LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ex verkoopt nu al spullen uit de inboedel

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
hugoboss
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2010 20:49

Ex verkoopt nu al spullen uit de inboedel

Ongelezen bericht door hugoboss »

Hoi, even een vraagje misschien dat iemand het weet op dit tijdstip: ex verkoopt nu al spullen uit de inboedel, mag dit al gebeuren voordat de scheiding officieel is uitgesproken?

witte angora
Berichten: 32017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ex verkoopt nu al spullen uit de inboedel

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja, dat mag. De ex mag ook alles vernielen. Het is deels eigendom van je ex. Dat jij het er niet mee eens bent, heeft er nauwelijks iets mee te maken.

Ik heb ooit, nog voor er sprake was van een scheiding, aangifte willen doen van vernieling van de inboedel door mijn ex, ging mooi niet door, ze had het 'recht' om dat te doen... :(

Het enige wat ik je kan adviseren is: huur een box bij shurgard, citybox of iets dergelijks, en sla de spullen op die je absoluut niet kwijt wilt.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Ex verkoopt nu al spullen uit de inboedel

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

wa heeft gelijk tenzij jullie op huwelijkse voorwaarden getrouwd zijn, dan mag het niet en is het verduistering.

Trudy

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Ex verkoopt nu al spullen uit de inboedel

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Nee dat mag hij niet! Hij heeft daartoe uw instemming nodig. Indien hij dit doet kunt u de politie erbij halen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ex verkoopt nu al spullen uit de inboedel

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Tuurlijk mag het niet, zitten ook JOU spullen bij die deels ook door
jou betaald zijn.
Geef dit zo spoedig mogelijk aan bij je advokaat zodat er spoedig beslag
gelegd gaat worden op de complete boedel totdat boedelscheiding erdoor is.
(dit gebeurt wel vaker dat er tijdelijk beslag wordt gelegd)

Summer07
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 apr 2010 18:21

Re: Ex verkoopt nu al spullen uit de inboedel

Ongelezen bericht door Summer07 »

Nee dit mag niet, neem even aan dat jullie in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, op huwelijkse voorwaarden zijn andere regels van toepassing omdat bij het opstellen van de huwelijkse voorwaarden al afspraken over b.v. de inboedel zijn gemaakt. Het zijn ook jouw spullen. Zolang de boedelscheiding (nog) niet is uitgesproken en er ook nog geen verdeling van spullen is gedaan is het van jullie beide. Jij moet dan toestemming geven voor de verkoop OF als je het met de verkoop eens bent 50% van de opbrengst krijgen.

Idd via een advocaat een tijdelijke beslaglegging laten uitvoeren op de inboedel tot aan de boedelscheiding.

Hou er trouwens rekening mee dat b.v. een begrafenispolis o.i.d. ook nog wel eens opgezegd wordt door een ex die er vervolgens met het uitgekeerde bedrag van door gaat. Ik weet het klinkt bizar maar het gebeurd.

Gesloten