Een jaar of 6 geleden hebben we een lening afgesloten bij de DSB bank. Kort daarna ben ik gescheiden en heb expliciet in het scheidingsconvenant laten vastleggen ( dus ook via de rechter vast gelegd!) dat mijn ex-man de volledige lening op zijn conto neemt. Daarmee was voor mij de kous af, dacht ik. Nu hangt er al bijna een jaar een zwaard van Damocles boven mijn hoofd vanuit de DSB en het incassobureau dat de DSB heeft ingeschakeld. Uit het niets verschenen aanmaningen en dreigende waarschuwingen dat de DSB het hele bedrag, zo'n slordige 10.000 euro direct wil opeisen....bij mij!
Blijkbaar voldoet mijn ex niet meer de maandelijkse termijnbetalingen en nu wil de DSB bij mij het geld halen. Ik ben inmiddels opnieuw getrouwd en heb bij diezelfde ex nog 3 jaar (kinder)alimentatie tegoed. Is het in Nederland echt mogelijk dat ik slachtoffer wordt van het wanbetalingsgedrag van mijn ex? Hier ben ik toch niet verantwoordelijk (meer) voor? Het incassobureau speelt hoog op, dreigt met een registratie bij BKR en dreigt op zeer korte termijn het volledige bedrag op te eisen. DSB reageert nergens op, ook niet op onze briefwisseling over deze mijns inziens onrechtvaardige zaak.
We hebben echt advies en hulp nodig! Wie kan ons verder helpen?
Groet, Ingrid Verstraaten
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DSB malaise
-
Pindakaaspotje
Re: DSB malaise
***CENSUUR! TROS RADAR