LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Droomhuis in gevaar door BKR A2-codering
Droomhuis in gevaar door BKR A2-codering
Wij zijn bezig met de hypotheek voor ons nieuwe droomhuis, en ons huis is al verkocht nu kwam ik erachter dat ik een bkr A2 codering heb opgelopen via vesting finance/neckermann het gaat om een klein bedrag die ik door eigen schuld te laat heb betaald. Wel is het zo dat ik hun post niet heb ontvangen en ik in Oostenrijk was dat de brief gekomen zou moeten zijn dat als ik niet binnen 7 dagen betaalde het naar het bkr zou gaan.Het incassobureau heeft telefonisch contact opgenomen op mijn oude adres en via hun ben ik weer achter de vordering gekomen gelijk betaald uiteraard. Nu is een vriend van ons jurist en zegt je moet je verhaal voorleggen aan het bedrijf en je situatie uitleggen, dat heb ik gedaan en uitgelegd dat deze codering niet opweegt tegen de gevolgen die wij nu ondervinden. Helaas krijg ik van heel veel verschillende mensen van het bedrijf te horen dat het absoluut niet mogelijk is om de A2 codering weg te halen. Dit is mijn enige codering en zijn financieel hartstikke gezond. Heeft iemand hier ervaring mee?
Re: Droomhuis in gevaar door BKR A2-codering
Dat jij niet thuis was toen de post werd bezorgd is geen argument. Je wist (neem ik aan) dat je iets had gekocht waar voor betaald moest worden. Het zal ook niet de eerste communicatie zijn geweest over de achterstallige betaling. Gewoon even wachten tot de notering is vervallen. Er zijn wel meer droomhuizen.
Misschien is "HuisGarant" nog een mogelijkheid voor een hyphotheek.
Eens met snuffel. Je krijgt niet zomaar een A2 codering, daar gaat een heel traject aan vooraf. Je kunt wel goede excuses aanvoeren, maar -even heel bot gezegd- wie garandeert dat je voor de hypotheek betalingen niet ook een keer in het buitenland bent en zo de herinneringen misloopt?
Dat het maar een klein bedrag maakt, maakt het niet minder erg. Sterker nog, een klein bedrag zal makkelijker te betalen zijn dan een hoog hypotheekbedrag. Als je een kleine achterstand al zo lang laat lopen, hoe zal dat wel niet zijn bij de bedragen waarover je bij een hypotheek praat...?
Dit is niet zozeer als aanval bedoeld, maar geeft wel aan dat het niet gek is dat een geldverstrekker mensen met een A2 niet zo snel en hypotheek zal geven.
Wel vreemd dat het geen H codering is, trouwens. Dat zou ik wel achteraan gaan.
Dat het maar een klein bedrag maakt, maakt het niet minder erg. Sterker nog, een klein bedrag zal makkelijker te betalen zijn dan een hoog hypotheekbedrag. Als je een kleine achterstand al zo lang laat lopen, hoe zal dat wel niet zijn bij de bedragen waarover je bij een hypotheek praat...?
Dit is niet zozeer als aanval bedoeld, maar geeft wel aan dat het niet gek is dat een geldverstrekker mensen met een A2 niet zo snel en hypotheek zal geven.
Wel vreemd dat het geen H codering is, trouwens. Dat zou ik wel achteraan gaan.
Het was mij niet duidelijk dat de schuld nu pas was ingelost. Ik dacht dat het om een codering uit het verleden ging, waarbij TS pas recent achter de BKR was gekomen.