LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dip & go aan- of uitzetten

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Andor
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2017 15:22

Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door Andor »

De banken hebben blijkbaar een aantal jaren geleden Dip & Co ingevoerd.
ik ontdekte gisteren het bestaan ervan bij een parkeerautomaat.
Door middel van je pinpas in de automaat in te voeren parkeertijd te kiezen werd zomaar het geld van de rekening afgeschreven zonden een pincode in te voeren. Ik was verbaast dat dit zo maat kon, dit is blijkbaar een nieuwe vorm van betalen.
Dit is een andere vorm van contactloos betalen, maar die wel kan je uitzetten bij de bank (ING)
Wat ik belachelijk vindt dat je DIP & CO NIET uit kan zetten bij de banken (geld blijkbaar voor alle banken)

Ik vindt het ook erg krom dat je dit niet zelf kan bepalen.
Dit moet ook in mijn ogen aangepast worden, het is jou rekening en dat bepaal je zelf, wat je wel en niet aan of uit zet.

En banken kom niet met het verhaal dat jullie onterechte afschrijving vergoeden, dat is niet het probleem
en ook de communicatie hier over laat te wensen over van de banken.

Het zal een mooi systeem zijn, maar men bepaalt zelf of je het aan of uit zet, niets meer of minder, en die mogelijkheid is er niet.

NeoDutchio
Berichten: 12387
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U mag zelf ook bepalen wat u betaald en wat niet. Als u het pasje in de automaat steekt wilt u dus betalen. Wat is het verschil dan tussen wel of geen pincode? Een aantal betaalautomaten hebben deze functie. Maar dit is al jaren zo, zo nieuw is deze manier van betalen niet.

BL2
Berichten: 4875
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door BL2 »

Vreemd topic.....

Topicstarter wil wel parkeren, steekt wel de kaart in de betaalautomaat maar wil schijnbaar niet betalen........

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Andor schreef: Dit moet ook in mijn ogen aangepast worden, het is jou rekening en dat bepaal je zelf, wat je wel en niet aan of uit zet.
Het is de rekening van jouw bank waar jullie samen een overeenkomst over hebben, een bankrekening/bankpas is nooit jouw eigendom. Waarom zou een bank een mogelijkheid moeten ontwikkelen (wat geld kost) voor een paar mensen die het niet willen gebruiken. Contactloos betalen en dus ook Dip & Go zijn de toekomst. Er komt een moment dat je zelfs niet meer kan afrekenen zonder dit ingeschakeld te hebben.

monique.kemper
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 apr 2017 12:48
Contacteer:

Re: Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door monique.kemper »

Ook ik kwam er afgelopen week achter dat Dip & go op mijn kaart zit onder dat ik dit wist. Hetzelfde verhaal als bij Andor die dit topic startte.
Ik moest persoonlijk naar de Rabobank die daar het "parkeren zonder pincode" voor mij heeft uitgezet. Mijn klacht is dat de Bank dit zonder mijn medeweten heeft ingevoerd. Ik vindt het niet kunnen dat deze mijn portemonnee wagenwijd openzet met een eigen risico van 50 euro per keer terwijl ik daar helemaal niets van weet. De opmerking waarom een bank een mogelijkheid zou moeten ontwikkelen wat geld kost voor een paar mensen die het niet willen gebruiken is in mijn ogen niet juist. De bank kan de klant over Dip & Go berichten die dan via een vinkje kunnen aanvinken indien zij dat willen gebruiken. Nu is alles opengezet , zonder de klant te informeren. Wat betreft opmerkingen: als dat contactloos betalen en Dip & Go de toekomst wordt, dat bepaal ik zelf en niet de bank.

NeoDutchio
Berichten: 12387
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

monique.kemper schreef:Ook ik kwam er afgelopen week achter dat Dip & go op mijn kaart zit onder dat ik dit wist. Hetzelfde verhaal als bij Andor die dit topic startte.
Ik moest persoonlijk naar de Rabobank die daar het "parkeren zonder pincode" voor mij heeft uitgezet. Mijn klacht is dat de Bank dit zonder mijn medeweten heeft ingevoerd. Ik vindt het niet kunnen dat deze mijn portemonnee wagenwijd openzet met een eigen risico van 50 euro per keer terwijl ik daar helemaal niets van weet. De opmerking waarom een bank een mogelijkheid zou moeten ontwikkelen wat geld kost voor een paar mensen die het niet willen gebruiken is in mijn ogen niet juist. De bank kan de klant over Dip & Go berichten die dan via een vinkje kunnen aanvinken indien zij dat willen gebruiken. Nu is alles opengezet , zonder de klant te informeren. Wat betreft opmerkingen: als dat contactloos betalen en Dip & Go de toekomst wordt, dat bepaal ik zelf en niet de bank.
Het nadeel nu wel is dat u bij een hoop parkeermeters niet meer kunt betalen. Het contactloos betalen kunt u zelf voor kiezen, er kan immers ook met de pincode betaald worden. Dip & Go kan maar op een bepaald aantal plekken en alleen bedoeld om te parkeren. Niemand kan er dus vandoor gaan met uw geld.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:
monique.kemper schreef:Ook ik kwam er afgelopen week achter dat Dip & go op mijn kaart zit onder dat ik dit wist. Hetzelfde verhaal als bij Andor die dit topic startte.
Ik moest persoonlijk naar de Rabobank die daar het "parkeren zonder pincode" voor mij heeft uitgezet. Mijn klacht is dat de Bank dit zonder mijn medeweten heeft ingevoerd. Ik vindt het niet kunnen dat deze mijn portemonnee wagenwijd openzet met een eigen risico van 50 euro per keer terwijl ik daar helemaal niets van weet. De opmerking waarom een bank een mogelijkheid zou moeten ontwikkelen wat geld kost voor een paar mensen die het niet willen gebruiken is in mijn ogen niet juist. De bank kan de klant over Dip & Go berichten die dan via een vinkje kunnen aanvinken indien zij dat willen gebruiken. Nu is alles opengezet , zonder de klant te informeren. Wat betreft opmerkingen: als dat contactloos betalen en Dip & Go de toekomst wordt, dat bepaal ik zelf en niet de bank.
Het nadeel nu wel is dat u bij een hoop parkeermeters niet meer kunt betalen. Het contactloos betalen kunt u zelf voor kiezen, er kan immers ook met de pincode betaald worden. Dip & Go kan maar op een bepaald aantal plekken en alleen bedoeld om te parkeren. Niemand kan er dus vandoor gaan met uw geld.
Ter aanvulling in Nederland kun je niet zomaar een betaalautomaat registeren, misbruik zie je dus nagenoeg nooit met Nederlandse pinautomaten. Los van skimming, maar door het gebruik van de NFC chip is dit al gereduceerd tot minimaal en in deze gevallen van misbruik krijg je ook altijd vergoed. Ik begrijp dus niet waarom mensen moeite hebben met Dip & Go en/of contactloos betalen.

NeoDutchio
Berichten: 12387
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het contactloos betalen kan nog mee gefraudeert worden. Er zijn losse kastje in de handel die je naast een tas kan houden om zo geld te 'krijgen'. Met dip lukt niet niet.

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het pasje kan gestolen worden.

Nijogeth
Berichten: 10134
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En dat is de fraude, waar je je geld voor terug kan krijgen. Er wordt namelijk geregistreerd waar het geld heen gaat en door welke automaat het wordt afgenomen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:Het pasje kan gestolen worden.
En dan? Cash kan ook gestolen worden. En dip&go wordt alleen voor kleine bedragen gebruikt. Een dief moet wel heel actief op zoek gaan naar POS's waar je pinloos kan betalen om er wat aan over te houden voordat de pas is geblokkeerd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door kweenie »

monique.kemper schreef: Mijn klacht is dat de Bank dit zonder mijn medeweten heeft ingevoerd. Ik vindt het niet kunnen dat deze mijn portemonnee wagenwijd openzet met een eigen risico van 50 euro per keer terwijl ik daar helemaal niets van weet.
Volgens mij hebben ze daarover wel gecommuniceerd. Zowel in nieuwsbrieven als in de (wijziging van de) algemene voorwaarden. Als je van niets weet, dan ligt dat m.i. eerder aan of je zelf dingen leest dan dat de bank je niet geïnformeerd zou hebben.

Maar als dit bij Rabo en bunq blijkbaar kan worden uitgeschakeld, dan neem ik aan dat dit ook bij andere banken kan? Dus dan kan TS even langs de bank gaan om het te laten blokkeren. Maar dan loop je dus wel het risico dat je op steeds meer plekken niet meer kunt betalen, met name bij parkeerplaatsen of automaten.

Andor
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2017 15:22

Re: Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door Andor »

Helaas bij de ING kan dat niet

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Dip & go aan- of uitzetten

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Blijkbaar kan ik met zijn bankpas betalen voor het parkeren van mijn auto.
Mooie handel, parkeerkaartjes verkopen :lol:

Gesloten