LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dupe spaardeposito door verkeerd advies financieel adviseur

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Martine84

Dupe spaardeposito door verkeerd advies financieel adviseur

Ongelezen bericht door Martine84 »

Beste mensen,

Graag jullie advies over het volgende. Op advies van onze financieel adviseur heb ik een spaarbedrag vastgezet op een Reaal Deposito rekening. Deze deposito was voor de looptijd van 5 jaar, maar bij het kopen van een huis mocht je kosteloos opnemen. Ik wil ten alle tijde bij mijn geld kunnen, maar liet me toch overhalen vanwege die specifieke regeling. Met name omdat ik het geld pas nodig heb bij de aankoop van een huis. Nu hebben we een nieuwbouwhuisgekocht en het koopcontract vorig jaar getekend. Onze financieel adviseur gaf aan dat we nu dus kosteloos eenmalig geld kunnen opnemen. Navraag bij Reaal leert dat dit binnen 3 maanden na het tekenen van het koopcontract had gemoeten. Hiervan waren wij niet op de hoogte en onze financieel adviseur zegt dat hij dit niet wist. Reaal blijft bij zijn standpunt. Wij zullen voor de financiering van het huis toch deze deposito moeten gebruiken en dit gaat ons een forse boete opleveren. Ik wil graag jullie mening en advies. Wij willen hem aansprakelijk stellen omdat hij ons verkeerd geinformeerd heeft en dit ons nu onnodig geld gaat kosten. Hebben andere mensen een gelijkbare ervaring gehad of heeft iemand tips voor ons?

Emmy75

Re: Dupe spaardeposito door verkeerd advies financieel adviseur

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Martine84 schreef:Ik wil ten alle tijde bij mijn geld kunnen ...
Dan is zo'n vast deposito een verkeerd product voor u. Er zijn spaarrekeningen van max. 5 jaar en hier loopt het rentepercentage op per jaar dat het geld blijft staan, maar het heeft niet de vervelende restricties als het geld opgenomen moet worden. Om de iets betere percentages te krijgen zou het wel een paar jaar moeten blijven staan.
Martine84 schreef: Wij willen hem aansprakelijk stellen omdat hij ons verkeerd geinformeerd heeft en dit ons nu onnodig geld gaat kosten. Hebben andere mensen een gelijkbare ervaring gehad of heeft iemand tips voor ons?
Of dat helemaal gaat lukken weet ik niet. U had immers zelf ook de voorwaarden moeten nalezen en u hierin moeten verdiepen. Deze informatie is meestal ook vrij eenvoudig terug te vinden op de website van de bank of financiële instelling. Het zou ook iets logischer zijn geweest dit eerder na te vragen rond de aankoop van de woning.

U kunt altijd eens informatie inwinnen bij een juridisch loket of rechtsbijstand inschakelen indien u die heeft. Of de weg bewandelen van een klachtenprocedure bij het Kifid.

Gesloten