LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D. J. Oosterbaan Juristen / Legal Assist

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
de-mol

D. J. Oosterbaan Juristen / Legal Assist

Ongelezen bericht door de-mol »

Bij deze zou ik graag willen weten wat U ervaring is met
D. J. Oosterbaan Juristen / Legal Assist

Mijn ervaring is niet zo best.
zijn er meer mensen die klachten hebben hierover.
graag een reactie.
Alvast bedankt.

heller

Re: D. J. Oosterbaan Juristen / Legal Assist

Ongelezen bericht door heller »

Ja ik heb hier ook slechte ervaringen mee, heb reeds een klacht ingediend bij jongejans deurwaarders te harderwijk

leoh

Ongelezen bericht door leoh »

Ik heb juist prima ervaringen met D.J. Oosterbaan juristen !

Ze hebben een aantal incasso-opdrachten naar volle tevredenheid voor ons afgehandeld !

dehuurne

Ongelezen bericht door dehuurne »

Dit bericht is verwijderd vanwege een nette oplossing
Laatst gewijzigd door dehuurne op 17 apr 2011 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Zandink

Ongelezen bericht door Zandink »

Bedoelt u dat hij dit geld zelf heeft verbruikt ?

dehuurne

Ongelezen bericht door dehuurne »

Bericht verwijderd, gezien er een nette oplossing is gevonden
Laatst gewijzigd door dehuurne op 17 apr 2011 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Zandink

Ongelezen bericht door Zandink »

Zo lekker beetje in ieder geval succes gewenst met deze zaak.

de-mol

wilde even bekend maken dat van die regeling ook niks is van terecht is gekomen, nalaten schap van achterstand betalingen, met insloventie legaal assist die ook van Oosterbaan is.
zo heeft hij een pand in Arnhem daarna weer in Velp/Roozendaal nu weer Arnhem, deze zaak is nog steeds niet opgelost en duurt nu al vanaf 2009, zijn zeggen is dat er een freelance bij hem werkte en het geld verduisterd heeft, freelance of niet het is zijn verantwoording en geen blanco machtiging geven over geldrekeningen. sta nu al geruimen tijd onder bewindvoering aangezien ik niet meer van mijn schulden afkom, kan niet eens een normaal leven lijden laat staan op bouwen. diep triest als je 28jaar gewerkt hebt en een ontslag vergoeding krijgt die dan verduisterd word.

legalassist

Ongelezen bericht door legalassist »

De mol kan zich natuurlijk ook bekend maken, wel zo eerlijk.
Als De Mol een verhaal vertelt moet hij dit wel volledig doen.
De man achter de mol stond onder bewindvoering bij Bureau Raadschilders in Nijmegen en middels dit bureau is hij in contact gekomen met de oplichter die nadien op mijn kantoor als free-lancer werkzaam is geweest; overigens bij mij geintroduceerd door ditzelfde bureau!
Nota bene wist dat bureau dat er iets niet pluis was maar zweeg daarover.
Meteen na de ontdekking van de zwendel is De Mol geinformeerd alleen heeft hij er niets mee gedaan.
Het is unfair om mij nu te beschuldigen een oplichter te zijn. De enige weg bij oplichtging leidt naar het politiebureau en daar is De Mol nooit geweest.
Ga eerst eens naar je eigen vroegere bewindvoerder De Mol alvorens een ander een ander, die daar part noch deel aan heeft, te beschuldigen.

D.J. Oosterbaan

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

legalassist schreef:De mol kan zich natuurlijk ook bekend maken, wel zo eerlijk.
Als De Mol een verhaal vertelt moet hij dit wel volledig doen.
De man achter de mol stond onder bewindvoering bij Bureau Raadschilders in Nijmegen en middels dit bureau is hij in contact gekomen met de oplichter die nadien op mijn kantoor als free-lancer werkzaam is geweest; overigens bij mij geintroduceerd door ditzelfde bureau!
Nota bene wist dat bureau dat er iets niet pluis was maar zweeg daarover.
Meteen na de ontdekking van de zwendel is De Mol geinformeerd alleen heeft hij er niets mee gedaan.
Het is unfair om mij nu te beschuldigen een oplichter te zijn. De enige weg bij oplichtging leidt naar het politiebureau en daar is De Mol nooit geweest.
Ga eerst eens naar je eigen vroegere bewindvoerder De Mol alvorens een ander een ander, die daar part noch deel aan heeft, te beschuldigen.

D.J. Oosterbaan
Belabberde taalbeheersing voor een jurist. Ik ken er maar eentje die ook zo schrijft en die doet alsof hij een jurist is.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

zijn zeggen is dat er een freelance bij hem werkte en het geld verduisterd heeft, freelance of niet het is zijn verantwoording en geen blanco machtiging geven over geldrekeningen.
Ik neem aan dat de freelance werkte voor Legal Assist. Is deze dan niet gewoon verantwoordelijk voor de fraude van deze freelancer?

Jan Hendrika

Ongelezen bericht door Jan Hendrika »

Oosterbaan,

Aangezien ik u nog geen prive bericht kan sturen verzoek ik u om contact met mij op te nemen.
Ik heb namelijk het donkerbruine vermoeden dat betreffende (ex) werknemer nog steeds een spoor van ellende achterlaat.
Hij doet dit door zich uit geven als een advocaat, echter hij is niet bekend bij de orde van advocaten.

Wellicht dat wij met gebundelde krachten (als het om dezelfde persoon gaat) hem kunnen stoppen.
In ieder geval zou het dan mogelijk zijn om een en ander in de openbaarheid te krijgen zodat mensen gewaarschuwd kunnen worden voor zijn handel en wandel.

Met vriendelijke groet,

Jan Hendrika

de-mol

Bij deze is vernomen via een bericht dat Oosterbaan vorig jaar in juni 2014 is overleden.
Dus heeft het geen zin meer om hier verder over discussiëren en kan dit op geheven worden.

Jan Hendrika

De vraag is reeds gesteld, maar zijn er nog meer mensen die gedupeerd zijn door de (niet nader genoemde) medewerker van Legal Assist.

Ik heb zelf namelijk meer dan een donkerbruin vermoeden dat deze (ex) werknemer nog velen anderen gedupeerd heeft in de afgelopen jaren.

Dan met name door zich uit te geven als advocaat (wat hij overigens zeker niet is !!!)

Op dit moment zullen er, zoals het er nu uitziet, nog veel meer slachtoffers zijn alleen weten die niet van elkaars bestaan.

Ik zie graag de reacties van gedupeerden op dit forum verschijnen.

de-mol

zoals ik het heb vernomen van D.J. Oosterbaan had deze free-lancer een blanco check en was volgens hem advocaat en zou de opvolger worden van Oosterbaan dit was mij mede gedeeld door Oosterbaan zelf. het verduisterd bedrag was ongeveer €400.000 euro er waren meerderen mensen die te dupe waren, zelfs het personeel die daar werkten. heb zelf een brief van aangifte gekregen van Oosterbaan tegen deze free-lancer. maar ik kon zelf toen geen aangifte doen tegen Oosterbaan werd mij verteld op het politie bureau. waarom dat niet kon is mij nog steeds niet duidelijk.

Jan Hendrika

Heel bijzonder want advocaat is hij nooit geweest, en hij is ook niet ingeschreven bij de orde van advocaten.
Hij schijnt zich echter tot op de dag van vandaag echter nog met dergelijk werk bezig te houden.
Echter is hij heel bijzonder moeilijk te vinden, en hij laat nagenoeg geen sporen na die naar hem als persoon verwijzen.

Sterker nog als er al sporen worden gevonden heeft hij er wel voor gezorgd dat die niet naar hem wijzen.

swaen

Ongelezen bericht door swaen »

Jan Hendrika schreef:Heel bijzonder want advocaat is hij nooit geweest, en hij is ook niet ingeschreven bij de orde van advocaten.
Hij schijnt zich echter tot op de dag van vandaag echter nog met dergelijk werk bezig te houden.
Echter is hij heel bijzonder moeilijk te vinden, en hij laat nagenoeg geen sporen na die naar hem als persoon verwijzen.

Sterker nog als er al sporen worden gevonden heeft hij er wel voor gezorgd dat die niet naar hem wijzen.
door de-mol » 19 feb 2015 15:00
Bij deze is vernomen via een bericht dat de Heer D.J. Oosterbaan vorig jaar in juni 2014 is overleden.
Dus heeft het geen zin meer om hier verder over discussiëren en kan dit op geheven worden.
Als dat zo is dan blijven er geen sporen meer over toch ?

Jan Hendrika

Wel degelijk blijven er sporen over.

Betreffende (ex) werknemer huldigt het credo: verdeel en heers.
Ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat er meerdere slachtoffers van deze betreffende werknemer zijn alleen dat die niet van elkaars bestaan weten. Daarom probeer ik alle "losse eindjes" bij elkaar te krijgen.
Persoon in kwestie houdt zich nog steeds met juridische zaken bezig en geeft zich uit voor advocaat (wat hij zeker niet is) en dus strafbaar is.

Helaas is Oosterbaan overleden dus hij kan geen verdere informatie (meer) verstrekken.

Zoals genoemd ben ik dan ook op zoek naar mensen die te maken hebben gehad met deze (ex) werknemer van Oosterbaan. Dan met name mensen die (mogelijk) gedupeerd zijn door zijn handelen.

Het gaat mij nu (nog) te ver om deze persoon met naam en toenaam al te posten eerst wil ik meer bewijs boven water zien te krijgen. Want een spoor van ellende laat hij in ieder geval wel achter.

Kees de lange

Ongelezen bericht door Kees de lange »

Met stijgende verbazing heb ik de bijdragen op dit forum gelezen inzake het onderwerp Legal Assist. Nu moet mij van het hart dat ik jaren geleden hier ook mee van doen heb gehad en ook financieel benadeeld ben. Probleem is dat ik ook onheus ben behandeld door een werknemer (..lichter) van dit bedrijf wat mij (redelijk veel) geld heeft gekost. Aangezien ik nog niet klaar ben met deze (..lichter) werknemer ben ik op zoek naar mensen die mij hiermee kunnen en willen helpen. Wie weet hoe deze hoe deze meneer heet en waar hij verblijft zodat ik hem verder hierop kan aanspreken......

bulseye

Ongelezen bericht door bulseye »

Ik heb uw bericht met enige tot mijn verbazing mogen lezen.
ik weet u meer te vertellen. Als u dit graag wilt? Neem contact met mij op. Ik kan u op dit forum helaas tot mijn spijt en i.v.m. de wet op privacy geen mededelingen doen.

Gesloten