speciaal voor ondernemers waar meer kennis aanwezig is op het gebied van zakelijk recht.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio bedoelt higherlevel.nl

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:NeoDutchio bedoelt higherlevel.nl
Klopt, mijn fout.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

JmaJ schreef: Mijn vraag luid dus heeft de site gelijk dat zij in hun recht staan om mijn KVK uitreksel zomaar te publiceren of heb ik gelijk en mogen mijn gegevens niet zomaar worden gepubliceerd.
Informatie van de KvK inschrijving is door iedereen op te vragen en dus openbaar. Op zich wel handig, zo weten klanten met wie ze te maken hebben (op dit forum kom ook vaak genoeg de tip langs om de KvK inschrijving te controleren). En naam, geboortedatum en geboorteplaats zijn gangbare gegevens om de identiteit van iemand te bepalen. Alleen naam is niet genoeg want daar zijn er meer van...

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Op Radio1 was laatst de directeur van kvk hierover. Ee stast blijkbaar in de voorwaarden bij inschrujving ergens dat ze het recht hebben uw gegevens te verkopen bijv. Aan genoemd bedrijf. Bedrijf staat dus in zijn recht omdat ze de gegevens legaal hebben gekocht

Gesloten