LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarder heeft teveel geinde bedrag nog niet teruggestort

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Waterlelie

Deurwaarder heeft teveel geinde bedrag nog niet teruggestort

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Ik heb een vraagje aan de deurwaarders.

Wanneer een deurwaarder bij het toepassen van loonbeslag teveel heeft geïnd, moet het teveel geïnde bedrag altijd terug naar de rekening van de werkgever of kan de schuldenaar een verzoek doen om dit op zijn/haar rekening over te maken?? Hoe gaan jullie hiermee om?

Ik heb met dit soort gevallen te maken op mijn stage waar de loonbeslag al op 27 december 2009 is opgeheven maar het teveel geïnde bedrag nog steeds bij de deurwaarder ligt. De deurwaarder geeft als excuus dat de boekhouding zich hiermee bezig houdt en dat hij niet weet wanneer het bedrag teruggestort zal worden. Inmiddels heb ik samen met de cliënt de desbetreffende deurwaarder gesommeerd. Zijn er naast het sommeren en afwachten nog andere stappen die tegen deze deurwaarder genomen kunnen worden voordat men gaat procederen??

Een jurist in spé

crazyme

Re: Deurwaarder heeft teveel geinde bedrag nog niet teruggestort

Ongelezen bericht door crazyme »

Een andere deurwaarder inschakelen ?

Guusje61

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Het teveel ingehouden geld moet worden terugbetaald naar de rekening waar het van af is gekomen. alleen met toestemming van deze rekeninghouder kan het geld rechtstreeks aan de werknemer worden overgemaakt. Over het algemeen doen bedrijven en deurwaarders hier niet moeilijk over. Even een fax heen en weer en klaar is Clara.
Maar nu deze situatie. De vordering is al geheel voldaan, de schuldenaar wil het teveel betaalde terug maar de eisende partij wil dan ook afwikkeling, De deurwaarder doet er al twee maanden over. De boekhouding had hier allang klaar mee moeten zijn.
Twee partijen die dus benadeeld worden. Als hij namelijk met eisende partij had afgewikkeld dan weet hij ook hoeveel er te veel is ontvangen.
Stuur een laatste sommatie naar de deurwaarder met een verzoek om een specificatie van het totaal gevorderde bedrag (hoofdsom-rente-kosten) en het dringend verzoek om binnen twee dagen over te gaan tot restitutie van de te veel ontvangen inhoudingen. Vermeld dan ook in de brief dat bij uitblijven van het gevraagde er een klacht bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders kan cq zal worden ingediend.

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Vraag anders daarnaast even aan je werkgever of zij zwart op wit willen bevestigen aan de deurwaarder dat het teveel betaalde bedrag op jouw rekening gestort mag worden. Dan is er helemaal geen reden tot vertraging meer.

Waterlelie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Aan de hand een kopie van de laatste exploot + loonstrook van mijn cliënt heb ik berekend hoeveel deze terug moet krijgen. Dit heeft de deurwaarder ook schriftelijk bevestigd maar het duurt nu al 2 maanden. Dan maar een klacht indienen als het zo verder gaat.

Ach, ik heb op het werk alleen met publiekrechtelijke zaken te maken maar ja, zo leer ik ook wat meer van privaatrecht tijdens mijn stage.

Bedankt voor de tips!

Een jurist in spé

Guusje61

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Het bedrag uit het laatste exploot is niet het definitieve bedrag dat betaald dient te worden. Er staat nog een regel bij over nog te maken executiekosten.
Bijvoorbeeld: Bij een loonbeslag wordt maandelijks bij een ontvangst een bedrag aan kosten bijgeboekt. In 2009 was dat € 9,21 per maand excl BTW. En als er meerdere beslagen zijn gelegd komen ook daarvoor kosten bij.

Ik weet niet op welk bedrag je uitkwam, maar houd bij de berekening rekening met deze maandelijkse kosten.

Gesloten