Gezien mijn ex-partner de rekeningnummers heeft gemeend te moet wijzigen in tenaamstelling e.d. en ik aan het kijken ben hoe je iets vanuit een andere invalshoek "iets" moet doen om van HAAR af te zijn (behalve dan de 10,5 jaar alimentatie die ik nog moet betalen), heb ik het volgende bedacht.
Mijn (h)ex
Sinds kerst is deze vraagprijs (eindelijk) verlaagd.
Nu heb ik haar het aanbod gedaan om de woning zelf te kopen en haar uit te kopen. Dit uitkoopbedrag is door mij onderbouwd met het bod zoals de vraagprijs van de woning momenteel is gesteld.
Vraagprijs woning, minus aflossing oude hypotheek, overwaarde gedeeld door twee.
Helaas werkt mevrouw niet mee en gaat ook niet akkoord.
Ik mag (zegt ze) de woning kopen voor het bedrag waar hij eerst voor te koop stond plus moet ik afzien van de gebruikersvergoeding zoals deze in het convenant is opgenomen.
Volgens mij wordt ik gechanteerd, maar goed!
Tevens heeft ze aangegeven op zoek te zijn naar woonruimte, en dit (eventueel) pas gerealiseerd kan worden binnen een termijn van 3 tot maximaal 6 maanden.
Juridisch is het niet mogelijk om voor de woning meer te vragen dan de vraagprijs zoals deze is gesteld en ook de gebruikersvergoeding is wettelijk gezien een redelijke vergoeding voor gebruik van de woning.
Mijn vrees (zoals ik deze al 2 jaar geleden zag) is het nu zo dat ex zelfs het bod van derden op de vraagprijs kan afwijzen.
En...je kunt hier helemaal, Niets, Noppes, Nada aan doen.
Wil dus zeggen dat ex in lengte van dagen kan rekken en rekken en rekken.
Wie heeft er een oplossing voor dit probleem, heeft een andere zienswijze, heeft hier mee te maken gehad.
Zit er dan echt niets anders op dan een rechtzaak aan te spannen, weer een advocaat in te schakelen (gezien ik nu mijn eigen zaken behartig vanwege de kosten die deze met zich meebracht)