| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Evaring met Schadecoach
Evaring met Schadecoach
Vanwege een akkefietje met een verzekeraar heb ik na herhaalde afwijzing met de Schadecoach (Stichting Verzekeringsgedupeerden) in zee gegaan
Dit nadat ik op hun internet site het volgende gelezen had “Onze kosten kunnen onder de kosten vallen die door de verzekeraar dienen te worden vergoed. Deze kosten staan los van het vastgestelde schadebedrag en worden daarop dus niet in mindering gebracht.”
Ik moest wel eerst 840 euro betalen maar die zou ik terugkrijgen zodra de verzekeraar zou betalen.
Na diverse briefwisselingen en enige maanden verder was er geen schot in de zaak.
Schadecoach gaf de zaak op en ik was 840 euro armer.
Hun advies was om mijn geval naar het KIFID te brengen, maar ik wilde niet nogmaals 840 euro betalen. Na intern overleg zouden ze de kosten op zich nemen.
Een jaar later en enkele briefwisselingen kwam het KIFID tot een oordeel. De verzekeraar moest mijn claim van 7634,34 euro betalen, maar de advocaatkosten hoefden ze niet te betalen omdat het KIFID laagdrempelig is en de noodzaak voor een advocaat overbodig is. Teven s waren de kosten van Schadecoach buiten proporties.
Hier was ik tevreden mee voor 840 euro toch het gewenst resultaat.
Een maand na de uitspraak hoorde ik niets van Schadecoach en ik kreeg een brief van mijn tussenpersoon dat de verzekeraar het geld al had overgemaakt.
Ik bellen met schadecoach, ze waren hier niet van op de hoogte als ik een kopie van de brief wilde opsturen.
Eindelijk na 5 dagen kwam de bevestiging en twee dagen daarna werd een bedrag van 4186,64 naar mijn rekening overgemaakt. Dat kan toch niet. Nee dit was correct . Het bedrag van 3448 euro waren advocaatkosten en deze moest ik maar bij de verzekeraar halen conform art 6:96 lid 2 en dat kon via een kortgeding.
Hiervoor moest ik wederom 840 euro betalen.
Zo gezegd zo gedaan. In april 2015 een kort geding aangespannen en op 12 november een uitspraak.
Rechter heeft slechts `1528,77 toegewezen. Art 6:69 lid 2 was niet van toepassing. Schadecoach was niet meer dan een incassobureau en de kosten waren te hoog.
Nou ja toch nog 1528,77 euro. 9 december gevraagd wanneer het geld op mijn rekening gestort werd. Schadecoach liet weten dat er nog niet betaald was en .ik moest wachten tot 12 februari want dan was het termijn voor hoger beroep was verlopen en dat de kosten hoog waren. 14 februari contact opgenomen .
Wat schets mijn verbazing Schadecoach had reeds op 24 november het bedrag van de verzekeraar gekregen en ze wilde dat niet uitkeren omdat hun de kosten hoger waren dat het bedrag. Ik heb ze gewezen op hun leugen en op de bewering op hun site nl Deze kosten staan los van het vastgestelde schadebedrag en worden daarop dus niet in mindering gebracht
Tevens 2 x gevraagd om een kosten specificatie van het kort geding.
Tot op heden niets ontvangen. Hoe kan de rekening hoog zijn als je die niet hebt? Hierop geen antwoord.
Van de 7634,64 hebben ze 6156,87 euro ingepikt
Ik voel me door Schadecoach bedrogen en opgelicht.
Hier hun slogan
U doet uzelf tekort als u zelf probeert schade te regelen, nu u Schadecoach.com kunt inschakelen!
Het gevoel te zijn bedrogen en opgelicht dreunt hierdoor nog luider door.
Mocht u ook zulke ervaringen met Schadecoach hebben laat het weten misschien kunnen we dan gezamenlijk hiertegen optreden.
U bent gewaarschuwd trap niet in mooie toezeggingen van schadecoach
Lesley
Dit nadat ik op hun internet site het volgende gelezen had “Onze kosten kunnen onder de kosten vallen die door de verzekeraar dienen te worden vergoed. Deze kosten staan los van het vastgestelde schadebedrag en worden daarop dus niet in mindering gebracht.”
Ik moest wel eerst 840 euro betalen maar die zou ik terugkrijgen zodra de verzekeraar zou betalen.
Na diverse briefwisselingen en enige maanden verder was er geen schot in de zaak.
Schadecoach gaf de zaak op en ik was 840 euro armer.
Hun advies was om mijn geval naar het KIFID te brengen, maar ik wilde niet nogmaals 840 euro betalen. Na intern overleg zouden ze de kosten op zich nemen.
Een jaar later en enkele briefwisselingen kwam het KIFID tot een oordeel. De verzekeraar moest mijn claim van 7634,34 euro betalen, maar de advocaatkosten hoefden ze niet te betalen omdat het KIFID laagdrempelig is en de noodzaak voor een advocaat overbodig is. Teven s waren de kosten van Schadecoach buiten proporties.
Hier was ik tevreden mee voor 840 euro toch het gewenst resultaat.
Een maand na de uitspraak hoorde ik niets van Schadecoach en ik kreeg een brief van mijn tussenpersoon dat de verzekeraar het geld al had overgemaakt.
Ik bellen met schadecoach, ze waren hier niet van op de hoogte als ik een kopie van de brief wilde opsturen.
Eindelijk na 5 dagen kwam de bevestiging en twee dagen daarna werd een bedrag van 4186,64 naar mijn rekening overgemaakt. Dat kan toch niet. Nee dit was correct . Het bedrag van 3448 euro waren advocaatkosten en deze moest ik maar bij de verzekeraar halen conform art 6:96 lid 2 en dat kon via een kortgeding.
Zo gezegd zo gedaan. In april 2015 een kort geding aangespannen en op 12 november een uitspraak.
Rechter heeft slechts `1528,77 toegewezen. Art 6:69 lid 2 was niet van toepassing. Schadecoach was niet meer dan een incassobureau en de kosten waren te hoog.
Nou ja toch nog 1528,77 euro. 9 december gevraagd wanneer het geld op mijn rekening gestort werd. Schadecoach liet weten dat er nog niet betaald was en .ik moest wachten tot 12 februari want dan was het termijn voor hoger beroep was verlopen en dat de kosten hoog waren. 14 februari contact opgenomen .
Wat schets mijn verbazing Schadecoach had reeds op 24 november het bedrag van de verzekeraar gekregen en ze wilde dat niet uitkeren omdat hun de kosten hoger waren dat het bedrag. Ik heb ze gewezen op hun leugen en op de bewering op hun site nl Deze kosten staan los van het vastgestelde schadebedrag en worden daarop dus niet in mindering gebracht
Tevens 2 x gevraagd om een kosten specificatie van het kort geding.
Tot op heden niets ontvangen. Hoe kan de rekening hoog zijn als je die niet hebt? Hierop geen antwoord.
Van de 7634,64 hebben ze 6156,87 euro ingepikt
Hier hun slogan
U doet uzelf tekort als u zelf probeert schade te regelen, nu u Schadecoach.com kunt inschakelen!
Het gevoel te zijn bedrogen en opgelicht dreunt hierdoor nog luider door.
Mocht u ook zulke ervaringen met Schadecoach hebben laat het weten misschien kunnen we dan gezamenlijk hiertegen optreden.
U bent gewaarschuwd trap niet in mooie toezeggingen van schadecoach
Lesley
Laatst gewijzigd door Radar op 02 mar 2015 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast.
Reden: Titel aangepast.
-
Barre Barry
Re: Evaring met Schadecoach
Er staat kunnen, niet zullen.leslha schreef:“Onze kosten kunnen onder de kosten vallen die door de verzekeraar dienen te worden vergoed. Deze kosten staan los van het vastgestelde schadebedrag en worden daarop dus niet in mindering gebracht.”
Er staat ook "Deze kosten staan los van het vastgestelde schadebedrag en worden dus niet in mindering gebracht"
En dat is wel gebeurd
En dat is wel gebeurd
-
Barre Barry
Mits ze dus vallen onder de kosten die door de verzekeraar dienen te worden vergoed.leslha schreef:Er staat ook "Deze kosten staan los van het vastgestelde schadebedrag en worden dus niet in mindering gebracht"
Staat er niet.
Zeker werkzaam bij Schadecoach Barre Barry ??
-
Barre Barry
Ja natuurlijk. We willen je best wel tegemoetkomen en met korting een cursusje verstandig lezen aanbieden.leslha schreef:Staat er niet.
Hier staat dus dat het kan zijn dat je de kosten van schadecoach door de verzekeraar vergoedt krijgt. Het kan ook niet zo zijn en dan moet je zelf betalen. Deze kosten komen in elk geval bovenop het schadebedrag.leslha schreef: Dit nadat ik op hun internet site het volgende gelezen had “Onze kosten kunnen onder de kosten vallen die door de verzekeraar dienen te worden vergoed. Deze kosten staan los van het vastgestelde schadebedrag en worden daarop dus niet in mindering gebracht.”
Misschien een gekke vraag, maar waarom heb je schadecoach nodig als je een tussenpersoon hebt? Die hoort dit soort dingen voor je te doen, daar betaal je hem voor.leslha schreef: Een maand na de uitspraak hoorde ik niets van Schadecoach en ik kreeg een brief van mijn tussenpersoon dat de verzekeraar het geld al had overgemaakt.
Dus na die eerste slechte ervaring maak je vrolijk nog eens 840 euro over?leslha schreef: Ik bellen met schadecoach, ze waren hier niet van op de hoogte als ik een kopie van de brief wilde opsturen.
Ik zou zeggen zonder rekening geen betaling, maar dat is wel lastig als je ze in feite al betaald hebt.leslha schreef: Tevens 2 x gevraagd om een kosten specificatie van het kort geding.
Dat snap ik niet. Je schrijft eerder dat je van die 7634,64 al 4186,64 hebt ontvangen?leslha schreef: Van de 7634,64 hebben ze 6156,87 euro ingepikt
ontvangen 7634 euro
betaald 2 x 840, euro
ingepikt van de schadevergoeding 3448 + 1528 euro
betaald 2 x 840, euro
Barre Barry
Ik bespeur nog steeds de "hoe *** ik me hieruit"methode. Wel bekend van Schadecoach.
Deze discussie had je eerder met mij moeten houden tijdens de onderhandelingen.
Het feit is dat jullie liegen en ik met bedrogen voel.
Ik hoef geen cursus zeker niet van jullie. Ik wil eerlijk en oprecht blijven.
Ik bespeur nog steeds de "hoe *** ik me hieruit"methode. Wel bekend van Schadecoach.
-
Barre Barry
Maar niet een klein beetje slimmer worden?leslha schreef:Barre Barry
Dat jij je bedrogen voelt wil nog niet zeggen dat je dan ook bedrogen bent.
Wat jij bedoeld slim noem ik gewiekst en laag bij de grond.
Nee bedankt ik blijf liever zoals ik ben.
Volgens de moderator moet ik zeggen dat ik mij bedrogen voel. Maar ieder intelligent persoon weet wat ik bedoel
Uit deze discussie laat Schadecoach wel duidelijk zijn gezicht zien
Nee bedankt ik blijf liever zoals ik ben.
Volgens de moderator moet ik zeggen dat ik mij bedrogen voel. Maar ieder intelligent persoon weet wat ik bedoel
Uit deze discussie laat Schadecoach wel duidelijk zijn gezicht zien
-
Barre Barry
Hoe dan?leslha schreef: Uit deze discussie laat Schadecoach wel duidelijk zijn gezicht zien
Wat je schrijft is dat de schadevergoeding is vastgesteld op 7634 en dat je hiervan 4186 op je eigen rekening hebt ontvangen. Daarvoor heb je wel 840 euro betaald. Hou je over 3346.leslha schreef:ontvangen 7634 euro
betaald 2 x 840, euro
De advocaatkosten van schadecoach waren blijkbaar nog eens 3448, die je via een nieuwe procedure ook weer bij de verzekeraar probeert te claimen. Kost je weer 840 euro hou je over 2608 euro.
De rechter geeft je gelijk maar stelt vast dat de kosten van schadecoach wel extreem hoog zijn en kent dus maar 1528 van de 3448 toe. Schadecoach stelt vervolgens weer dat de kosten die ze hebben gemaakt om die 1528 te krijgen hoger zijn dan dat bedrag en dat ze dus niets uitkeren. Wel een hele aparte werkwijze dat ze geen facturen kunnen overleggen en dat ook de rechter hun kosten blijkbaar wel extreem hoog vindt. Wat ben je vooraf overeen gekomen over de kosten die ze mochten maken?
Geen . Ik ben afgegaan op wat ze op hun internetsite beweerden. Hier een exacte kopie van wat op hun site staat
Onze kosten kunnen onder de kosten vallen die door de verzekeraar dienen te worden vergoed. Deze kosten staan los van het vastgestelde schadebedrag en worden daarop dus niet in mindering gebracht
Kijk maar op hun site bij Wat kost schadecoach.
Dit vond ik voldoende garantie om met hun in zee te gaan. Verder schermde ze in een mail bericht dat volgens art 6.69 de verzekeraar verplicht was de kosten van de advocaat te betalen.
Dus alles wat ik aan kosten betaald aan de advocaat krijg in ook terug. Zo werd het gezegd.
Tot nu toe hebben ze ook nog steeds geen rekening van het kort geding kunnen overleggen waaruit blijkt wat de kosten zijn.
In het algemeen moet je je advocaat vertrouwen. Maar in dit geval lijkt het alsof ik een wilde krokodil heb geaaid met alle gevolgen
Onze kosten kunnen onder de kosten vallen die door de verzekeraar dienen te worden vergoed. Deze kosten staan los van het vastgestelde schadebedrag en worden daarop dus niet in mindering gebracht
Kijk maar op hun site bij Wat kost schadecoach.
Dit vond ik voldoende garantie om met hun in zee te gaan. Verder schermde ze in een mail bericht dat volgens art 6.69 de verzekeraar verplicht was de kosten van de advocaat te betalen.
Dus alles wat ik aan kosten betaald aan de advocaat krijg in ook terug. Zo werd het gezegd.
Tot nu toe hebben ze ook nog steeds geen rekening van het kort geding kunnen overleggen waaruit blijkt wat de kosten zijn.
In het algemeen moet je je advocaat vertrouwen. Maar in dit geval lijkt het alsof ik een wilde krokodil heb geaaid met alle gevolgen
Als je verder op de site kijkt dan staat er nog veel meer. Met name hun leveringsvoorwaarden waarin staat dat ze 140 euro per uur rekenen. Zoiets zal ook in de opdrachtbevestiging/cessie hebben gestaan die je hebt getekend.
Verder zijn de voorwaarden vooral een opsomming van zaken waarvoor ze niet aansprakelijk zijn en wat hun rechten zijn. Nogal eenzijdig verhaal.
Verder zijn de voorwaarden vooral een opsomming van zaken waarvoor ze niet aansprakelijk zijn en wat hun rechten zijn. Nogal eenzijdig verhaal.
Sorry, bij dit soort opmerkingen haak ik al af om serieus te reageren
leslha schreef:Zeker werkzaam bij Schadecoach Barre Barry ??