LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diefstal voor overlijden, nu schuld, vraag erover

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
tessie1970

Diefstal voor overlijden, nu schuld, vraag erover

Ongelezen bericht door tessie1970 »

xxxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door tessie1970 op 22 nov 2013 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor

Re: Diefstal voor overlijden, nu schuld, vraag erover

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

tessie1970 schreef:Nu het volgende probleem:
De begrafenisondernemer wil geld zien en G. heeft ondertekend, dus die is aansprakelijk zeggen.
Ze snappen ons verhaal en hebben en begrip voor, maar betaald moet er worden.
G. zit in een schuldsanering en wist niet op het moment van ondertekenen dat hij aansprakelijk zou zijn voor de kosten. Hij wist immers dat er gewoon geld op de rekening stond dus dat alles betaald kon worden.
Zoals ik het lees heeft G. opdracht gegeven aan de begrafenisondernemer om de begrafenis te regelen. G. is daarmee dus ook aansprakelijk voor deze kosten en dient dus de factuur te betalen.
Aangezien G. in de schuldsanering zit zal deze factuur aan de bewindvoerder moeten worden gegeven.

In principe heeft het feit dat dit een factuur is waarvan werd verwacht dat ze uit de erfenis betaald zou worden, er niks mee te maken. Ik zou daarom zeker ook niet ingaan op het verzoek van de begrafenisondernemer, temeer omdat er toch een schuld op de rekening gaat ontstaan vanwege terugbetaling PGB en factuur zorgverlener. Als u met het betalen van 1 factuur begint heeft u geen reden meer om de andere te weigeren, en kunt u zelfs van fraude worden beticht.

tessie1970

Ongelezen bericht door tessie1970 »

Bedankt voor je reactie. Als H. alles terugbetaald en dat kan enige jaren gaan duren, dan kan ook alles betaald worden.
Wij hebben ook contact gehad hierover met de persoon van de schuldsanering. Die weten eigenlijk ook niet zo goed wat ze ermee aan moeten.
Wat jij zegt klinkt erg logisch.
Wij waren zelf ook al niet van plan te gaan betalen omdat wij bang zijn dat we ons dan alle schulden op de hals halen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Hoe vervelend de situatie ook is, de begrafenisondernemer heeft hier niets mee te maken en dient betaald te worden. Als ik het goed lees door G. betaald te worden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou nog maar even geen geld uitgeven van de bankrekening van de moeder. Juist omdat de boel beneficiair aanvaard is. Als je de erfenis namelijk weigert, heb je er geen zeggenschap over. Op het moment dat je vanuit de erfenis betalingen doet, heb je hem feitelijk ook aanvaard, inclusief alle lusten en lasten.

Tenminste, dat is mijn beeld ervan. De begrafenisondernemer interesseert het geen fluit hoe of wat. Ik zou even contact opnemen met een notaris of het juridisch loket hierover.

Gesloten