LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eerder testament/geregistreerd partnerschap

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
rollotomassi

eerder testament/geregistreerd partnerschap

Ongelezen bericht door rollotomassi »

Hallo iedereen,

Mijn partner en ik hebben een geregistreerd partnerschap .
Mijn partner heeft ook een testament dat opgemaakt is voordat wij naar een geregistreerd partnerschap gingen en wij elkaar leerden kennen.
Is dat testament nog geldig of is het nu dat de langstlevende partner automatisch alle bezittingen houdt omdat we nu een geregisteerd partnerschap hebben ?

Bij voorbaat dank voor het antwoord !

mahadma

Re: eerder testament/geregistreerd partnerschap

Ongelezen bericht door mahadma »

Wij hebben een samenlevingscontract met langstlevende die alles erft. Zo zal het mogelijk bij een geregistreerd partnerschap mogelijk net zo kunnen zijn. Bel de notaris eens.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij blijft een testament altijd geldig.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat opgemaakte testament is nog steeds rechtsgeldig.

Als de regelingen die uw partner daarin getroffen heeft niet meer gewenst zijn, moet of het testament ingetrokken worden of een nieuw testament worden opgemaakt,want dan komt automatisch het oude te vervallen.

In een samenlevingscontract kan alleen een verblijvingsbeding geregeld worden. Dus gezamenlijke bezittingen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als het testament van uw partner is opgemaakt voordat u elkaar leerde kennen, voldoet het vrijwel zeker niet aan u beider huidige wensen.

Ga naar een notaris, bespreek uw wensen en laat u uitleggen of u beiden een nieuw testament moet maken, of dat intrekken van het oude testament van uw partner voldoende is om na een overlijden alles geregeld te hebben zoals u beiden wil.

Gesloten