FedeX weigert beschadigd paket meet te nemen; ik mag niet weigeren aan de deur.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Plaats reactie
Whoops1965

FedeX weigert beschadigd paket meet te nemen; ik mag niet weigeren aan de deur.

Bericht door Whoops1965 »

FedeX levert bij mij een paket uit Japan af.
Althans: de bezorger wees mij er al op dat de doos al deels open was.
Ik wilde doos nader bekijken (hij had 'm nog in z'n handen). Bezorger zei toen dat ik wel mocht kijken maar dat hij het pakket niet terug mocht nemen.

Ik spreek daar FedeX op aan. Die zeggen gewoon dat ik het maar met eBay moet uitzoeken.
FedeX er al meerdere keren op gewezen dat zij in eerste instantie de fout in zijn gegaan door de weigering van de bezorger. Ik ben dus hun eerste aanspreekpunt maar ze wimpelen mij domweg af: ga maar naar eBay.
Pakket kwam uit Japan en nu heb ik via eBay een retourlabel gekregen voor een adres in Denemarken.
Heb gevraagd of dat logisch is: geen antwoord natuurlijk.

Ik ga echt niets terugsturen nu. Fedex moet volgens mijn info mij gewoon helemaal schadeloos stellen en het daarna verder maar zelf uitzoeken met de verzender.

Hoop dat Fedex weer bij zinnen komt want dit lijkt nergens op.

NeoDutchio

Re: FedeX weigert beschadigd paket meet te nemen; ik mag niet weigeren aan de deur.

Bericht door NeoDutchio »

U bent ontvanger en dus geen partij voor een bezorgdienst. U hebt iets gekocht bij/via Ebay en de verkoper is de opdrachtgever en dus klant van FedeX. U moet dus inderdaad daar uw klant heen brengen en zij kunnen FedeX daarop aanspreken.

Nijogeth

Re: FedeX weigert beschadigd paket meet te nemen; ik mag niet weigeren aan de deur.

Bericht door Nijogeth »

U had het pakket natuurlijk kunnen weigeren. De bezorger geeft u 2 opties, weigeren of accepteren. Als u eerst wil kijken wat erin zit en het dan nog wil weigeren, dan wordt het een hele moeilijke bedoeling.

sergio1963

Bericht door sergio1963 »

U schrijft de doos was deels open, maar miste er ook iets of was er iets beschadigd?

rwolters

Bericht door rwolters »

Whoops1965 schreef:
08 nov 2025 20:44
Ik wilde doos nader bekijken (hij had 'm nog in z'n handen). Bezorger zei toen dat ik wel mocht kijken maar dat hij het pakket niet terug mocht nemen.

Ik spreek daar FedeX op aan. Die zeggen gewoon dat ik het maar met eBay moet uitzoeken.
FedeX er al meerdere keren op gewezen dat zij in eerste instantie de fout in zijn gegaan door de weigering van de bezorger. Ik ben dus hun eerste aanspreekpunt maar ze wimpelen mij domweg af: ga maar naar eBay.
Pakket kwam uit Japan en nu heb ik via eBay een retourlabel gekregen voor een adres in Denemarken.

Ik ga echt niets terugsturen nu. Fedex moet volgens mijn info mij gewoon helemaal schadeloos stellen en het daarna verder maar zelf uitzoeken met de verzender.

Van wie heeft u de info dat fedex u schadeloos moet stellen? Een bekende van de neef van uw buurvrouw op facebook of zo?

wikop

Bericht door wikop »

Hoe kom je op het idee dat je bij fedex moet zijn????

16again

Bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
09 nov 2025 14:47
U had het pakket natuurlijk kunnen weigeren. De bezorger geeft u 2 opties, weigeren of accepteren.
Zoals ik het lees, mocht TS helemaal niet weigeren.

Senso

Bericht door Senso »

In zo'n geval gewoon weigeren. Op het moment dat het pakket als bezorgd genoteerd is ligt het probleem bij de ontvanger en is dan in de meeste gevallen het begin van een lijdensweg.
Fedex is alleen de uitvoerder van een opdracht van de Japanse verkoper, het bedrijf dat de verzendkosten heeft betaald. Het is de verantwoordelijkheid dat bedrijf om bij Fedex te klagen over het niet correct uitvoeren van de opdracht waarvoor zij betaald hebben.
Wat ik mis in het originele bericht is een beschrijving van de status van de inhoud. Het pakket was beschadigd, maar was de inhoud dat ook? Een kapotte doos alleen is geen reden voor een retour of zelfs maar een klacht.

sergio1963

Bericht door sergio1963 »

Senso schreef:
10 nov 2025 17:29

Wat ik mis in het originele bericht is een beschrijving van de status van de inhoud. Het pakket was beschadigd, maar was de inhoud dat ook? Een kapotte doos alleen is geen reden voor een retour of zelfs maar een klacht.
Dit had ik een paar reacties eerder ook al gevraagd.
We zullen even moeten afwachten of TS nog terug komt

Gebruikersstatistieken
Laatst actief:
08 nov 2025 20:58

NeoDutchio

Bericht door NeoDutchio »

sergio1963 schreef:
10 nov 2025 18:54
Gebruikersstatistieken
Laatst actief:
08 nov 2025 20:58
En pas 9 november is het topic online gekomen, TS weet waarschijnlijk niet dat het openbaar staat en er reacties op gekomen zijn.

Arizonakid

Bericht door Arizonakid »

FedEx moet helemaal niks, die heeft aan de bezorgplicht voldaan en dat is het, verder hebben zij er niets meer mee te maken. De verzender/verkoper is in deze je aanspreekpunt, en dat heb je dus blijkbaar al gedaan als je een retouradres hebt via Ebay. Dat dat een adres is in Denemarken zou best kunnen, Ebay heeft een eigen shipping programma, met eigen routes en hubs. Of je Japanse verkoper heeft dropshippimg gebruikt vanuit Denemarken, maar dat zal niet.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

16again schreef:
10 nov 2025 17:06
Nijogeth schreef:
09 nov 2025 14:47
U had het pakket natuurlijk kunnen weigeren. De bezorger geeft u 2 opties, weigeren of accepteren.
Zoals ik het lees, mocht TS helemaal niet weigeren.
Beter lezen. Er staat letterlijk dat de bezorger met het pakket in handen heeft gezegd dat TS wel beter mocht kijken, maar dat hij het dan niet meer terug mocht nemen.

Dat was het moment dat TS ervoor koos het pakket aan te nemen. TS had het gewoon kunnen weigeren op dat moment. Uiteraard niet nadat TS het beter had kunnen bekijken, maar dat zei ik al in mijn eerdere bericht, dat je met opzet niet volledig hebt gequote. Maarja, als je de tekst van TS al niet kan lezen, verwacht ik ook niet veel van het lezen van mijn bericht.

16again

Bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
10 nov 2025 21:42
Beter lezen. Er staat letterlijk dat de bezorger met het pakket in handen heeft gezegd dat TS wel beter mocht kijken, maar dat hij het dan niet meer terug mocht nemen.
Letterlijk?
Ik lees zelfs zo goed, dat ik zie dat het woordje "dan" essentieel is in deze, en ook dat jij "dan" erbij hebt verzonnen.

Topic titel lijkt me duidelijk.

Nijogeth

Bericht door Nijogeth »

"Ik wilde doos nader bekijken (hij had 'm nog in z'n handen). Bezorger zei toen dat ik wel mocht kijken maar dat hij het pakket niet terug mocht nemen."

Oftewel, aannemen of weigeren en geen derde optie.

Dirkie

Bericht door Dirkie »

Wat dan wel weer positief aan dit alles is, is dat de bezorger blijkbaar aangebeld heeft en vervolgens alle tijd heeft om ook nog tegen de ontvanger te praten. Als ik hier topics over bezorgers lees dan rijden de meesten voorbij met de melding dat je niet thuis was of soms bellen ze aan en zetten het pakje meteen neer of doen dat zonder bellen. :mrgreen:

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
10 nov 2025 23:43
"Ik wilde doos nader bekijken (hij had 'm nog in z'n handen). Bezorger zei toen dat ik wel mocht kijken maar dat hij het pakket niet terug mocht nemen."

Oftewel, aannemen of weigeren en geen derde optie.
Inderdaad. Dat is overduidelijk wat de OP vertelt.

Aygulf

Bericht door Aygulf »

Whoops1965 schreef:
08 nov 2025 20:44

Ik denk dat FedEx prima bij zinnen is. U bent geen klant van hun omdat u de opdrachtgever niet bent. De verzender heeft met FedEx een overeenkomst gesloten en daarvoor betaald. Als de geleverde dienst niet in orde is moet de verzender verhaal gaan halen en niet de ontvanger en u hebt dus absoluut geen recht op schadeloosstelling door FedEx. U moet bij de verzender uw beklag doen.

J. Deltoer

Bericht door J. Deltoer »

Goed dat u het allemaal nog een keer extra herhaald. Je kunt het tenslotte niet vaak genoeg zeggen. Stel Whoops1965 komt toch nog een keer online en leest alle voorgaande berichten niet...

Radar
Site Admin

Bericht door Radar »

We wachten even tot de TS zich meldt, dan kunnen we de discussie weer oppakken!

riddert

Bericht door riddert »

Radar schreef:
13 nov 2025 11:27
We wachten even tot de TS zich meldt, dan kunnen we de discussie weer oppakken!
Dat is goed, dan kunnen jullie alvast de topictitel even herschrijven.
Het staat zo allejezus slordig al die schrijffouten.

Plaats reactie