LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Credit nota in kortingscoupon met geldigheids duur

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
joey03

Credit nota in kortingscoupon met geldigheids duur

Ongelezen bericht door joey03 »

Beste,

3 Maart 2013 een onderdeel gekocht voor de telefoon om te repareren twv E 98.-
Een winkel waar ik voorheen elke maand wel eens wat kocht om telefoontjes om mij heen te repareren. Een vaste klant dus.

Deze was DOA (Dead on Arrival) en inmiddels had ik maar een nieuwe telefoon gekocht.
Onderdeel terug gestuurd en een "Kortingscoupon" ontvangen twv E 98.-.
Oke prima, ik bestel wel vaker onderdelen daar, dus verder geen gedachtes meer aan besteed.

Maar ik heb daar geen onderdelen meer besteld, tot vandaag, tenminste ik wilde bestellen en die code gebruiken.
Code werkt niet meer??

Ik mail: hoe wie wat waar?
Reactie die ik kreeg:
"De kortings coupons hebben een beperkte geldigheids duur van 1 jaar. Het is daarom niet meer mogelijk om u een nieuwe code aan te bieden".

Het lijkt me erg raar dat een bedrijf dit zomaar kan doen.
Ik heb een krediet staan bij ze, ze mogen toch niet zomaar beslissen dat die na 1 jaar maar vervalt en in hun broekzak verdwijnt.
In de oorspronkelijke email waar ik de code ontving staat niet vermeld dat deze 1 jaar geldig is en ik ben dus niet goed geinformeerd.

Wat zijn mijn rechten hierin?

berndv

Re: Credit nota in kortingscoupon met geldigheids duur

Ongelezen bericht door berndv »

joey03 schreef:Beste,

3 Maart 2013 een onderdeel gekocht voor de telefoon om te repareren twv E 98.-
Een winkel waar ik voorheen elke maand wel eens wat kocht om telefoontjes om mij heen te repareren. Een vaste klant dus.

Deze was DOA (Dead on Arrival) en inmiddels had ik maar een nieuwe telefoon gekocht.
Onderdeel terug gestuurd en een "Kortingscoupon" ontvangen twv E 98.-.
Oke prima, ik bestel wel vaker onderdelen daar, dus verder geen gedachtes meer aan besteed.

Maar ik heb daar geen onderdelen meer besteld, tot vandaag, tenminste ik wilde bestellen en die code gebruiken.
Code werkt niet meer??

Ik mail: hoe wie wat waar?
Reactie die ik kreeg:
"De kortings coupons hebben een beperkte geldigheids duur van 1 jaar. Het is daarom niet meer mogelijk om u een nieuwe code aan te bieden".

Het lijkt me erg raar dat een bedrijf dit zomaar kan doen.
Ik heb een krediet staan bij ze, ze mogen toch niet zomaar beslissen dat die na 1 jaar maar vervalt en in hun broekzak verdwijnt.
In de oorspronkelijke email waar ik de code ontving staat niet vermeld dat deze 1 jaar geldig is en ik ben dus niet goed geinformeerd.

Wat zijn mijn rechten hierin?
Lastig geval, belangrijk is om te weten of het hier een webwinkel of een fysieke winkel betreft. Bij een DOA geldt dat er reparatie of vervanging aan de orde is en als dat niet mogelijk is, zou het ontbinden van de koop een optie zijn.

Bij een webshop heeft u de mogelijkheid gebruik te maken van de wet koop op afstand, waarmee u zonder reden de koop kan annuleren en uw geld terug krijgt, en dan dus teruggestort en niet in d vorm van een coupon of bon of code. Als het gaat om een fysieke winkel ligt dit wat lastiger en is het belangrijk hoe het toen gegaan is. Dan is het belangrijk of u het als defect artikel heeft teruggebracht. Dan geldt wel dat vervanging/reparatie eerst aan de orde is, en alleen als dat niet mogelijk is, kunt u uw geld terug krijgen. Als u het als defect heeft gemeld, maar vervolgens de melding heeft gemaakt dat u uw geld terug wilde hebben, heeft u de winkelier niet de kans gegeven tot reparatie of vervanging en is geld terug in de vorm van een bon wel terecht.

ruud_a

Re: Credit nota in kortingscoupon met geldigheids duur

Ongelezen bericht door ruud_a »

na een jaar nog iets claimen, lijkt me lastig.
u bent er in ieder geval een jaar geleden mee accoord gegaan.
alleen als er op de bon geen geldigheidsduur van een jaar staat, hebt u waarschijnlijk recht van spreken.

Gesloten