LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] debedrijvengids.net - Nieuwe oplichtingsprakijken !!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Creatura

debedrijvengids.net - Nieuwe oplichtingsprakijken !!!

Ongelezen bericht door Creatura »

Deze week plofte er een factuur op de mat van Adverts Media BV te Meppel, van € 297,50 (incl. BTW) te betalen voor "1 jaar basisvermelding debedrijvengids.net"
Op geen enkele wijze hebben wij contact gehad met dit bedrijf, geen overeenkomst getekend, en nooit toestemming gegeven voor vermelding van onze gegevens (die nog fout geschreven zijn ook!).
Kleine lettertjes ontbreken op de factuur, ook niets van "aanbieding" of zo, maar wel even binnen 7 dagen betalen.

Whois geeft een website (http://www.debedrijvengids.net) die sinds 06-10-2011 actief is, en pas een handjevol bedrijven in de database heeft staan. Wat ook opvalt is dat alleen de categorie "tandartsen" veel namen bevat, en ook nog veel uit Breda.

De oprichter van de website en de gegevens via de KvK hebben we al achterhaald, omdat we eerder te maken hebben gehad met oplichters (acquisitiefraude, spookfacturen, via fax). Maar dit is nieuw. Gewoon een kale factuur.

Voorlopig is dit bedrijf ook maar aangemeld bij http://www.fraudemeldpunt.nl en we wachten even af of ze het lef hebben een herinnering/aanmaning te sturen :mrgreen:

Saulus

Re: debedrijvengids.net - Nieuwe oplichtingsprakijken !!!

Ongelezen bericht door Saulus »

Ik heb twee verschillende nota's ontvangen m.b.t. registratie van mijn bedrijfsgegevens. Een nota van Media & Advies IT en een nota van Internet Solutions NL. Op de nota's volgden herinneringen en aanmaningen. Beide "ondernemingen" een aangetekende brief gestuurd met verzoek om overleg van rechtsgeldige overeenkomst. Beide aangetekende brieven zijn teruggekomen. Media & Advies IT, Evert v.d. Beekstraat 310 1118 CX Schiphol heeft de brief geweigerd en Internet Solutions NL, De Derde Hoeve 3 A 2675 CR Maasdijk, bleek onbekend. Heb beide brieven gesloten in mijn archief gestoken samen met de laatste herinneringen en aanmaningen en laat het nu maar rusten totdat er wellicht een juridische procedure wordt aangespannen. Laat ze maar komen, ik lust ze rauw....(maar ik denk dat deze gluipertjes nog net te veel verstand hebben om daar niet aan te beginnen) :lol:

rickertpos

Ongelezen bericht door rickertpos »

VOORBEELDBRIEF BEZWAAR

Internet Solutions NL
De derde Hoeve 3 A
2675 CR Maasdijk

Betreft: uw spookfactuur 235212 Bedrijvengids 2012
Ridderkerk, 5 december 2012

Geachte heer, mevrouw,

Een heerlijk avondje is gekomen, maar alleen in uw stoute dromen, zal de ondernemer achter featuretalent te paard over de spreekwoordelijke brug komen.

U stuurt een factuur zonder enige informatie, noch plaatsing, of iets van die gradatie.
Wij wijzen uw factuur zonder omhalen naar het haardvuur.

Mocht u vinden dat u terecht factureert, begrijpt u me dan niet verkeerd,
maar laat u mij het contract maar zien waarin ik daartoe heb geaccordeerd.

Stuurt u mij nog eens onzin facturen, dan zal u het bezuren, want dan krijgt u behalve mijn fijne Sint Nicolaas rijm, ook een factuur voor de genomen moeite van bezwaar en staat onze incassoservice voor u klaar.

In volle verwachting dat de boodschap bij u overkomt,
en uw wild geraas onmiddellijk verstomt,

Teken ik met geamuseerde groet,

Rickert Pos
Featuretalent

jazzyjeff76

Ongelezen bericht door jazzyjeff76 »

Vandaag, 15-12-2012, ook een spookfactuur gekregen van ditzelfde bedrijf. Internet Solutions NL...vol aandacht gekeken naar de factuur. Wat mij meteen opvalt is de perfect afgeronde bedragen. Product, een plaatsing in de bedrijvengids van 2012-2013, moet € 250,00 kosten, de BTW bedraagt exact € 50,00 (mijns inziens zou dit € 52,50 moeten zijn) en het eindbedrag is ook precies € 300,00. Op de factuur staat vermelding loopt af op 01-02-2013. Nog nooit een bedrijvengids gezien, nog nooit voor gevraagd en nog nooit van gehoord. De site gecheckt, maar deugt van geen kant.

Mijn gedachte? Laat maar komen die herinneringen en aanmaningen. Klopt niks van!!! En dit soort bedrijven moeten eigenlijk zo snel mogelijk worden aangepakt. Er zijn mensen die hier zomaar gehoor aan geven en er de dupe van zijn!

Afbeelding

rickertpos

Ongelezen bericht door rickertpos »

Waar bij internet solutions even op moet letten, is het volgende: uw brieven komen terug?
Logisch, de adressen bestaan wel, maar op hun briefpapier staat een postcode geprint die net niet klopt, zodat uw brief niet aankomt en zij door kunnen gaan met herinneringen sturen.

Clivia

Ongelezen bericht door Clivia »

Ook ik heb een hele reeks nepfacturen (binnen 3 weken tijd) gekregen: facturen, herinneringen en aanmaningen. Van zowel Internet Solutions in Maasdijk voor de Bedrijvengids en van Publicatie & Advies in Schiphol voor de Gemeentegids. Nooit contact gehad, totaal onbekend.
Bij raadpleging van het Handelsregister blijkt dat beide bedrijven op het volgende adres staan:
Koningsweg 27
9731 AP Groningen.
Adressen op facturen schijnen overigens nooit te kloppen.

Ik heb melding gemaakt bij het Steunpunt Aquisitiefraude. Hoewel de bedrijven al bij ze bekend waren, vroegen ze dat toch nog. Hun advies om een aangetekende brief te sturen en een overeenkomst te vragen die niet bestaat (!) vind ik onzinnig en volg ik niet op. Hooguit kan je de vordering betwisten.
En dan moet je nooit een handtekening onder je brief zetten, want die kunnen ze weer voor valse overeenkomsten gebruiken.

In de politiek zijn er vragen gesteld over al die spooknota's en valse facturen die duizenden ondernemers duperen (naar schatting 400 miljoen euro). Maar men zegt dat die bedrijven nauwelijks tot niet juridisch aangepakt kunnen worden. Echt niet te geloven!

Joost N

Ongelezen bericht door Joost N »

Ik werd vandaag ook gemeld door een zekere [naam verwijderd door moderator] van de Nederlands Bedrijvengids, die meteen begon te vragen over gegevens van mijn gestarte onderneming om het goed op te kunnen nemen in de Nederlandse Bedrijvengids. Ik vertrouwde het niet, dus vroeg na 3 pogingen van zijn zijde of er kosten aan verbonden waren. Toen meldde hij pas een bedrag van Euro 499,-. Ik heb hem nog gezegd dat hij daarmee had moeten beginnen, en heb toen vriendelijk bedankt. Sowieso vind ik het per definitie al verdacht als er gebeld wordt met de vermelding in mijn scherm onbekend nummer.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 jan 2014 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: noemen van persoonsgegevens

Gesloten