LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Einde bewindvoering en mijn rechten.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Picmaickel
Contacteer:

Einde bewindvoering en mijn rechten.

Ongelezen bericht door Picmaickel »

Ik ben per 1 mei 2018 eindelijk vrijgesteld van mijn bewindvoering.
De administratie, berekeningen etc waren nogal wankelig. Ook het budgetplan etc wankelt aan alle kanten vanwege het niet juist invoeren. Ik moet zeggen dat ze sommige dingen ook wel goed deden. Gewoon jaarlijks aan de rechtbank een verslag indienen die ik moest ondertekenen. En kon altijd zien wat er in en uit ging. Toch ben ik het niet helemaal eens met het volgende. Misschien dat iemand me kan vertellen wat ik hieraan kan doen of juist niets aan kan doen.
  • * Ondanks een te weinig cashflow de afsluitkosten geforceerd innen, ik had gevraagd om een betalingsregeling, maar dat was volgens hun niet de bedoeling want dan kon het dossier niet afgesloten worden.

* Ze wilden de beheerdersrekening die op mijn naam staat annuleren/opschorten/beeindigen. Hier ga ik absoluut niet mee akkoord. Mijn inkomsten en periodieke betalingen komen hierop binnen.

* Ik vraag hun om mijn volledig dossier toe te sturen. Dit weigeren ze, want ik kan alles toch online opvragen?
Wat zijn mijn rechten bij bovenstaande en kan ik die eisen dmv rechtbank oid?

Moneyman

Re: Einde bewindvoering en mijn rechten.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Picmaickel schreef:Ik ben per 1 mei 2018 eindelijk vrijgesteld van mijn bewindvoering.
De administratie, berekeningen etc waren nogal wankelig. Ook het budgetplan etc wankelt aan alle kanten vanwege het niet juist invoeren. Ik moet zeggen dat ze sommige dingen ook wel goed deden. Gewoon jaarlijks aan de rechtbank een verslag indienen die ik moest ondertekenen. En kon altijd zien wat er in en uit ging. Toch ben ik het niet helemaal eens met het volgende. Misschien dat iemand me kan vertellen wat ik hieraan kan doen of juist niets aan kan doen.
  • * Ondanks een te weinig cashflow de afsluitkosten geforceerd innen, ik had gevraagd om een betalingsregeling, maar dat was volgens hun niet de bedoeling want dan kon het dossier niet afgesloten worden.

* Ze wilden de beheerdersrekening die op mijn naam staat annuleren/opschorten/beeindigen. Hier ga ik absoluut niet mee akkoord. Mijn inkomsten en periodieke betalingen komen hierop binnen.

* Ik vraag hun om mijn volledig dossier toe te sturen. Dit weigeren ze, want ik kan alles toch online opvragen?
1) waarom zou volgens jou dat uitgangspunt onjuist zijn?
2) dat een beheerdersrekening aan het einde van het bewind wordt opgeheven is toch logisch? Gewoon je betalingen weer op een eigen rekening binnen laten komen.
3) Als alles online beschikbaar (en downloadbaar) is, is dat toch prima?

Bovenstaande roept bij mij de vraag op: wat is nou écht je probleem? Je bent na jaren van hen af, ga je nou niet gelijk in een volgend wankel juridisch avontuur storten...

RobR1234

Ongelezen bericht door RobR1234 »

Mogelijk contact opnemen met de bank en aangeven dat je niet meer onder bewind staat (wel kunnen bewijzen), dan de rekening laten blokkeren voor anderen (de bewindvoerder) en dan een nieuw pasje aanvragen.
De bewindvoerder heeft niets meer aan die rekening, maar moet nog wel een eindafsluiting maken. Daar moet hij dan haast mee maken.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Picmaickel schreef:* Ik vraag hun om mijn volledig dossier toe te sturen. Dit weigeren ze, want ik kan alles toch online opvragen?[/list]

Wat er na afloop met het originele dossier moet gebeuren lijkt me aan de opdrachtgever/desbetreffende kantonrechter.

skufnl

Ongelezen bericht door skufnl »

Beste,

punt 1 : Hier kom je niet onderuit, de bewindvoering staat in hun recht om dit af te schrijven. Juridische stappen zetten tegen dit, zal op niks uitlopen! Hoe moeilijk het ook is ; accepteer het en laat het varen. Scheelt je veel stress en ergernis!

punt 2: Beheer rekening worden normaal gesproken opgeheven na afrondingen van bewind, normaal gesproken heb je ook een leefgeld rekening, geef dit gewoon door aan je werkgever, uwv, belastingdienst ( of andere instanties) door. Zorg ook dat je alle periodieke lasten ( huur, internt/tv provider, telefoon, zorgverzekeraar etc) een automatische incasso geeft om dit van je ( voorheen) leefgeld rekening af te mogen schrijven.
Dit alles kost wat tijd, maar binnen een uurtje heb je meeste wel geregeld!

Nu zul je denken, YES!!! ik sta niet onder bewind... let's spend it all... bijt ff langer door de zure appel. Leef paar maanden langer hoe je afgelopen gewend bent! Dit voorkomt dat je nieuwe schulden gaat maken.

punt 3: Ik weet niet wat je wilt of bedoeldt met het volledig dossier, hier heb je ook weinig aan. Ik ga hiervan uit dat je schulden vrij bent. Ga voor je zelf na, of kijk na de maandelijkse (kwartaal) opgaven die je bewindvoerder stuurde. Hierin kun je zien wat je maandelijkse kosten waren, en wie dit waren/zijn.

Meeste bewindvoerders helpen je niet met: hoe gaat het nu verder. Dit omdat dit niet wettelijk verplicht is, en omdat vele hopen dat je weer de fout ingaat, en bij hun terug komt. Enigste wat ik je kan adviseren : Accepteer wat er nu op je afkomt, jij wilt het nu zelfstandig doen.... nu moet je het ook!
Blijf voor paar maanden leven hoe je gewendt bent, dan kom je niet voor verassingen te staan, en heb je de middelen (geld) om het op te lossen.

Wat je vraagt of wilt weten, kom je geen stap verder mee, ook al sta je in je recht ( of niet) het helpt je totaal niet. Leg het langs je neer, bijt nog ff door die zure appel heen, en geniet weer van je leven!

Gesloten